Medlem
Ny bärbar dator

Det är så att jag är sugen på att skaffa en bärbar dator som jag ska spela på och titta på film. Skulle behöva lite vägledning av dem som kan. Har inte hängt med dem senaste åren på vad man ska ha och inte ha i prestanda (i3,i5 osv) Och grafikkort har jag ingen aning om.

Vill helst inte överstiga 6000 kr.

Om den klarar LoL, L4D2, Tf2, Red Orchestra 2 skulle jag bli mycket nöjd.

Tack på förhand.

Medlem

Du ska absolut ha en i5, det är bara fördelar mot en i3. Under 6000kr finns inga prestandamonster direkt, men dessa två alternativ borde absolut klara de spelen du nämnde:

Asus X53SV

Acer Aspire 5742G

Om du har möjlighet, så gå in och kläm på några, och se vad du tycker om tangentbord, skärm osv. Acer är väldigt plastiga av sig, men kompenserar det oftast med lite bättre komponenter för priset, medan Asus generellt är av bättre byggkvalité, men då högre prissatta.

Medlem

Jag antar att billigare datorer än så, så börjar det bli svårt att spela på eller? Eller inte svårt men kasst kanske?

Medlem
Skrivet av tavener:

Jag antar att billigare datorer än så, så börjar det bli svårt att spela på eller? Eller inte svårt men kasst kanske?

Ja, billigare finns det, och begagnade. Men då får du räkna med att spela på lägsta inställningar, och antagligen på en lägre upplösning än vad du kan använda. Det är hur du vill kompromissa.

Medlem
Medlem
Skrivet av tavener:

Okej. Hur tror du denna dator skulle klara sig?

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptop-15---16-tum/to...

Väldigt dåligt. Det enda den datorn har i grafikväg är ett inbyggt Intel-grafikchip som är genomuselt, tyvärr.

Medlem

Okej haha ^^ . Hur som helst tack för hjälpen. Nu har jag fått svar på tal

Medlem

Bärbara datorer är en djungel, så mitt bästa tips är fortfarande att känna på dom IRL, och bilda dig en egen uppfattning om hur kvalitén är. Om du har andra frågor om hårdvara, så fråga på bara! Antingen här eller via PM

Lycka till!

1
Skriv svar