DC Universe Online blir gratis

Robot
DC Universe Online blir gratis

Free to play-modell introduceras i oktober. Har inget att göra med vikande prenumerationsantal, enligt Sony.

#nyhetstips, #dc-universe-online, #sony-online-entertainment


Medlem
DC Universe Online blir gratis

Yes!!
Alltid velat köra detta men aldrig känt att det varit värt pengarna

Älskar att fler MMOs drar med i F2P!!!

-Edit-

Menar då att jag inte testat spelet alls då jag haft annat för mig

Medlem

Goodbye DCU Online, we hardly knew ye.

Moderator | Testpilot

Spelet är faktiskt väldigt kul ur stridssammanhang samt hur du kan flyga, springa och klättra runt på byggnader.
Skulle dock vilja kunna svinga.. Synd Spiderman är en Marvel karaktär.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av hänt:

Goodbye DCU Online, we hardly knew ye.

Citat:

Free: New players will now have access to the current gameplay in DC Universe Online (including Gotham City, Metropolis, and all current raids and alerts), with the ability to create two characters, join a league and many other benefits. Free level players will be able to purchase downloadable game packs/updates, additional character slots, powers and more through microtransactions.

Premium: Any player who has spent at least $5 USD (including former paid subscribers and new players who have purchased $5 of in-game items) will qualify for the Premium access level. Premium level players will have more benefits available to them than the Free level player, including additional character slots, additional inventory slots, and higher cash limits. Downloadable adventure packs, additional character slots, and more can be purchased in-game.

Legendary: Maximum features and benefits are included at this level. Loaded with enhanced additional features, Legendary access will be available for a $14.99 USD monthly fee and includes all DLC packs at no cost, more than 15 character slots, more than 80 inventory slots, the ability to form unrestricted-sized leagues, and many other benefits.

Tvekar på att det kommer dö ut pga F2P...
Fattar faktiskt inte riktigt varför folk säger RIP när spelen inte direkt dör...

Kvickt! Skynda fynda! DC UO för bara 400 spänn!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Kvickt! Skynda fynda! DC UO för bara 400 spänn!

Jag känner av en viss ironi i den posten

Medlem

Nä, säkert det inte har nåt med vikande premunationer. De skulle säkert gjort samma sak om spelet hade säg 11 miljoner spelare.

Medlem

Spelet var inte helt fel, men kände inte att det var värt kostnaden, tveksam till att jag börjar lira det bara för gratis biten eftersom, det är gratis med begränsningar.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Moderator | Testpilot

Har dock funderat, blir jag en premium medlem för jag har köpt spelet?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har dock funderat, blir jag en premium medlem för jag har köpt spelet?

Så länge du har spenderat minst 5$ på spelet så blir du premium medlem.

Citat:

• Free: New players will now have access to the current gameplay in DC Universe Online (including Gotham City, Metropolis, and all current raids and alerts), with the ability to create two characters, join a league and many other benefits. Free level players will be able to purchase downloadable game packs/updates, additional character slots, powers and more through microtransactions.

• Premium: Any player who has spent at least $5 USD (including former paid subscribers and new players who have purchased $5 of in-game items) will qualify for the Premium access level. Premium level players will have more benefits available to them than the Free level player, including additional character slots, additional inventory slots, and higher cash limits. Downloadable adventure packs, additional character slots, and more can be purchased in-game.

• Legendary: Maximum features and benefits are included at this level. Loaded with enhanced additional features, Legendary access will be available for a $14.99 USD monthly fee and includes all DLC packs at no cost, more than 15 character slots, more than 80 inventory slots, the ability to form unrestricted-sized leagues, and many other benefits.

Moderator | Testpilot
Skrivet av mrpeters:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Har dock funderat, blir jag en premium medlem för jag har köpt spelet?

Så länge du har spenderat minst 5$ på spelet så blir du premium medlem.

Citat:

• Free: New players will now have access to the current gameplay in DC Universe Online (including Gotham City, Metropolis, and all current raids and alerts), with the ability to create two characters, join a league and many other benefits. Free level players will be able to purchase downloadable game packs/updates, additional character slots, powers and more through microtransactions.

• Premium: Any player who has spent at least $5 USD (including former paid subscribers and new players who have purchased $5 of in-game items) will qualify for the Premium access level. Premium level players will have more benefits available to them than the Free level player, including additional character slots, additional inventory slots, and higher cash limits. Downloadable adventure packs, additional character slots, and more can be purchased in-game.

• Legendary: Maximum features and benefits are included at this level. Loaded with enhanced additional features, Legendary access will be available for a $14.99 USD monthly fee and includes all DLC packs at no cost, more than 15 character slots, more than 80 inventory slots, the ability to form unrestricted-sized leagues, and many other benefits.

Trodde först det gällde deras shop som kom upp därför jag blev lite fundersam, tack!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jävligt skön nyhet!
Behöver nåt mer att spela nu när WoWsuget börjar mattas av i brist på saker göra där... satt och funderade 2-3 dagar sen att det vore kul spela lite mer DCUO, men vill inte betala månadsavgifter för 2 mmo's.... så detta kommer bli toppenbra som nåt att slöspela ibland

Medlem

kommer bli kul att lira detta igen! Spela det mycket när det kom ut Någon som vet om det kommit något nytt sen februari? Är 30 fortfarande max lvln?


signatur

Med konster och knep kan man få en älg *uk i en get

Moderator | Testpilot
Skrivet av Snakalabama:

kommer bli kul att lira detta igen! Spela det mycket när det kom ut Någon som vet om det kommit något nytt sen februari? Är 30 fortfarande max lvln?

Så vitt jag vet så är 30 fortfarande högsta leveln. Bara nytt content som kommit!

"Bara" all content som kommit har varit bra har ja hört


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar