Crytek utvecklar nästa Homefront

Robot
Crytek utvecklar nästa Homefront

THQ låter nanosuiteälskarna ta sig an varumärket efter kraschade Kaos Studios, drivs av CryEngine.

#nyhetstips, #homefront, #kaos-studios, #thq, #crytek


Ish
Medlem
Crytek utvecklar nästa Homefront

Ummm... Nej. Crytek's motor har haft sina glansdagar, och utöver den är de inte något speciellt. Blir generic shooter av detta.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

Aw inte en till Homefront, uppföljare brukar ju vara sämre än den första i serien och den första i denna serien var inte direkt.... bra någonstans

Det fanns ingenting originellt i "Homefront", vad de ska bygga vidare på är en gåta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tyckte iaf om Homefront och tycker de skall fortsätta med spelet för att få något "slut" på kriget. Den rena desperata känslan man fick i spelet av kriget och hur brutalt det var (se introt t.ex för lite smakprov) var något som intresserade. Sedan tycker jag faktiskt att grafik var utöver det man förväntade sig. Så spelet var inte dåligt, det tycker jag inte.

Får hoppas att Crytek kan lyckas med att förmedla samma känsla i uppföljaren.

Inaktiv

Notera mitt tipstack. Utan mig hade ni levt i okunskap i flera minuter till.

Homefront kan man absolut bygga vidare på då det är en intressant setting (USA under ockupation), däremot så var spelet i sig dåligt och utvecklarna fick stänga ner som konsekvens. Det är väl perfekt? Ny, kompetent studio som man fortsätta med temat men utan att begå misstagen som föregångarna gjorde!

Medlem

Där sköts Crysis 3 upp ett år eller två, va?

Medlem
Skrivet av Ish:

Ummm... Nej. Crytek's motor har haft sina glansdagar, och utöver den är de inte något speciellt. Blir generic shooter av detta.

Och Homefront var...inte en generisk shooter? Troligtvis kommer de ju inte ta bort något som redan fanns

Medlem

Finns inte mycket att hoppas på. Crytek är överskattade imo. Homefront var inte särskilt bra heller.

Medlem

Det kan ju knappast bli sämre än första spelet.

AW8
Medlem
Skrivet av Ish:

Crytek's motor har haft sina glansdagar

wat


signatur

PC gamer 'til I die.

Inaktiv
Skrivet av Ish:

Ummm... Nej. Crytek's motor har haft sina glansdagar, och utöver den är de inte något speciellt. Blir generic shooter av detta.

...och jag trodde JAG hade höga krav på spelgrafik.
Om du tycker att Cryteks motor är passé, kan du då nämna någon som duger till i din värld?

Medlem

Vill ha Timesplitters istället

Medlem

Jahap. då var den dagen förstörd

Inaktiv

ARGHHHHHHHHHHHH LÄSTE HOMEWORLD vilken besvikelse fyfaaaaan

Medlem
Skrivet av Aresz:

ARGHHHHHHHHHHHH LÄSTE HOMEWORLD vilken besvikelse fyfaaaaan

Om Crytek skulle ha gjort nästa Homeworld ja

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Homefront kan man absolut bygga vidare på då det är en intressant setting (USA under ockupation), däremot så var spelet i sig dåligt och utvecklarna fick stänga ner som konsekvens. Det är väl perfekt? Ny, kompetent studio som man fortsätta med temat men utan att begå misstagen som föregångarna gjorde!

Lol, tvärt om.
THQ hade redan innan release bestämt att "stänga ner" Kaos, vilket i praktiken betydde flytta hela studion med villig personal till Canada och skapa THQ Montreal istället. Homefront nåde faktiskt de (högt) satta förväntningarna trots grov konkurrens (av just Crysis 2).

OnT:
Mycket, mycket synd!
Ytterligare en hardcore/skill-inriktad spelserie som (löjligt nog) brydde sig om PC spelare ska dödas till förmån för en casual/fördummad wanan be CoD klon i bästa Crytek anda. Homefront var inte perfekt, visst, men det hade väldigt många rätt:
32 spelare online (för alla), dedikerade servrar (för alla), fordon och stora väldesignade banor, bestraffade campare, hade tydligt skillgap, hade väl balanserade vapen. Det enda som saknades vra bra patchning, längre SP och bättre grafik.

Tyvärr så brydde sig den stora massan casuals mer om konsolportar, trånga korridorer och flashig grafik istället för bra spel som krävde skicklighet, belönade bra spelare och hade grym balans. Tror helt enkelt Kaos var för sent ute, sent 90-tal till tidigt 2000 hade fungerat men idag är hardcore dött, spel ska sälja till casuals eller inte alls. Att satsa på PC är att skita i det blå skåpet, slöseri med resurser som bättre kunde använts till konsol-spelare och sedan bara portat spelet till PC, det hade ändå sålt minst lika bra (se casuals igen).
BF är casual, Diablo, CoD, Homefront, Halo (Reach), finsn snart inget kvar att spela som kräver lite skill och fokuserar på vettiga saker. Hardcore är dött, länge leve casuals och Wii Fit

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av KatOne:

Där sköts Crysis 3 upp ett år eller två, va?

Det är deras brittiska studio som utvecklar det, så det borde inte påverka.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av KatOne:

Där sköts Crysis 3 upp ett år eller två, va?

Det är deras brittiska studio som utvecklar det, så det borde inte påverka.

Crytek UK, aka Free Radical, aka skaparna av awesome TimeSplitters? Då kan det ju kanske bli bra.

Medlem

Ahhh läste Homeworld, jäkla skit också!

Ish
Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Ish:

Ummm... Nej. Crytek's motor har haft sina glansdagar, och utöver den är de inte något speciellt. Blir generic shooter av detta.

...och jag trodde JAG hade höga krav på spelgrafik.
Om du tycker att Cryteks motor är passé, kan du då nämna någon som duger till i din värld?

Ni missförstår lite När Crysis kom så var den motorn ljusår före allt annat. Nu har vi ju Frostbite 2 mfl.
Crysis's gameplay var aldrig speciellt imponerande. Allt handlade om grafiken. Och det känns som att de har blivit ikappsprungna av FB2 motorn nu. Och gameplay, ja det är ju det som definierar Battlefield.
Det blir ju alltid att man jämför, och jag vet inte vad Crysis har just nu om man ställer det mot andra spel som skulle göra det så speciellt. Jag menar inte att motorn är passé, bara att det som gjorde *spelet* crysis unikt var den motorn som låg före sin tid Då. Inte fallet längre.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

awww läste Homeworld

Inaktiv
Skrivet av Ish:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Ish:

Ummm... Nej. Crytek's motor har haft sina glansdagar, och utöver den är de inte något speciellt. Blir generic shooter av detta.

...och jag trodde JAG hade höga krav på spelgrafik.
Om du tycker att Cryteks motor är passé, kan du då nämna någon som duger till i din värld?

Ni missförstår lite När Crysis kom så var den motorn ljusår före allt annat. Nu har vi ju Frostbite 2 mfl.
Crysis's gameplay var aldrig speciellt imponerande. Allt handlade om grafiken. Och det känns som att de har blivit ikappsprungna av FB2 motorn nu. Och gameplay, ja det är ju det som definierar Battlefield.
Det blir ju alltid att man jämför, och jag vet inte vad Crysis har just nu om man ställer det mot andra spel som skulle göra det så speciellt. Jag menar inte att motorn är passé, bara att det som gjorde *spelet* crysis unikt var den motorn som låg före sin tid Då. Inte fallet längre.

Jag har kört igenom Crysis 2 med DX11-patchen och alla settings på ultra, jag måste säga att jag kan inte komma på mycket, om ens något spel, som kommer i jämförelse med den grafik som det spelet hade samt den polish på effekter som det spelet hade.

Jag håller f ö inte med dig och er andra som kritiserar Crysis-spelens gameplay, det var ett utomordentligt kul spel där cloak tillsammans med övermänsklig styrka och byggnader som gick att riva innebar mången underbara stunder där man skuttade omkring och gjorde livet surt för arga koreaner. Men visst, det är en smaksak.

Medlem
Skrivet av Ish:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Ish:

Ummm... Nej. Crytek's motor har haft sina glansdagar, och utöver den är de inte något speciellt. Blir generic shooter av detta.

...och jag trodde JAG hade höga krav på spelgrafik.
Om du tycker att Cryteks motor är passé, kan du då nämna någon som duger till i din värld?

Ni missförstår lite När Crysis kom så var den motorn ljusår före allt annat. Nu har vi ju Frostbite 2 mfl.
Crysis's gameplay var aldrig speciellt imponerande. Allt handlade om grafiken. Och det känns som att de har blivit ikappsprungna av FB2 motorn nu. Och gameplay, ja det är ju det som definierar Battlefield.
Det blir ju alltid att man jämför, och jag vet inte vad Crysis har just nu om man ställer det mot andra spel som skulle göra det så speciellt. Jag menar inte att motorn är passé, bara att det som gjorde *spelet* crysis unikt var den motorn som låg före sin tid Då. Inte fallet längre.

Frostbite är inte lika avancerad, det är bara animationerna som är bättre. Gameplayet var ju bra bortsett från skottsäkra koreaner, så att motorn gjorde spelet håller jag inte alls med om. Shore Leave i Warhead måste vara en av mina topp 5 banor i spel genom tiderna för att stormningen av hamnen kunde göras på så många sätt.

1
Skriv svar