Spela Battlefield 3 på denna dator?

Medlem
Spela Battlefield 3 på denna dator?

Tja, undrar om jag kan köra Battlefield 3 med bra grafik på min dator.

Mina Specs:

Grafikort: GTX460 768M

Intel Core i5-2400

Windows 7

Kingston 2GB DDR3 13

Corsair Power Supply

WD Caviar GreenPower

har en Antec Nine Hundred-I

Är Tacksam för svar!

Medlem

Njaa, väldigt tveksamt. Du har alldeles för lite RAM, men resten bör räcka för low/medium.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av AltairJoh:

Tja, undrar om jag kan köra Battlefield 3 med bra grafik på min dator.

Mina Specs:

Grafikort: GTX460 768M

Intel Core i5-2400

Windows 7

Kingston 2GB DDR3 13

Corsair Power Supply

WD Caviar GreenPower

har en Antec Nine Hundred-I

Är Tacksam för svar!

Kommer nog funka ganska hyffsat. Du bör dock skaffa mer RAM, 2GB räcker inte långt nuförtiden.

Medlem

Snart (slutet av nästa vecka kanske?) borde väl BF3 betan sparka igång och då får du nog veta exakt vad din dator pallar.
Tror inte ditt problem kommer ligga på CPU sidan (för det är sällan där problemen ligger ännu) utan det blir väl RAM och GFX.
Jag har bara kollat på några få benchmarks för 460 och den verkar ge bra FPS i Bad Company 2 med de lite lägre upplösningarna:
1,680 x 1,050 0xAA 16xAF, DirectX 11, Maximum Detail, HBAO off
45-63FPS

Med samma upplösning etc. fast 4xAA så droppade FPS'en till mellan 34-50.

Så ett nytt GFX kan ju vara bra för högre upplösning och framerates. Lite mer ram skadar inte heller oavsett om det skulle vara för BF3 eller inte, men det är rätt billigt nu för tiden och 16GB ram kostar runt en tusenlapp så det är inte lika farligt:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=585007

Ett GFX kan ju vara svårare om ditt nätagg inte klarar av att driva det. Du borde nog i alla fall ha 600-650watt om du t.ex. köper ett HD 6950 eller ett GTX 570 (vilket är två kort som nog klarar av bättre grafik i BF3).
Jag skulle nog ändå föreslå att du väntar på Betan och ser vad din dator presterar.

Här är iaf Bit Techs benchmarks av GTX460 768MB om du vill se hur det presterar i andra spel och BC2.
http://www.bit-tech.net/hardware/graphics/2010/07/12/nvidia-g...

Medlem

Yep. Exakt. Köp till 2GB RAM


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

kööp mer än 2Gb till.


signatur

B lup

1
Skriv svar