Slemmiga monster och ballongtuttar i RE: Revelations

Robot
Slemmiga monster och ballongtuttar i RE: Revelations

Capcom bryter inte direkt ny mark vad gäller karaktärsdesign i deras Resident Evil: Revelations.

#capcom, #resident-evil-revelations


Medlem
Slemmiga monster och ballongtuttar i RE: Revelations

Haha! Rolig läsning. Skulle även vilja se någon som sa sanningen om att alla som gillar storögda mangafigurer i skolflicksuniform har pedofil-vibbar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jösses... samt motiverad karaktär när det enda hon verkar göra är att vara sämst och bli dödad...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Så fort ett par bröst syns lite mer än vanligt så slår FZ på rage mode.
Känns som texten skulle vare skriven av en 14 åring.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Så fort ett par bröst syns lite mer än vanligt så slår FZ på rage mode.
Känns som texten skulle vare skriven av en 14 åring.

Nej texten är skriven av en rätt vettig person medans karaktären uppenbarligen har designats av någon som aldrig varit närmare en tjej än .jpg... patetisk karaktär och design. Tröttsamt är det.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Rage mode vet jag inte, men det finns tyvärr ögonblick då jag skäms lite över vad jag skriver om.

Medlem

Som sagt, rediga "lungor" hon har, men ser inte ett skit pga att katten slickat luggen på henne. Blir la inte bättre för bruden i slutet bara har "lite" öppet och flashar med lite kött.

För att det inte ska verka sexistiskt, får de la börja med Chris Redfield eller Leon som springer runt med en banana-hamock eller liknande,,,,*ehhh!, hemsk tanke*

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Jösses... samt motiverad karaktär när det enda hon verkar göra är att vara sämst och bli dödad...

Tycker iofs hon gör ett bra jobb. Hon är ganska "bäst" på att BLI dödad

Medlem

Bröst är bröst.

Barnsligt at tycka om bröst?

Idont think so


signatur

Everybody needs help.

Skrivet av Sebastian Lind:

Rage mode vet jag inte, men det finns tyvärr ögonblick då jag skäms lite över vad jag skriver om.

Jag skäms oftast över vad du blir tvingen att skriva om.
Dags att ta till kvasten! Ingen får behandla klassiska serier på detta viset.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tits and ass i all ära men det är ju lite svårt att ta bruttan på allvar när hon springer runt med pattarna som lockbete. Inte för att det inte finns kvinnor med en rejäl byst men de brukar nog inte slåss mot diverse monster med en skyddsdräkt som inte ens går att stänga.

Sen till alla som klagar på hur dålig japanernas kvinnosyn är; de stenar i alla fall inte dem till döds! Det är ett spel för guds skull, get over yourselves.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem

För varje dag som går blir det lite svårare att ta japaner på allvar...

Medlem

Störde mig mest på luggen. "Hold on, I have to check something"........Vad ska du kolla egentligen? Om det nu inte är så att luggen är nått slags visir med mörkerseende och grejjer.

Medlem

Haha va det bara jag som såg den goda sidan av den här trailern eller? hon dog ju!

Medlem

Tja, vad ska man säga. En rejäl hylla säljer spel! Jag håller dock med om frillan, inte det mest praktiska att knappt se nått i det där läget.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Varför anses det "finare" om kvinnor i tv-spel har små bröst? Tycker det är en löjeväckande inställning.

Inaktiv
Skrivet av Strasser:

Tits and ass i all ära men det är ju lite svårt att ta bruttan på allvar när hon springer runt med pattarna som lockbete. Inte för att det inte finns kvinnor med en rejäl byst men de brukar nog inte slåss mot diverse monster med en skyddsdräkt som inte ens går att stänga.

Sen till alla som klagar på hur dålig japanernas kvinnosyn är; de stenar i alla fall inte dem till döds! Det är ett spel för guds skull, get over yourselves.

Såatteh... så länge de inte stenar dem till döds är kvinnosynen okej?

Medlem

Black-ops uppdrag på en monsterinfesterad pråm? Kvickt! Greppa hårfönen, knäpp upp skjortan och dra på combat-stiletterna! Go Capcom, Go!

... ja.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:

För varje dag som går blir det lite svårare att ta japaner på allvar...

för varje dag som folket på fz inte förstår konceptet av annorlunda kultur och behöver höja sitt självförtroende genom att kritisera andra och generalisera, så blir det svårare att ta er på allvar...

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av MaxWarp:

För varje dag som går blir det lite svårare att ta japaner på allvar...

för varje dag som folket på fz inte förstår konceptet av annorlunda kultur och behöver höja sitt självförtroende genom att kritisera andra och generalisera, så blir det svårare att ta er på allvar...

Ballongtuttar har inget med kultur att göra. Enbart försäljning.

Medlem

Måste vara IR-hår på den bruttan, för annars undrar man hur hon lyckas undvika närmsta vägg. Men sinnesjukt omotiverad urringning som sagt. TU för urringningar på tjejer både i verkliga livet och i spel, men det får gärna se ut som riktiga kvinnor, och inte som runkobjekt från Japan. Blä för det.

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av MaxWarp:

För varje dag som går blir det lite svårare att ta japaner på allvar...

för varje dag som folket på fz inte förstår konceptet av annorlunda kultur och behöver höja sitt självförtroende genom att kritisera andra och generalisera, så blir det svårare att ta er på allvar...

Vad spelar det för roll att det är en annorlunda kultur? Det här är sexistiskt och onödigt. Spelar väl ingen roll att dom har en annorlunda kultur. Ungefär som att om pedofili är okej i en kultur så ska resten av världen acceptera det för det är deras kultur?

För övrigt brukar ett sådant här designval säga att det inte kommer finnas något bra spel under ytan.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Jag blev faktiskt suuugen när jag såg filmen iallafall. Aldrig fel med bröst iofs har min granne snyggare och gosigare bröst än denna plastkopian


signatur
Medlem

Någon annan som upptäckte tjejen i backgrunden bakom glaset vid 2:51? :3


signatur

Star Citizen - Swedish Umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
Sweumb på RSI
Sweumb Discord

Medlem

så klart att det ska se hut så här ! ^^ man vill ju ha något trevligt att titta på när man lirar

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av korosuu:
Skrivet av MaxWarp:

För varje dag som går blir det lite svårare att ta japaner på allvar...

för varje dag som folket på fz inte förstår konceptet av annorlunda kultur och behöver höja sitt självförtroende genom att kritisera andra och generalisera, så blir det svårare att ta er på allvar...

Vad spelar det för roll att det är en annorlunda kultur? Det här är sexistiskt och onödigt. Spelar väl ingen roll att dom har en annorlunda kultur. Ungefär som att om pedofili är okej i en kultur så ska resten av världen acceptera det för det är deras kultur?

För övrigt brukar ett sådant här designval säga att det inte kommer finnas något bra spel under ytan.

Jag håller med dig om att (jag tror iaf detta är vad du sa) jag är trött på överstora bröst och att kvinnliga karaktärer ska klä sig som strippor och etc.

Jag gillar hur du tog pedofil exemplet, det har ju inget med att du tycker också som ett par andra här att det är vad japans kultur är.

Det kanske är sexistiskt men sen igen så är typ alla manliga karaktärer fotomodeller på ett eller annat sätt så det går åt båda hållen, så dom gör det inte för att dom är sexistiska men för att det säljer så det är ett affärs beslut.

Så jag förstår inte, skojar bara, förstår precis varför folk gör det till något annat än det är och bestämmer sig för att kritisera ett helt land eftersom personen som kan finna saker på att klaga om ett helt land måste ju vara bättre än alla människor där.... som jag sa tidigare det är ett simpelt trick som eran hjärna sätter igång (o)medvetet för att få er att må bättre om er själva.

Medlem
Skrivet av MaxWarp:
Skrivet av korosuu:
Skrivet av MaxWarp:

För varje dag som går blir det lite svårare att ta japaner på allvar...

för varje dag som folket på fz inte förstår konceptet av annorlunda kultur och behöver höja sitt självförtroende genom att kritisera andra och generalisera, så blir det svårare att ta er på allvar...

Ballongtuttar har inget med kultur att göra. Enbart försäljning.

jepp du har helt rätt, dock så syftade jag på alla kommentarer som inte förstod detta och fortsatte med att attackera japan med den klassiska "pedofiler allihopa" och andra dåliga klyschor av folk som inte vet något men ändå älskar att slänga obildade redneck kommentarer för att må bättre om sig själv.

Medlem
Skrivet av joary639:
Skrivet av korosuu:
Skrivet av MaxWarp:

För varje dag som går blir det lite svårare att ta japaner på allvar...

för varje dag som folket på fz inte förstår konceptet av annorlunda kultur och behöver höja sitt självförtroende genom att kritisera andra och generalisera, så blir det svårare att ta er på allvar...

Vad spelar det för roll att det är en annorlunda kultur? Det här är sexistiskt och onödigt. Spelar väl ingen roll att dom har en annorlunda kultur. Ungefär som att om pedofili är okej i en kultur så ska resten av världen acceptera det för det är deras kultur?

För övrigt brukar ett sådant här designval säga att det inte kommer finnas något bra spel under ytan.

Fin verklighetsförankring när du jämför en urringning med pedofili. Det visar verkligen att denna PK-kultur som du febrilt försöker representera har gått för långt.

Medlem

Ja jag vet inte vad jag ska säga.. vet inte om jag bryr mig hur karaktären man spelar ser ut egentligen.. Jag spelar mest med dom manliga gubbarna.... mest för att jag vill slippa det fåniga stånk och stön ljudet som dom kvinnliga ger i från sig i spel...

Kanske är därför jag inte gillar Tomb Raider!? Det beror alltså på brösten.. .för jag är väl inte homosexuell nu när jag säger att jag helst kör dom manliga gubbarna!?:-)


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem

Luggen döljer mest troligt karaktären medvetet. Så dåligt går det inte att designa hår Boobsen däremot vette sjutton, kanske var våtdräkterna i hennes storlek slut?

12
Skriv svar