Har du dator nog för Battlefield 3?

Robot
Har du dator nog för Battlefield 3?

Dice avslöjar systemkraven för Battlefield 3-betan som börjar nästa vecka. Att uppgradera eller inte uppgradera, det är frågan.

#battlefield-3, #dice


Medlem

blir nog en nytt grafikkort


signatur

Jag ska göra kaoz med han!

Medlem
Har du dator nog för Battlefield 3?

Skriver som samma som igår, recommended är medium inställningar i spelet, för ultra behövs 2st 580 enligt zh1nt0 på twitter.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Grafikkortmässigt var 'rekommenderat' mycket högre än jag väntat mig. Visst är det snyggt som tusan men trodde nog att de optimerat det bättre. Behöver inte uppgradera något som tur är. Men det kan nog ställa till det för många tyvärr.

Medlem

ett *


signatur

Jag ska göra kaoz med han!

Medlem

Jag har det dubbla mot minimum, så det borde gå att spela iaf, mitt gamla hd5850 får räcka ett tag till då jag inte får plats med ngot större i mitt chassi.

Medlem

Har ett 6950, lagom tur.
Men får se om jag måste skaffa mig ett till för höga inställningar.

Medlem

dammit har ju ett 5850 =_= aja spelet lär väl inte direkt se ut som skit även med låga inställningar


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Har ett ATI HD6850 1024mb (klockad till 850/1200) , intel E8500 duo-core klockad till 3.8GHz, 4 gig ram. Kör BC2 på max inställningar, kantutjämning, HBAO, Vsync och får runt 70 fps. Runt 50 fps med Crysis 2 maxat. Varför skulle den inte klara BF3 finfint?

Datorn är snart 4 år gammal, förutom grafikkortet som är relativt nytt.

Har svårt att tro att dessa krav stämmer till 100%, rekommenderat är säkert vad som krävs för rumpmjukt spelande på 60 fps. Men återstår att se...

Inaktiv

Behöver egentligen inte uppgradera något men hade tänkt att köra crossfire lagom till BF3-släppet i alla fall. Så ett till grafikkort blir det.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Nån som fattar hur mitt grafikkort är har ett NVIDIA Geforce GT530 up to 4843 Mb? Får Jag ut nästan 5 GB av mitt grafikkort då eller hur blir det?

Medlem

Jäklar! Jag klarar spelet på min snart tre år gamla dator.
I varje fall minimikraven.
Hade jag bara bättre grafik-kort så skulle jag klara rekommenderade.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem

haha, lätt. det var ju inte ens krävande?

Inaktiv
Skrivet av Vigge:

Nån som fattar hur mitt grafikkort är har ett NVIDIA Geforce GT530 up to 4843 Mb? Får Jag ut nästan 5 GB av mitt grafikkort då eller hur blir det?

Det lånar antagligen från datorns ram-minne. Är det en laptop du har?


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem

Jag klarade av Alphan på high utan minsta problem. Inge fps drops eller annat. Men spelet frös sig var 15:e minut som ALLA spelare stötte på.

Antagligen är det fixat till Betan.

Jag köper spelet och flyter det inte riktigt på bra på Medium-High så blir det ett nytt grafikkort till Julafton.

Varför finns inget sånt alternativ, FZ? "Jag väntar till jag får köra spelet och bestämmer mig sen därefter ifall det blir en ny uppgradering av någon komponent"?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Stofo Jag har en stationär data med Intel core i5 -2300 2,8 ghz med boost till 3,1 ghz och 6gb RAM

Medlem
Skrivet av Nicke9494:

Skriver som samma som igår, recommended är medium inställningar i spelet, för ultra behövs 2st 580 enligt zh1nt0 på twitter.

Är du säker? 2 580s är ju sjukt

Medlem

har ett GTX 590 och en I5 clockad till 4.2 GHz
det här blir nog bra.

Medlem

Phenom X6 1090T, Radeon 5970, 8GB RAM... Tror jag sitter bra till. Stämmer det om 2x580 så får det bli uppgraderingar.

Medlem

Fattar inte varför vissa går helt overkill när de uppgraderar, även om du köper the best of the best så finns det inga spel som kan utnyttja dess fulla potential på ett par år, och har du otur så hinner det komma nya finesser tills dess som du inte kjommer kunna utnyttja utan köpa nytt, känner själv att det är nog att köpa ett grafikkort vart tredje år för att kunna spela allt på det högsta, sen ny processor och allt som hör till räcker det med vart sjätte år eller mer om man har koll på hur man överklockar.

Kör själv en gammal core 2 duo jag köpte 2006 med en HD4870 och det är inte förrens i år som den börjat gnälla när man maxar spelen (sans DX11) och då är det troligtvis ändå nog med att jag uppgraderar mitt grafikkort till något i 1500-2000 kronors klassen för att det ska flyta på igen på det högsta i ett par år till.

När den nya konsol-generationen är på väg så är det nog dags för ny processor, tills dess kanske jag skulle kunna tänka mig att eventuellt skaffa sig en gammal quad och överklocka den.

Jag förstår om folk använder sin dator till mer än gaming såsom video redigering, men om spel är den huvudsakliga faktorn till varför du krämar på lite extra så hade du kunnat spara en massa på att tänka efter lite först.

Sen ge fan i att köpa gaminglaptops, it's just a waste of money.

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag klarade av Alphan på high utan minsta problem. Inge fps drops eller annat. Men spelet frös sig var 15:e minut som ALLA spelare stötte på.

Alla? Märkte inte av det.


signatur

Jag köpte den här eftersom jag bara kunde använda ethernet-kabel för att få wi-fi, efter jag köpte den så får jag väldigt bra wi-fi på min dator

Medlem

Perfekta krav, krävs bara en dator för runt 5-6 tusen för att klara recomended. Inget nytt Crysis får vi hoppas.

Medlem

Det blir varmt om fötterna i höst när mina två 5970 får jobba lite

Medlem

Jag uppgraderade grafikkort till ett GeForce 560ti inför detta. Så jag ligger på recommended. Hade itne förväntat mig att kunna maxa spelet, det måste finnas en rimlig kostnad för uppgraderingarna

i5-750, 8gb ram och 560ti. Tror det kommer funka tillfredställande


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av kendo:
Skrivet av Remus:

Jag klarade av Alphan på high utan minsta problem. Inge fps drops eller annat. Men spelet frös sig var 15:e minut som ALLA spelare stötte på.

Alla? Märkte inte av det.

Jag hade problem med frysningar, det var dock drivrutinsrelaterat för Nvidia, Den senaste beta-drivern som släpptes under alfan löste alla problem för mig.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Måste ta steget till DirectX10-kompatibelt operativsystem. XP kanske måste pensioneras till slut...


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Blir ingen uppgradering innan jag testat liret.

Dags att försöka krama ut lite extra juice ur 5850´t.

Medlem

BF3 kommer aldrig knäcka spelglädjen i bf1942. Och bf1942 knäckte aldrig spelglädjen i Codename eagle. Alltså (enligt mig)tror jag att codename eagle kommer vara bättre än bf3.

Medlem

i7 2600k 3.4 OC@ 4.5GHz, Asus Geforce GTX580 Direct CUII, 8 Gig minne, Corsair Force 3 120Gig SSD som speldisk, ska väl funka rätt ok hoppas jag


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av najtrows:

haha, lätt. det var ju inte ens krävande?

Inte för att köra medium settings med 30fps nej

Skriv svar