Epic: Inget Unreal-spel under utveckling

Robot
Epic: Inget Unreal-spel under utveckling

Vi lär inte få panga i en av tidernas bästa multiplayerserier på ett par år.

#epic-games, #unreal-tournament-2004, #quake-live


Moderator | Testpilot
Epic: Inget Unreal-spel under utveckling

Vet inte vad jag ska tycka med detta spel. Kan som inte komma på något nytt gällande serien jag skulle vilja ha, man kan lika väll spela dem äldre spelen O.o


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers

Som sagt, en smidig Live-lösning för Unreal Tournament 2004, hade varit toktrevligt.


signatur
Moderator | Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som sagt, en smidig Live-lösning för Unreal Tournament 2004, hade varit toktrevligt.

Självfallet hade det varit underbart!

Är det bara jag som inte riktigt gillade 3an? Det mesta är sig likt men utseendet och allt gillade jag inte så mycket faktiskt. Sedan om jag inte minns fel.. Skillnaden på 03 och 04 var det möjligen "bara" fordon? Har ett svagt minne av det!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Som sagt, en smidig Live-lösning för Unreal Tournament 2004, hade varit toktrevligt.

Självfallet hade det varit underbart!

Är det bara jag som inte riktigt gillade 3an? Det mesta är sig likt men utseendet och allt gillade jag inte så mycket faktiskt. Sedan om jag inte minns fel.. Skillnaden på 03 och 04 var det möjligen "bara" fordon? Har ett svagt minne av det!

Lirade inte trean mycket alls, hade inte dator för det. 2004 nöttes dock hårt.


signatur
Medlem

Det säger väll dock inte att Unreal Engine 4 är i utveckling, eller?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Atlas Redscale:

Det säger väll dock inte att Unreal Engine 4 är i utveckling, eller?

Tänk efter. Bara för att dem inte gör ett till Unreal spel, varför kan dem inte jobba på UE4? Med tanke på hur många olika spel som använder UE3 gentemot UT3 så.

Svaret du söker är så simpelt... Ingen vet, dem kanske har börjat eller så har dem inte. We don't know MEN, bara för dem inte gör ett UT4 betyder det inte UE4 inte är under utveckling.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag tycke ju personligen att första Unreal-spelet var det absolut bästa, tycker dom kan släppa ett liknande det ist.

Unreal 2 var inte ens i närheten av första tycker jag iaf.

Medlem

Vore så himla underbart om man kunde få en komplett remake på första Unreal! Stämningen i spelet är otrolig!
Unreal Tournament 3 står sig allt ett par år till.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

fan det var synd jag som såg fram emot antingen en uppföljare på Unreal 1 och 2 häller en remake på ettan
och jag tror det nog att det inte pysslar med någon ny unreal engine utan dom kommer nog vidare utveckla UDKn
går hopas att det ändrar sig

Medlem

Såvitt som jag förstått har väl Unreal Engine 4 vart under utveckling sedan ~ 2003 (?) och ska väl vara i "färdig" vid 2012-13. De var ju bara Tim eller vad han heter som jobbade på den de första åren, sedan skulle det väl läggas på flera personer efter ett par år, och eskalera mer och mer?

Var det förövrigt inte Unreal Engine 4 som de visade ett tech-demo på vid GDC i år? Eller var det en kraftigt moddad UE3?

Edit:
Ps, UT2004 var helt underbart, saknar det lite granna med dodges och alla movements, rulla uppför väggarna på vissa banor! Kommer ihåg att jag stirrade på (tror det var) Nosnos video flera gånger bara för att den var skön och visade ett djup i 2004 som fanns förutom fraggandet! Golden days


signatur

Nämen!

Medlem
Medlem

Det går ändå inte att slå UT99. /end of nostalgiåsikt.

Flakmonkey
Skrivet av uberpwnage2.0:

Sedan om jag inte minns fel.. Skillnaden på 03 och 04 var det möjligen "bara" fordon? Har ett svagt minne av det!

Beror på vem du frågar. Gemene man tyckte nog inte det var någon skillnad förutom fordonen, men för en annan som lirade det kopiösa mängder så var det en gigantiskt skillnad. Vapenbalansen var ju annorlunda, skölden nerfad, boostdodge borttaget, translocatorn mer som i UT99, etc etc etc. Så som sagt, det var mycket förändringar som de flesta inte märkte av

Skrivet av Struggle:

Edit:
Ps, UT2004 var helt underbart, saknar det lite granna med dodges och alla movements, rulla uppför väggarna på vissa banor! Kommer ihåg att jag stirrade på (tror det var) Nosnos video flera gånger bara för att den var skön och visade ett djup i 2004 som fanns förutom fraggandet! Golden days

Kul att någon minns min lilla rulle, slet ju rätt hårt med den om jag minns rätt, men då levde man ju verkligen för spelet så även om man inte fick något tillbaka för det så var det en enorm belöning att bara få sprida spelets finesser som gjorde det så bra. Var väl därför man engagerade sig med Unrealnorth, clanbase och allt sånt där också... otroligt engagemang man hade

Medlem

Väldigt tråkig nyhet. Visserligen hade en webbaserad ut2k4 varit roande, men hade hellre valt ett helt nytt lir. Jag är ett troget Unreal fan. Det första 'Unreal' spelet samt UT(99) är två av mina favoritspel, of all time!

Lirade of course även 2003,2004, unreal 2 (även om jag inte gillade det sistnämnda) samt Unreal Tournament 3. Ut3 _ÄR_ bra, synd bara att det inte lyckades riktigt. Spelas med jämna mellan rum. Ett unreal tournament 4 (5) hade jag kunnat döda för !

Unreal serien <3 spöar det mesta tbh. BF, CoD, etc. Släng er i väggen.

Medlem

Kan nog tillägga att jag har säkerligen närmare 1000h /played i ut99. Aaah, mitt oldschool lir #1

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Atlas Redscale:

Det säger väll dock inte att Unreal Engine 4 är i utveckling, eller?

Tänk efter. Bara för att dem inte gör ett till Unreal spel, varför kan dem inte jobba på UE4? Med tanke på hur många olika spel som använder UE3 gentemot UT3 så.

Svaret du söker är så simpelt... Ingen vet, dem kanske har börjat eller så har dem inte. We don't know MEN, bara för dem inte gör ett UT4 betyder det inte UE4 inte är under utveckling.

Ja? Det var ju det jag konstaterade.

Inaktiv

Hade inte velat se ut2k4 som live verson likt quake 3 hellre då ut99 som var som många andra sagt helt underbart. Dock tyckte jag ut2k4 ballade ur då fordon kom in i bilden. Hade helst bara velat se intensiva fighter utan flyg m.m. Så som gamla goda ut99 eller som ut2003.

Medlem

ut2k4, det var tider det. Så jäkla kul, minns mycket väl dina filmer även jag nosnos. Var ett par som man minns som var väldigt aktiva, och min gamla klan "black lotus", längesen man hade så kul med ett spel

Medlem
Skrivet av qun0:

Hade inte velat se ut2k4 som live verson likt quake 3 hellre då ut99 som var som många andra sagt helt underbart. Dock tyckte jag ut2k4 ballade ur då fordon kom in i bilden. Hade helst bara velat se intensiva fighter utan flyg m.m. Så som gamla goda ut99 eller som ut2003.

Ligger något i det du säger tbh. Om vi nu talar om en webbaserad spelklient (vilket jag inte hoppas på) så skulle ut'99 vara roligare helt klart!

Medlem
Skrivet av qun0:

Hade inte velat se ut2k4 som live verson likt quake 3 hellre då ut99 som var som många andra sagt helt underbart. Dock tyckte jag ut2k4 ballade ur då fordon kom in i bilden. Hade helst bara velat se intensiva fighter utan flyg m.m. Så som gamla goda ut99 eller som ut2003.

Ligger något i det du säger tbh. Om vi nu talar om en webbaserad klient (vilket jag inte hoppas på ) så skulle ut'99 vara roligare helt klart

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av qun0:

Hade inte velat se ut2k4 som live verson likt quake 3 hellre då ut99 som var som många andra sagt helt underbart. Dock tyckte jag ut2k4 ballade ur då fordon kom in i bilden. Hade helst bara velat se intensiva fighter utan flyg m.m. Så som gamla goda ut99 eller som ut2003.

Ligger något i det du säger tbh. Om vi nu talar om en webbaserad klient (vilket jag inte hoppas på ) så skulle ut'99 vara roligare helt klart

sure jag hoppas egentligen inte heller på en webbaserad klient men som quake 3 många började spela det igen. Blev som en liten omstart. Det skulle det bli med ut99 med om man drog igång det eller bara en remake på det hela. Med tanke på bara några få spelar ännu ut99 på nätet men det är väl säkerligen bara 3-4 servrar var något år sen jag installerade det och spelade.

Men hellre egentligen en webbklient än att låta spelet samla damm och aldrig mer bli spelat. Saknar dom gamla regniga dagarna/ och dom sena nätterna då man lirade det. Minnen

Medlem
Skrivet av qun0:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av qun0:

Hade inte velat se ut2k4 som live verson likt quake 3 hellre då ut99 som var som många andra sagt helt underbart. Dock tyckte jag ut2k4 ballade ur då fordon kom in i bilden. Hade helst bara velat se intensiva fighter utan flyg m.m. Så som gamla goda ut99 eller som ut2003.

Ligger något i det du säger tbh. Om vi nu talar om en webbaserad klient (vilket jag inte hoppas på ) så skulle ut'99 vara roligare helt klart

sure jag hoppas egentligen inte heller på en webbaserad klient men som quake 3 många började spela det igen. Blev som en liten omstart. Det skulle det bli med ut99 med om man drog igång det eller bara en remake på det hela. Med tanke på bara några få spelar ännu ut99 på nätet men det är väl säkerligen bara 3-4 servrar var något år sen jag installerade det och spelade.

Men hellre egentligen en webbklient än att låta spelet samla damm och aldrig mer bli spelat. Saknar dom gamla regniga dagarna/ och dom sena nätterna då man lirade det. Minnen

Verkligen. Liras än idag men då är det förutsatt att man får ihop lite folk, kan vara svårt.

Medlem

Unreal Tournament tycker jag var det enda som var bra och sen modden tactical ops <3, sen varför skulle dom lägga ner tid på Unreal då det bara gick utför efter UT? när dom har titlar som GoW Bulletstorm etc... som säljer som smör.

Inaktiv

2004 nötte jag sönder..

Medlem
Skrivet av toern:

Det går ändå inte att slå UT99. /end of nostalgiåsikt.

Så sant så.Och det växte enormt med jailBreak modet som moddades.Underbart mode,bästa ever!!!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Är det bara jag som inte riktigt gillade 3an? Det mesta är sig likt men utseendet och allt gillade jag inte så mycket faktiskt. Sedan om jag inte minns fel.. Skillnaden på 03 och 04 var det möjligen "bara" fordon? Har ett svagt minne av det!

När del tre släpptes kunde man märka att många började spela det istället för UT 2004 (detta på demo servrar) men det dröjde inte länge innan folk återgick till UT 2004. Har spelat igenom UT 2004 men bara testat demot på UT 3 och nej du är inte ensam om att tycka att Ut 3 är sämre. Det är inte bara utseendet som är annorlunda de "nerfat" hela spelat iom att de tagit bort avanced movement, något som gjorde att det var ganska så unikt mot andra fps och personligen något som jag verkligen gillar och är en av de främsta anledningarna till att jag föredrar Ut 2004 framför andra spel.

OT:
Har varit ett fan av Epic sedan första Unreal men det har blivit uppenbart att denna utvecklare nästan helt skiter i pc spelare och ägnar sig numera nästan uteslutande åt konsolspel. Var sugen på Gears of War 3 men iom framtida planer för en massa DLC kommer jag nog inte köpa detta på ett bra tag (antagligen inte innan en Goty version kommer och att den kommer komma betvivlar jag inte för en sekund).

Moderator | Testpilot
Skrivet av Atlas Redscale:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Atlas Redscale:

Det säger väll dock inte att Unreal Engine 4 är i utveckling, eller?

Tänk efter. Bara för att dem inte gör ett till Unreal spel, varför kan dem inte jobba på UE4? Med tanke på hur många olika spel som använder UE3 gentemot UT3 så.

Svaret du söker är så simpelt... Ingen vet, dem kanske har börjat eller så har dem inte. We don't know MEN, bara för dem inte gör ett UT4 betyder det inte UE4 inte är under utveckling.

Ja? Det var ju det jag konstaterade.

Du frågade som att du inte visste. Därav ditt "?" i assume. Förklarade för dig bara.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Skrivet av dowaq:

Unreal Tournament tycker jag var det enda som var bra och sen modden tactical ops <3, sen varför skulle dom lägga ner tid på Unreal då det bara gick utför efter UT? när dom har titlar som GoW Bulletstorm etc... som säljer som smör.

Utför efter UT? förklara lite bättre. Du vet det finns ut99, ut 2003, ut 2004 sedan ut3. Det gick utför efter ut3 inte efter alla andra unreal spelen. Så där har du fel lilla vän. Varför andra lir säljer som smör är för att det är små kids som inte förstår hela grejen med unreal utan endast förstår gears of war och dom skumma multiplayer liren.

Medlem

Inte direkt oväntat, Unreal 3 sålde ju ytterst ljummet (speciellt till PC), klart som korvspad att de satsar på annat som säljer långt bättre (Gears, Shadow Complex) och testar en och annan flopp (Bulletstorm).

Ett stort fel med 3:an var just att den inte var smidigt anpassad för konsol, vilket gjorde att de missade en väldigt viktig marknad (translocator exempelvis). Sen krävs det inget geni för att inse att spel som Unreal är "döda" för den stora massan.
Inga killstreaks, inget campande, inget spawn-killande?
Skills? moddar? vapenbalans? det säljer aldrig till dagens CoD generation, eller WoW/Sims om vi talar PC.

12
Skriv svar