Stängda Diablo 3-betan drar igång

Robot
Stängda Diablo 3-betan drar igång

Fick du en nyckel till Tristrams återkomst?

#blizzard, #diablo-iii


Medlem
Stängda Diablo 3-betan drar igång

Antar att herr undertecknad fått den tack vare han är press. Och inte har mkt att göra med EU?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Hur går urvalet till som inte beror familj och press?


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Medlem

Troligtvis tar de folk med olika hårdvarukonfigurationer, var de befinner sig och så vidare för att få bredd. Värt att notera är att det är väldigt väl spelbart på min fyra år gamla laptop, som inte formatterats på herrans länge samt att den innehar lastgamla drivrutiner för grafikkortet.

Du kan exempelvis knyta olika Blizzard-titlar till olika BNet-konton för att öka din chans, men glöm inte att betan är en relativt kortvarig upplevelse, om än rolig. Det skedde åtminstone inte i detta utskick att nycklar dök upp, utan det var kort och gott att spelet var upplåst via kontot.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Blizzards login screen spammades sönder när diablo3 nyheten kom

Medlem

Oooooh, you lucky bastard...

Medlem

Fick ingen key (igår) men hoppas jag får en idag när dagen börja där borta i staterna


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Release innan årsskiftet? Vad tror ni?

Medlem
Medlem
Skrivet av zAjben:

Release innan årsskiftet? Vad tror ni?

Jag tror det ligger i Blizzards intresse att försöka få ut spelet innan julhandeln. Jag vet inte om jag riktigt tror på det men hoppas kan man.

Ingen nyckel här heller.

Moderator | Testpilot

Får man mail om man fått en nyckel eller låses det bara upp på kontot så man måste logga in och kolla?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Releasedatum lär säkert meddelas på Blizzcon i oktober

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Får man mail om man fått en nyckel eller låses det bara upp på kontot så man måste logga in och kolla?

Det skulle jag med vilja veta. Sitter på jobbet utan min authenticator

Medlem
Skrivet av Schluug:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Får man mail om man fått en nyckel eller låses det bara upp på kontot så man måste logga in och kolla?

Det skulle jag med vilja veta. Sitter på jobbet utan min authenticator

Är nog både och som gäller

Så var de iaf i Starcraft 2 betan att man fick ett mail och upplåsning direkt

Inaktiv

Underbart nu kommer jag måsta titta till min email en gång i timmen.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Det måste vara något fel, jag har inte fått någon nyckel.


signatur

Meep!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Schluug:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Får man mail om man fått en nyckel eller låses det bara upp på kontot så man måste logga in och kolla?

Det skulle jag med vilja veta. Sitter på jobbet utan min authenticator

Samma, sitter och jobbar själv. Nej nu dissar jag FZ för att ha koll på min mail!

Skrivet av Rabieskorv:
Skrivet av Schluug:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Får man mail om man fått en nyckel eller låses det bara upp på kontot så man måste logga in och kolla?

Det skulle jag med vilja veta. Sitter på jobbet utan min authenticator

Är nog både och som gäller

Så var de iaf i Starcraft 2 betan att man fick ett mail och upplåsning direkt

Hoppas på det! Låter ändå rätt logiskt. Tänka sig om dem bara låste upp det på användaren men inte mailade/ berättade för oss att "DU ÄR NU MED I BETAN", uuuuuuuh....


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Underbart nu kommer jag måsta titta till min email en gång i timmen.

Och varje gång man ser ett nytt meddelande så hoppar man till en sekund för att sedan inse att det inte är från blizzard

Inaktiv
Skrivet av decline:
Skrivet av RobbazSweC:

Underbart nu kommer jag måsta titta till min email en gång i timmen.

Och varje gång man ser ett nytt meddelande så hoppar man till en sekund för att sedan inse att det inte är från blizzard

Precis, sen ska man sitta där besviken och förstörd medans alla andra helt magiskt får betan.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Skägg.
10 Chambers

Ska sätta mig och spela, och filma. Är det något särskilt ni vill se?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ska sätta mig och spela, och filma. Är det något särskilt ni vill se?

Herr Rub-it-in-your-face snarare. Jag är mycket avundsjuk ja.

Medlem

haha det påminner mig om när jag fick WoW: Cata betan och jag fick massa mail jag trodde var spam just för att alla försökte lura en, sen en månad senare insåg jag att jag missat halva betan när jag loggade in på battle.net

Medlem

Bara jag som tycker detta ser förjävligt ut? Texturerna är riktigt tråkiga (särskilt marken), WoW stil på grafiken, man kan inte sätta ut stats själv (styrka, dex osv), inga skill trees, kan bara använda 6 skills åt gången, level cap 60, Real money auction house, enbart online, inget lan...

Blizzard, vad hände egentligen? För ett år sedan var jag sjukt hypead, men nu ser jag mer fram emot Torchlight 2 som blir billigare och verkar bli vad diablo 3 borde ha varit... :S


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem
Skrivet av Palanor:

Bara jag som tycker detta ser förjävligt ut? Texturerna är riktigt tråkiga (särskilt marken), WoW stil på grafiken, man kan inte sätta ut stats själv (styrka, dex osv), inga skill trees, kan bara använda 6 skills åt gången, level cap 60, Real money auction house, enbart online, inget lan...

Blizzard, vad hände egentligen? För ett år sedan var jag sjukt hypead, men nu ser jag mer fram emot Torchlight 2 som blir billigare och verkar bli vad diablo 3 borde ha varit... :S

No offence, men om du hade haft lite mera koll, eller faktiskt spelat Diablo II så hade du också vetat att endgame var det ändå samma sak.
Sätt i str så att du kan bära rustningen du vill ha, sätt i dex för att maxxa block, sätt resten i vita för att få HP.

Inga skilltrees: Fine, åter igen, man använde absolut inte mer än 6st skills endgame tidigare heller, då man blev alldeles för klen om man splittade pointsen mer, nu finns det dessutom 5 olika varianter på runor, som vardera gör om skillen som man väljer så customization finns det gott om fortfarande.

Grafiken: Visst, men WoW stil? ... Hade du faktiskt sett spelet in action det senaste så hade du sett att den mörka stilen fortfarande finns där, sluta jämföra allting med WoW förhelvete.

Enbart Online: Definitivt en förbättring, nu kan dom hotfixa dom flesta problemen istället, plus att man slipper alla hackade chars, dupade items etc etc. Visst, det finns inget LAN men vad fan spelar det för roll i dagens läge? Finns knappt någon utan en internetanslutning i dagens läge så enda anledningen man skulle vilja ha LAN i ett sånt här spel är för att kunna leka pirat och slippa köpa det.

RMAH: Definitivt en fördel, tar bort större delen (om inte allt) trade på offsites om items etc, plus att om man spelar mkt så kan man ändå tjäna lite pengar på det.
Om du inte gillar det, använd det inte, men du förlorar ingenting på att spela med folk som använder det.

Nästa gång, läs på lite, eller tänk lite innan du postar meningslösa svar...

Cheers, Zalcore

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ska sätta mig och spela, och filma. Är det något särskilt ni vill se?

Jag skulle vilja se lite gameplay med en male demon hunter, det verkar råda brist på media från det. De flesta kör female ser det ut som. Klassen verkar intressant för mig, då den verkar som en hybrid mellan amazon och assassin. Tyvärr verkar de flesta tycka att klassen i nuläget suger och är riktigt tråkig! Så gärna ett kort intryck om vad du tycker om du har tid!

Tack på förhand


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av Palanor:

Bara jag som tycker detta ser förjävligt ut? Texturerna är riktigt tråkiga (särskilt marken), WoW stil på grafiken, man kan inte sätta ut stats själv (styrka, dex osv), inga skill trees, kan bara använda 6 skills åt gången, level cap 60, Real money auction house, enbart online, inget lan...

Blizzard, vad hände egentligen? För ett år sedan var jag sjukt hypead, men nu ser jag mer fram emot Torchlight 2 som blir billigare och verkar bli vad diablo 3 borde ha varit... :S

No offence, men om du hade haft lite mera koll, eller faktiskt spelat Diablo II så hade du också vetat att endgame var det ändå samma sak.
Sätt i str så att du kan bära rustningen du vill ha, sätt i dex för att maxxa block, sätt resten i vita för att få HP.

Inga skilltrees: Fine, åter igen, man använde absolut inte mer än 6st skills endgame tidigare heller, då man blev alldeles för klen om man splittade pointsen mer, nu finns det dessutom 5 olika varianter på runor, som vardera gör om skillen som man väljer så customization finns det gott om fortfarande.

Grafiken: Visst, men WoW stil? ... Hade du faktiskt sett spelet in action det senaste så hade du sett att den mörka stilen fortfarande finns där, sluta jämföra allting med WoW förhelvete.

Enbart Online: Definitivt en förbättring, nu kan dom hotfixa dom flesta problemen istället, plus att man slipper alla hackade chars, dupade items etc etc. Visst, det finns inget LAN men vad fan spelar det för roll i dagens läge? Finns knappt någon utan en internetanslutning i dagens läge så enda anledningen man skulle vilja ha LAN i ett sånt här spel är för att kunna leka pirat och slippa köpa det.

RMAH: Definitivt en fördel, tar bort större delen (om inte allt) trade på offsites om items etc, plus att om man spelar mkt så kan man ändå tjäna lite pengar på det.
Om du inte gillar det, använd det inte, men du förlorar ingenting på att spela med folk som använder det.

Nästa gång, läs på lite, eller tänk lite innan du postar meningslösa svar...

Cheers, Zalcore

Fanboy rage?

Jag har spelat Diablo 2 till döds. Vet inte hur många gånger jag klarat av det. Hade det på release dagen och satt i flera år med det. Så jag har allt spelat det spelet. Men jag spelade det spelet som jag ville spela det. Jag gick INTE efter cookiecutter builds. Jag föredrog att spela det singleplayer eller LAN. Ja, jag är helt ärlig nu. Tyckte inte alls om det community som fanns online, samt det berömda B.net lagget (vilket jag antar är fixat till d3).

Jag använde mer än 6 skills, du som körde efter builds kanske inte gjorde det men jag gjorde det definitivt.

Kolla texturerna på backen, det är ju helt blankt. As tråkig grafik. Barn kalas skulle jag till och med kunna säga. Har sett spelet in action (dvs youtube filmer från TB och husky) och jag tycker ändå att det är WoW grafik, anpassat för ett hack 'n slash.

Så de som köper spelet och är väldigt ofta på resande fot ska inte kunna spela spelet enligt dig då med andra ord. De ska absolut inte ha tillgång till den produkten de har betalat pengar för. De som köpt spelet ska inte ha något som helst val i hur de ska spela spelet, vare sig det är offline, online eller LAN. Går internet ner så ska du inte heller ha tillgång till spelet. Det är det du tycker med andra ord -_-.

Att RMAH tar bort kinesiska goldfarmers tror jag inte ett dugg på, tyvärr. Önskar så vore fallet. Men spelare kommer att köpa items på det stället som ett item är billigast på. Deras PvP arena system kommer ju även det att förstöras, den med fetast plånbok kommer att ha bäst gear och vinna. Spelet är ju jävligt gearbaserat, och inte så mycket skill är involverat.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Pansarknekt

Så j**la fett detta spelet verkar. Jag spelade mest Diablo 1, 2:an tilltalade inte på samma sätt. Jag tror dessutom att Dungeon Siege II kom ut i dom snåren med. WAaay Back.
Jag har dock också en invändning mot att det inte går att lira offline, man borde få skapa offline-nissar som inte får tillgång till online goodies men går att spela lokalt med. För detta är banne mig ett spel som kommer ligga på sommarstugans laptop o liknande och eller nä, det komer det ju inte eftersom det inte funkar disconnected


signatur

Ooooh the drama!

Moderator | Testpilot
Skrivet av Palanor:
Skrivet av Zalcore:
Skrivet av Palanor:

Bara jag som tycker detta ser förjävligt ut? Texturerna är riktigt tråkiga (särskilt marken), WoW stil på grafiken, man kan inte sätta ut stats själv (styrka, dex osv), inga skill trees, kan bara använda 6 skills åt gången, level cap 60, Real money auction house, enbart online, inget lan...

Blizzard, vad hände egentligen? För ett år sedan var jag sjukt hypead, men nu ser jag mer fram emot Torchlight 2 som blir billigare och verkar bli vad diablo 3 borde ha varit... :S

No offence, men om du hade haft lite mera koll, eller faktiskt spelat Diablo II så hade du också vetat att endgame var det ändå samma sak.
Sätt i str så att du kan bära rustningen du vill ha, sätt i dex för att maxxa block, sätt resten i vita för att få HP.

Inga skilltrees: Fine, åter igen, man använde absolut inte mer än 6st skills endgame tidigare heller, då man blev alldeles för klen om man splittade pointsen mer, nu finns det dessutom 5 olika varianter på runor, som vardera gör om skillen som man väljer så customization finns det gott om fortfarande.

Grafiken: Visst, men WoW stil? ... Hade du faktiskt sett spelet in action det senaste så hade du sett att den mörka stilen fortfarande finns där, sluta jämföra allting med WoW förhelvete.

Enbart Online: Definitivt en förbättring, nu kan dom hotfixa dom flesta problemen istället, plus att man slipper alla hackade chars, dupade items etc etc. Visst, det finns inget LAN men vad fan spelar det för roll i dagens läge? Finns knappt någon utan en internetanslutning i dagens läge så enda anledningen man skulle vilja ha LAN i ett sånt här spel är för att kunna leka pirat och slippa köpa det.

RMAH: Definitivt en fördel, tar bort större delen (om inte allt) trade på offsites om items etc, plus att om man spelar mkt så kan man ändå tjäna lite pengar på det.
Om du inte gillar det, använd det inte, men du förlorar ingenting på att spela med folk som använder det.

Nästa gång, läs på lite, eller tänk lite innan du postar meningslösa svar...

Cheers, Zalcore

Fanboy rage?

Jag har spelat Diablo 2 till döds. Vet inte hur många gånger jag klarat av det. Hade det på release dagen och satt i flera år med det. Så jag har allt spelat det spelet. Men jag spelade det spelet som jag ville spela det. Jag gick INTE efter cookiecutter builds. Jag föredrog att spela det singleplayer eller LAN. Ja, jag är helt ärlig nu. Tyckte inte alls om det community som fanns online, samt det berömda B.net lagget (vilket jag antar är fixat till d3).

Jag använde mer än 6 skills, du som körde efter builds kanske inte gjorde det men jag gjorde det definitivt.

Kolla texturerna på backen, det är ju helt blankt. As tråkig grafik. Barn kalas skulle jag till och med kunna säga. Har sett spelet in action (dvs youtube filmer från TB och husky) och jag tycker ändå att det är WoW grafik, anpassat för ett hack 'n slash.

Så de som köper spelet och är väldigt ofta på resande fot ska inte kunna spela spelet enligt dig då med andra ord. De ska absolut inte ha tillgång till den produkten de har betalat pengar för. De som köpt spelet ska inte ha något som helst val i hur de ska spela spelet, vare sig det är offline, online eller LAN. Går internet ner så ska du inte heller ha tillgång till spelet. Det är det du tycker med andra ord -_-.

Att RMAH tar bort kinesiska goldfarmers tror jag inte ett dugg på, tyvärr. Önskar så vore fallet. Men spelare kommer att köpa items på det stället som ett item är billigast på. Deras PvP arena system kommer ju även det att förstöras, den med fetast plånbok kommer att ha bäst gear och vinna. Spelet är ju jävligt gearbaserat, och inte så mycket skill är involverat.

Varför är jag inte förvånad av att du måste gå till person attack genom "Fanboy rage" eller "nerd rage" som folk använder mer flitigt.

Spelet är en klar förbättring på 2an i nästan alla aspekter, du måste vara en sådan där nostalgiker som inte "vill ha din barndom förstörd" genom att säga nästan allt är bajs med Diablo III. You know what? WE HAVE HEARD IT ALREADY och även om jag inte är fan av allting som sker så kommer jag köpa och spelet och guess what det kommer nog du också göra förr eller senare.

Eran argumentation är meningslös då ni aldrig kommer ta ner varandra för ni har olika åsikter, drop it!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Struggle:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ska sätta mig och spela, och filma. Är det något särskilt ni vill se?

Jag skulle vilja se lite gameplay med en male demon hunter, det verkar råda brist på media från det. De flesta kör female ser det ut som. Klassen verkar intressant för mig, då den verkar som en hybrid mellan amazon och assassin. Tyvärr verkar de flesta tycka att klassen i nuläget suger och är riktigt tråkig! Så gärna ett kort intryck om vad du tycker om du har tid!

Tack på förhand

Spelade som Demon Hunter, dock female Intryck snart!


signatur
Medlem
Skrivet av Zalcore:

Grafiken: Visst, men WoW stil? ... Hade du faktiskt sett spelet in action det senaste så hade du sett att den mörka stilen fortfarande finns där, sluta jämföra allting med WoW förhelvete.

Svårt att se hur någon inte kan tycka det är WoW-stil. Zoomar man in i D3 eller zoomar ut i WoW så ser det i princip ut som samma spel.

Se exempelvis http://img56.imageshack.us/img56/6795/diabloiii20080628035157... Det är svårt att ens direkt avgöra vilket av spelen det är taget i.

123
Skriv svar