Tyck till om Duke Nukem Forever

Medlem
Medlem

Skit spel.


signatur

Death is the servant of the righteous.

Medlem

Tyckte faktiskt DN: Forever va ett bra spel. Kanske inte någon höjdargrafik men det hade en charm som många spel nuförtiden saknar. Spelar hellre Duke nukem: forever än valfritt massproducerat COD-spel.

Inaktiv

Jag försökte spela det och det ska gudarna veta. Det var som att gnida svinto med citronsaft i ögonen.


signatur

a"C"RED -

Inaktiv

Copypaste från Urban Dictionary på termen Consolitis.

Consolitis
A word used by PC gamers to describe the cost-friendly practice of developers in which a video game is clearly designed to accommodate the limited capabilities of console systems.

Symptoms include inferior graphics, sluggish gameplay, clumsy user interfaces, checkpoint-based save systems, a lack of dedicated servers, limited customization and simplified game mechanics.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Grottmongo:

Copypaste från Urban Dictionary på termen Consolitis.

Consolitis
A word used by PC gamers to describe the cost-friendly practice of developers in which a video game is clearly designed to accommodate the limited capabilities of console systems.

Symptoms include inferior graphics, sluggish gameplay, clumsy user interfaces, checkpoint-based save systems, a lack of dedicated servers, limited customization and simplified game mechanics.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av aesdana:

Omdebatterat? Att spelet suger är ingen åsikt det är fakta.

Sluta komma med så korkade kommentarer, det var inte sämre än vilket CoD-spel som helst.

Ni borde båda två lära er skillnad på subjektivt och objektivt.

...för att?

Jag vet mycket väl vad skillnaden är.

Han säger att Duke Nukem Forever suger och påstår att det är fakta, vilket det inte är.
Då kommer du och rättar honom med en åsikt, vilket känns lite skumt.

Är det inte åsikter som brukar florera på ett forum?

Något som hade varit skumt hade varit om jag försökte rätta honom med fakta som inte är fakta.

Jo, men jag menar att du sade "det är inte sämre än vilket CoD-spel som helst" som om det skulle vara en rättning av det han sade. Om det inte var menat på det sättet missförstod jag dig helt enkelt.
Naturligtvis får du ha dina åsikter.

Det var mer ett påpekande skulle jag vilja säga.

Strunt samma, det är bara jag som går in i försvarsläge lite för lätt när någon kommer med löjlig kritik utan att kunna ge bra anledningar, bara för att på nåt sätt "följa strömmen"


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Efter 11 år "it should be good" but it wasn't good at all. Uppfyllde inte mina förväntningar. Helt OK spel men efter 11 år för sjutton....mah

Medlem

fan vad alla trakar ner på det spelet jag menas det går inte att jämföra det med Duke Nukem 3D som i mina ögon är en av det bästa spelen någonsin jorda men ändå spelet suger inte jag menar det enda det går ut på är att döda aliens brudar och billiga skämt jag menar det är inte det semsta Duke Nukem spelet Duke Nukem Time to Kill till exempelvis vilket var en riktig flopp

Medlem

Jag utgick från att spelet skulle vara sämst och sjukt trist, men jag beslöt mig för att spela det pga att det ändå är Duke Nukem, en spelhjälte jag växt upp med.

Min slutsats är att Duke Nukem Forever inte på långa vägar är det tråkigaste eller sämsta actionspel jag spelat. Pariah är tex ett mycket sämre och tråkigare spel enligt mig...

Inaktiv

Själv var jag nöjd med köpet av DNF men dock fanns det väl några få saker jag blev besviken på. Det var för kort. Lägg in två tre timmar till så hade jag varit nöjd. Sedan inventory slots var för lite med. Sure dom la in en patch så man kunde ha fyra vapen men i alla fall det är duke och han ska kunna bära ett helt arsenal.
Grafiken bryr jag mig inte om då jag tycker att inte duke behöver hitech grafik. Vissa få saker kunde ha ändrats men men man får inte allt som man vill jag ångrar då inte köper i varje fall

Medlem

tycker spelet var ett bra spel.
det som många glömmer är att såhär är old school fps finns ingen story förutom att döda allt som rör sig, hade spelet släppts då det var tänkt att släppas tror jag det hade fått en 4:a, tiderna ändras och det är synd att spel måste ha en bra story och jättebra grafik samt bästa känslan som dom har i cod(i helvete heller)
han kommer nog tillbaka med något som EJ är duke.


signatur

Blessed by father Nurgle this one has been!

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av aesdana:

Omdebatterat? Att spelet suger är ingen åsikt det är fakta.

Sluta komma med så korkade kommentarer, det var inte sämre än vilket CoD-spel som helst.

Ni borde båda två lära er skillnad på subjektivt och objektivt.

...för att?

Jag vet mycket väl vad skillnaden är.

Han säger att Duke Nukem Forever suger och påstår att det är fakta, vilket det inte är.
Då kommer du och rättar honom med en åsikt, vilket känns lite skumt.

Är det inte åsikter som brukar florera på ett forum?

Något som hade varit skumt hade varit om jag försökte rätta honom med fakta som inte är fakta.

Jo, men jag menar att du sade "det är inte sämre än vilket CoD-spel som helst" som om det skulle vara en rättning av det han sade. Om det inte var menat på det sättet missförstod jag dig helt enkelt.
Naturligtvis får du ha dina åsikter.

Det var mer ett påpekande skulle jag vilja säga.

Strunt samma, det är bara jag som går in i försvarsläge lite för lätt när någon kommer med löjlig kritik utan att kunna ge bra anledningar, bara för att på nåt sätt "följa strömmen"

Det kan ofta vara svårt att svara folk på ett bra sätt.
Jag försöker att framstå som en neutral människa i diskussioner, men jag har försvarat CoD lite mycket på senare tiden, så då finns det risk att jag framstår som en fanboy

Medlem

lite synd att det var linje baserat i stället för område baserat som gamla duke 3d där man kunde göra lite som man ville
men annars tyckte jag att det innehöll en massa saker som saknas i morderna shoters
sen saknar jag att man inte kunde bära alla vapen man hittar men det blev bättre med patchen men inte helt bra


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv
Skrivet av bondmaster:

lite synd att det var linje baserat i stället för område baserat som gamla duke 3d där man kunde göra lite som man ville
men annars tyckte jag att det innehöll en massa saker som saknas i morderna shoters
sen saknar jag att man inte kunde bära alla vapen man hittar men det blev bättre med patchen men inte helt bra

tycker inte duke 3d var så områdesbaserat som du säger. Du kunde ju bara ta dig till slutmålet på ett enda vis. Fanns ju inte olika vägar du kunde gå.

Medlem

Som dukefan kan ja säga att spelet var bra,de hade sina brister men va riktigt skön nostalgi. och ja e säker på att nästa duke nukem spel blir bättre.

Inaktiv
Skrivet av Carl Nukem:

Som dukefan kan ja säga att spelet var bra,de hade sina brister men va riktigt skön nostalgi. och ja e säker på att nästa duke nukem spel blir bättre.

Äntligen någon vettig person som kan säga sitt. För mycket har det sått (det är skit, skit spel, går inte att spela)

Jo det går att spela. alla spel har brister finns inget spel man är 100 % nöjd med. För det kommer aldrig finnas. Kommer att vara något an stör sig på. Så fattar inte varför folk gnäller så jävla mycket. Duke var bra men som sagt det hade vissa brister. Jag störde mig mest bara att det inte var så värst långt. Hade inte sagt nej om det var några timmar längre.

Inaktiv

Tyckte det va mitt absolut sämsta inköp någonsin, och jag är en gammal Duke Nukem Räv.. Det blev helt enkelt bara för mycket kiss och bajs trash för min del.. Får en 2/5.

Inaktiv
Skrivet av anon_1418:

Tyckte det va mitt absolut sämsta inköp någonsin, och jag är en gammal Duke Nukem Räv.. Det blev helt enkelt bara för mycket kiss och bajs trash för min del.. Får en 2/5.

menar du inom skämten eller? i såna fall vill jag påpeka att det är det i duke 3d med bara så du vet om du inte glömt det. Expansionen då skiten han i en utomjordings hals. Och ja jag behöver inte fortsätta längre för du ska förstå. Om du menar på något annat sätt kan du vänligen förklara dig bättre

12
Skriv svar