Slemmiga monster och ballongtuttar i RE: Revelations

Skrivet av joary639:
Skrivet av korosuu:
Skrivet av MaxWarp:

För varje dag som går blir det lite svårare att ta japaner på allvar...

för varje dag som folket på fz inte förstår konceptet av annorlunda kultur och behöver höja sitt självförtroende genom att kritisera andra och generalisera, så blir det svårare att ta er på allvar...

Vad spelar det för roll att det är en annorlunda kultur? Det här är sexistiskt och onödigt. Spelar väl ingen roll att dom har en annorlunda kultur. Ungefär som att om pedofili är okej i en kultur så ska resten av världen acceptera det för det är deras kultur?

För övrigt brukar ett sådant här designval säga att det inte kommer finnas något bra spel under ytan.

Vadå alla vet väl vid det här laget att pedofili är okej iallafall i Sverige. Ingen som bryr sig eftersom kulturen är en del av vissa islamisters sätt att leva och i dess kultur. Tycker du ska lugna ner dig nu. Man måste acceptera andras kulturer anser jag.


signatur
Medlem

Jag är 32 år och tycker ballongtuttar är höjden av karaktärsdesign


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Hade varit aningen mer upphetsande med slemmiga tuttar och ballongmonster (med tentakler!) istället...
Vart är Japan på väg?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Haha vad hände med "oberoende speljournalistik", FZ?


signatur

Imperator

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av joary639:
Skrivet av korosuu:
Skrivet av MaxWarp:

För varje dag som går blir det lite svårare att ta japaner på allvar...

för varje dag som folket på fz inte förstår konceptet av annorlunda kultur och behöver höja sitt självförtroende genom att kritisera andra och generalisera, så blir det svårare att ta er på allvar...

Vad spelar det för roll att det är en annorlunda kultur? Det här är sexistiskt och onödigt. Spelar väl ingen roll att dom har en annorlunda kultur. Ungefär som att om pedofili är okej i en kultur så ska resten av världen acceptera det för det är deras kultur?

För övrigt brukar ett sådant här designval säga att det inte kommer finnas något bra spel under ytan.

Vadå alla vet väl vid det här laget att pedofili är okej iallafall i Sverige. Ingen som bryr sig eftersom kulturen är en del av vissa islamisters sätt att leva och i dess kultur. Tycker du ska lugna ner dig nu. Man måste acceptera andras kulturer anser jag.

Alltid kul lite gammal hederlig okunskap så här på onsdagseftermiddagen...

Men seriöst, har ingenting emot "snygga" tjejer i spel (hur ofta ser man en kille i ett actionspel som inte är überbiff och stentuff) men vissa saker känns motiverade och andra inte. Sexscenerna i the witcher 2 har ändå någon form av förankring i berrätelsen men vad 17 fyller det för funktion att ha en dress som inte täcker hjärta/lungor. Inte för att det verkar vara någon bullet proof direkt men hon behöver väll inte göra sig fin o visa upp sig för ett gäng monster?

Medlem

Revealing outfitts in Revelations

Medlem

well...
hon hade iallafall intehögklackat.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Skrivet av Sebastian Lind:

Rage mode vet jag inte, men det finns tyvärr ögonblick då jag skäms lite över vad jag skriver om.

Håller helt med och förstår dig...Löjligt som faen att man fortfarande gör karaktärer så där


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av korosuu:
Skrivet av joary639:
Skrivet av korosuu:
Skrivet av MaxWarp:

För varje dag som går blir det lite svårare att ta japaner på allvar...

för varje dag som folket på fz inte förstår konceptet av annorlunda kultur och behöver höja sitt självförtroende genom att kritisera andra och generalisera, så blir det svårare att ta er på allvar...

Vad spelar det för roll att det är en annorlunda kultur? Det här är sexistiskt och onödigt. Spelar väl ingen roll att dom har en annorlunda kultur. Ungefär som att om pedofili är okej i en kultur så ska resten av världen acceptera det för det är deras kultur?

För övrigt brukar ett sådant här designval säga att det inte kommer finnas något bra spel under ytan.

Jag håller med dig om att (jag tror iaf detta är vad du sa) jag är trött på överstora bröst och att kvinnliga karaktärer ska klä sig som strippor och etc.

Jag gillar hur du tog pedofil exemplet, det har ju inget med att du tycker också som ett par andra här att det är vad japans kultur är.

Det kanske är sexistiskt men sen igen så är typ alla manliga karaktärer fotomodeller på ett eller annat sätt så det går åt båda hållen, så dom gör det inte för att dom är sexistiska men för att det säljer så det är ett affärs beslut.

Så jag förstår inte, skojar bara, förstår precis varför folk gör det till något annat än det är och bestämmer sig för att kritisera ett helt land eftersom personen som kan finna saker på att klaga om ett helt land måste ju vara bättre än alla människor där.... som jag sa tidigare det är ett simpelt trick som eran hjärna sätter igång (o)medvetet för att få er att må bättre om er själva.

Det var bara ett exempel.. att man kan inte ska acceptera vad som helst bara för att det är en del av en kultur. I USA har dom dödstraff det är en del av deras kultur.. det tycker jag är fel. Och jag har inte hoppat på japan alls från början utan det var du som försvara brösten med att det var deras kultur. Sen kanske jag misstolka dig. Jag tyckte bara det var en jäkligt dålig anledning att tycka något är okej.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem
Skrivet av Paladia:
Skrivet av joary639:
Skrivet av korosuu:
Skrivet av MaxWarp:

För varje dag som går blir det lite svårare att ta japaner på allvar...

för varje dag som folket på fz inte förstår konceptet av annorlunda kultur och behöver höja sitt självförtroende genom att kritisera andra och generalisera, så blir det svårare att ta er på allvar...

Vad spelar det för roll att det är en annorlunda kultur? Det här är sexistiskt och onödigt. Spelar väl ingen roll att dom har en annorlunda kultur. Ungefär som att om pedofili är okej i en kultur så ska resten av världen acceptera det för det är deras kultur?

För övrigt brukar ett sådant här designval säga att det inte kommer finnas något bra spel under ytan.

Fin verklighetsförankring när du jämför en urringning med pedofili. Det visar verkligen att denna PK-kultur som du febrilt försöker representera har gått för långt.

Det var ett exempel att kultur eller tradition inte rättfärdigar saker jag tycker är fel.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Dagens sanning: Visst kan det bli för mycket med extremt stora bröst i spel, men det kan också bli för mycket om man gör allt för att visa den jämställda omvärlden i en artikel att det inte är okej med stora bröst i spel.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv
Skrivet av Neatherblade:

Så fort ett par bröst syns lite mer än vanligt så slår FZ på rage mode.
Känns som texten skulle vare skriven av en 14 åring.

"Rage mode"? Eller så har de spelat spel i mer än 14 år och tröttnat på att kvinnor ständigt framvisas på det sättet. Jag skulle mer se det hela som ett trött suckande.

Sluta vara så naiv och tro att det är själva brösten de klagar på, för det är det inte, det är "Sex säljer"-mentaliteten. Det är inte en slump att kvinnor oftast visas upp på det här sättet, det är inte så att utvecklaren sätter sig ned och försöker designa en trovärdig karaktär, och resultatet råkar bli en storbröstad fetishmodell. Det är designat för att sälja spelet till fjortonåringar som vare sig nått den mentala mognaden eller hunnit spela tillräckligt mycket för att tröttna på omotiverad nakenhet.

Nakenhet där den känns naturlig och hanteras på ett vuxet och moget sätt har jag då aldrig sett FZ klaga på, men det kanske beror på att det typ aldrig gjorts när det gäller spel, eftersom det räcker med att förstora upp brösten på alla kvinnliga karaktärer och slänga på dem något riktigt avslöjande och slampigt för att alla fjortonåringar ska gå och köpa spelet. Sådan mentalitet står i vägen för en utveckling mot vuxnare spel.

Därför klagar FZ. Klarar du inte att tänka innan du uttalar sig, så uttala dig inte. Det blir bäst så. För alla.


signatur

"I like deadlines. I like looking at them as they pass by."

12
Skriv svar