Veckans phishing-mail

Medlem
Veckans phishing-mail

Nu igen! Att de bara orkar... Än en gång hittar jag ett phishing-mail i min inkorg denna morgon. Fast den här gången är det inte en fejkat Swedbank-inloggning eller gratis penisförstoring, utan en inbjudan att delta i självaste Diablo 3-betan! Att mailets ämnesrad bara bestod av ett "Diablo III beta test invitation!" gjorde mig väl inte SÅ misstänksam, men när jag såg att avsändaren var "diablo3", med adressen noreply@blizzard.com började det kännas lite mer tveksamt. Men vem kan väl tvivla på att det här mailet måste vara ett äkta erbjudande?

Greetings from Blizzard Entertainment!

We’re gearing up for the forthcoming launch of Diablo III and would like to extend you an invitation to participate in the beta test. If you are interested in participating, you need to have a Battle.net account, which you can create on our Battle.net website.

We will flag you for access to the Diablo III beta test when we begin admitting press. You do not need to go through the opt-in process.

To secure your place among the first of Sanctuary’s heroes,Please use the following template below to verify your account and information via email.

* Name:
* Battle.account name:
* Password:
* Country:
* E-mail Address:

Thanks and see you all in the Burning Hells!

...bara den som händelsevis läst igenom Blizzards NDA, eller som gjort något överhuvud taget på internet de senaste 10 åren!

#blogg

Medlem
Veckans phishing-mail

Jag fick ett liknande mail idag! Och när jag gick in på Battle.net så började den ladda ner någon läskig exe-fil, "Diablo-III-Beta-enUS-Setup.exe". Kan det vara en trojan tro?


signatur

*** La Alma De La Selva! 28-29/4 -02 *** | Da Blogg

Medlem

Jag fick faktiskt två mail, det här var ett av dem. Det andra tänker jag inte dela med mig av, det kändes lite mer legit :).

Medlem

IOFS tror jag att det ÄR ett virus, som stjäl din IRL-CPU-tid!

Skickade du inte namn och uppgifter, du missade ju världens grej! Sigh...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar