Intryck från Diablo 3-betan

Robot
Intryck från Diablo 3-betan

Vi har hetsklickat oss igenom den första timmen av den nykläckta Diablo 3-betan, läs våra första intryck.

#blizzard, #diablo-iii


Medlem
Intryck från Diablo 3-betan

Ser riktigt trevligt ut, men det är ju skrattretande manus och röstskådespelerier. Tur att det inte är för storyn man spelar Diablo.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Självklart kommer jag att spela d3 (avstod dock från Betan, gav bort min nyckel, vänlig som jag är!)
däremot är jag skeptisk. Visst ser det roande ut men vissa små detaljer tycks jag störa mig på. Det faktum att liken despawnar rätt fort efter en strid. Halva nöjet i d2 var att slakta 1000 mobs för att sedan se på de brutalt blodiga och gore'iga stridsfältet. Så ser fallet inte ut att vara nu.

Men som ni säger, det är alldeles för tidigt för att döma, även om man nöter betan.

Medlem

Vill ha! Det skulle komma till konsol va?!

Kommer annars inte ha en chans att skaffa det på mycket länge.....


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Vill ha! Det skulle komma till konsol va?!

Kommer annars inte ha en chans att skaffa det på mycket länge.....

Det kommer helt klart att komma till konsol!

Ryser vid blotta tanken dock.

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:

Självklart kommer jag att spela d3 (avstod dock från Betan, gav bort min nyckel, vänlig som jag är!)

Mycket snällt, men det finns inga "betal nycklar" till D3 utan det läggs in direkt på ditt konto om du blir utvald.

Medlem

[quote=Fujiwara]

Skrivet av raefzm88:

Självklart kommer jag att spela d3 (avstod dock från Betan, gav bort min nyckel, vänlig som jag är!)

Mycket snällt, men det finns inga "betal nycklar" till D3 utan det läggs in direkt på ditt konto om du blir utvald.[/quote

Jo det finns beta nycklar precis som med SC2, men ingen i EU har fått en ännu förutom dom som fick F&F så...

Medlem

Verkar sjukt kul med Demon Hunter trots vad man har hört för tråkigheter. De säger att klassen varit för svag emot fiender, om man jämför med de andra klasserna.

Men om första intrycken är att spelet känns roligt och som att Blizzard lyckats igen, spelat med Deamon Hunter, så känner jag mig trygg. Är den klassen som lockar mig mest


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Apministern:

Vill ha! Det skulle komma till konsol va?!

Kommer annars inte ha en chans att skaffa det på mycket länge.....

Det kommer helt klart att komma till konsol!

Ryser vid blotta tanken dock.

Ja helst hade man velat ha det till dator... men pengarna tryter!


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv
Skrivet av killen10:
Skrivet av Fujiwara:
Skrivet av raefzm88:

Självklart kommer jag att spela d3 (avstod dock från Betan, gav bort min nyckel, vänlig som jag är!)

Mycket snällt, men det finns inga "betal nycklar" till D3 utan det läggs in direkt på ditt konto om du blir utvald.

Jo det finns beta nycklar precis som med SC2, men ingen i EU har fått en ännu förutom dom som fick F&F så...

Yep. Ser ut som om dom ger ut keys via "promotions and giveaways", dock så är det som jag sa via Opt-in däremot så får man ingen nyckel.

Medlem

Blir nog nice det här.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Struggle:

Verkar sjukt kul med Demon Hunter trots vad man har hört för tråkigheter. De säger att klassen varit för svag emot fiender, om man jämför med de andra klasserna.

Men om första intrycken är att spelet känns roligt och som att Blizzard lyckats igen, spelat med Deamon Hunter, så känner jag mig trygg. Är den klassen som lockar mig mest

Kändes absolut inte för svar. Eldpilarna var sjukt starka och sökte sig till fiender själva och minan gjorde att det alltid gick att backa kontrollerat. Senare fick jag även en teleporteringsvariant som gick på disciplin-mätaren.


signatur
Medlem
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Apministern:

Vill ha! Det skulle komma till konsol va?!

Kommer annars inte ha en chans att skaffa det på mycket länge.....

Det kommer helt klart att komma till konsol!

Ryser vid blotta tanken dock.

Så länge det utvecklas till PC först så bör det inte ha någon inverkan på oss PC gamers.

Spelade mkt Dark Alliance och champions of norrath på PS2. Konceptet fungerar fin fint på konsol.

Medlem

Ser fram emot det här något fruktansvärt. Har säkert kollat mailen 15 gånger idag men ack så bittert att man inte lyckats få en. Får hålla tummarna att man har tur i den närmaste framtiden. Men jag känner mig dock fortfarande väldigt skeptisk till auction-house som finns i D3 (har bestämt mig att helt bojkotta funktionen i original spelet) samt healthglobsen och att det ser ut att bli fruktansvärt mycket lättare än d1 och d2 var. Men nåja, framtiden får väl utvisa ifall jag har rätt eller fel.

Medlem

Vill verkligen spela det, men har sett alldeles för många videor och läst alldeles för många previews om samma sak att det känns som man tröttnat lite på det nu, får nog hålla mig borta från att läsa nåt mer om det tills man kan komma vidare i spelet eller att jag får spela själv

Medlem

@ Bristar:

Detta speler blir inte alls lättare än vad D1 och D2 var. Tvärt om det kommer att bli sjukt svårt. I och med att i t ex D2 i Hell var de högsta mobbsen lvl 82 tror jag så man lvlade ifårn med ganska lätt. I D3 kommer du att högst kunna vara lvl 60 och mobbsen i svåraste nivån (kommer inte på vad den heter :/ ) kommer att vara 61-62 tror jag. Vilket betyder att detta spelet kommer att bli sjukt svårt och det kommer bli tufft o riktigt roligt att försöka klara hela spelet.

Fz skrev en artikel om detta, du kan ju söka på det och läsa den så får du en bättre inblick!

Hoppas man får en Beta nyckel snart!!!!

Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Apministern:

Vill ha! Det skulle komma till konsol va?!

Kommer annars inte ha en chans att skaffa det på mycket länge.....

Det kommer helt klart att komma till konsol!

Ryser vid blotta tanken dock.

Det kommer komma till konsoll om blizzard lyckas göra en bra konsollport. Det skulle inte vara olikt Blizzard att sätta ihop ett helt team som jobbar på konsollporten i två år sedan lägga ner skiten för att det inte fungerade helt hundra med handkontroll.

Har inte spelat D3 (det skulle vara självplågeri att spela utan att ha tillgång till den hela, färdiga produkten!!!), men jag har hört kommentarer om att interfacet kanske är lite för komplext och kräver tangentbord och mus.

Medlem
Skrivet av firsov:

@ Bristar:

Detta speler blir inte alls lättare än vad D1 och D2 var. Tvärt om det kommer att bli sjukt svårt. I och med att i t ex D2 i Hell var de högsta mobbsen lvl 82 tror jag så man lvlade ifårn med ganska lätt. I D3 kommer du att högst kunna vara lvl 60 och mobbsen i svåraste nivån (kommer inte på vad den heter :/ ) kommer att vara 61-62 tror jag. Vilket betyder att detta spelet kommer att bli sjukt svårt och det kommer bli tufft o riktigt roligt att försöka klara hela spelet.

Fz skrev en artikel om detta, du kan ju söka på det och läsa den så får du en bättre inblick!

Hoppas man får en Beta nyckel snart!!!!

Nej jag vet att inferno kommer vara på det viset och det är jättebra. Frågan är hur det är fram tills dess, inte för att vara sådan men mestadelen av de filmer jag sett som dödar skeleton king gör det utan några större svårigheter. I d2 kunde du faktist dö av andariel om du inte var försiktig med poison dmg då man inte hade allt för mycket resistance så tidigt i spelet.. men kan ju också vara så att spelet kommer vara som betan av nya bossar i wow, i testfasen är de relativt lätta och när patchen sedan kommer så är det svårare. Hoppas verkligen att så är fallet även för diablo 3 betan.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Struggle:

Verkar sjukt kul med Demon Hunter trots vad man har hört för tråkigheter. De säger att klassen varit för svag emot fiender, om man jämför med de andra klasserna.

Men om första intrycken är att spelet känns roligt och som att Blizzard lyckats igen, spelat med Deamon Hunter, så känner jag mig trygg. Är den klassen som lockar mig mest

Kändes absolut inte för svar. Eldpilarna var sjukt starka och sökte sig till fiender själva och minan gjorde att det alltid gick att backa kontrollerat. Senare fick jag även en teleporteringsvariant som gick på disciplin-mätaren.

Hur fungerar detta btw? Disciplin skillsen är väl "försvars" skills, så som teleportera sig undan etc? Binder man dem som en vanlig skill och sedan rör sig i riktningen man vill hon skall utföra manövern åt? Eller rör hon sig tvärsom den riktning hon tittar åt ( dvs bakåt )?

Låter topp annars! Tack för svaren


signatur

Nämen!

Medlem

Wtf?? Liken försvinner ju? Det var ju en av dom riktigt härliga detaljerna i Diablo 2.... Måste ju blivit fel?

Är max lvl 30?


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av firsov:

@ Bristar:

Detta speler blir inte alls lättare än vad D1 och D2 var. Tvärt om det kommer att bli sjukt svårt. I och med att i t ex D2 i Hell var de högsta mobbsen lvl 82 tror jag så man lvlade ifårn med ganska lätt. I D3 kommer du att högst kunna vara lvl 60 och mobbsen i svåraste nivån (kommer inte på vad den heter :/ ) kommer att vara 61-62 tror jag. Vilket betyder att detta spelet kommer att bli sjukt svårt och det kommer bli tufft o riktigt roligt att försöka klara hela spelet.

Fz skrev en artikel om detta, du kan ju söka på det och läsa den så får du en bättre inblick!

Hoppas man får en Beta nyckel snart!!!!

Nej jag vet att inferno kommer vara på det viset och det är jättebra. Frågan är hur det är fram tills dess, inte för att vara sådan men mestadelen av de filmer jag sett som dödar skeleton king gör det utan några större svårigheter. I d2 kunde du faktist dö av andariel om du inte var försiktig med poison dmg då man inte hade allt för mycket resistance så tidigt i spelet.. men kan ju också vara så att spelet kommer vara som betan av nya bossar i wow, i testfasen är de relativt lätta och när patchen sedan kommer så är det svårare. Hoppas verkligen att så är fallet även för diablo 3 betan.

Du vet alltså detta, men bedömer ändå svårighetsgraden på spelet av några klipp som visar ungefär en tredjedel av akt 1 (spelet blir dessutom svårare och svårare ju längre du kommer i akterna) på lättaste svårighetsgraden (normal -> hard -> hell -> inferno). Dessutom med gubbar som har kört igenom betan ett par gånger och därmed har alldeles för hög level och gear...
Vilken jävla chock du kommer få när du testar inferno
För att citera Blizzard: "Tears will be shed. Lots of them."

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Apministern:

Vill ha! Det skulle komma till konsol va?!

Kommer annars inte ha en chans att skaffa det på mycket länge.....

Det kommer helt klart att komma till konsol!

Ryser vid blotta tanken dock.

Lägg ner direkt...

Medlem

Demon hunter känns så satans tråkig bara, Amazonen verkar vara en betydligt roligare klass med lite mer fysiskt baserade attacker så som multishot etc. Klasserna som använder vapen bör ju ha lite skills som faktiskt är baserade på vapnena inte bara massa extra fluff ala fan of knives etc. Samt animationerna för de 1h armborstet ser verkligen riktigt sunkiga ut, speciellt som hon försöker återvända till default positionen mellan varje skott.

Men lär bli magiker igen, lightning <3

Edit: Men ja lik som försvinner var ju lite trist, sån borde alltid försöka undvikas till varje pris i spel, speciellt så spelaren ser det.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Remus:

Är max lvl 30?

13

Ser mums ut, ska inköpas.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nu var det länge sedan Diablo rullade på datorn. Satt faktiskt och blev riktigt sugen!!

Medlem

jag personligen förstår inte hur folk äns kan tro att detta inte kommer bli något speciellt, Jag är totalt lyrisk och skulle ge min högra testikel för att spelet skulle ha release idag =D

Medlem
Skrivet av mikrokiwi:
Skrivet av brinkstar:
Skrivet av firsov:

@ Bristar:

Detta speler blir inte alls lättare än vad D1 och D2 var. Tvärt om det kommer att bli sjukt svårt. I och med att i t ex D2 i Hell var de högsta mobbsen lvl 82 tror jag så man lvlade ifårn med ganska lätt. I D3 kommer du att högst kunna vara lvl 60 och mobbsen i svåraste nivån (kommer inte på vad den heter :/ ) kommer att vara 61-62 tror jag. Vilket betyder att detta spelet kommer att bli sjukt svårt och det kommer bli tufft o riktigt roligt att försöka klara hela spelet.

Fz skrev en artikel om detta, du kan ju söka på det och läsa den så får du en bättre inblick!

Hoppas man får en Beta nyckel snart!!!!

Nej jag vet att inferno kommer vara på det viset och det är jättebra. Frågan är hur det är fram tills dess, inte för att vara sådan men mestadelen av de filmer jag sett som dödar skeleton king gör det utan några större svårigheter. I d2 kunde du faktist dö av andariel om du inte var försiktig med poison dmg då man inte hade allt för mycket resistance så tidigt i spelet.. men kan ju också vara så att spelet kommer vara som betan av nya bossar i wow, i testfasen är de relativt lätta och när patchen sedan kommer så är det svårare. Hoppas verkligen att så är fallet även för diablo 3 betan.

Du vet alltså detta, men bedömer ändå svårighetsgraden på spelet av några klipp som visar ungefär en tredjedel av akt 1 (spelet blir dessutom svårare och svårare ju längre du kommer i akterna) på lättaste svårighetsgraden (normal -> hard -> hell -> inferno). Dessutom med gubbar som har kört igenom betan ett par gånger och därmed har alldeles för hög level och gear...
Vilken jävla chock du kommer få när du testar inferno
För att citera Blizzard: "Tears will be shed. Lots of them."

Som jag sa, svårigheten baserar jag på att ha sätt ett flertal live-streams med spelare som kört från 0 och aldrig spelat spelet innan och tar sig igenom akt 1 utan problem. Man kunde ju faktist dö även i akt 1 i d2 om man inte visste vad man pysslade med, men det verkar helt ha försvunnit nu. Släng in lite lightning-monster så dör man säkert, rakanishu som melee, alltid lika roligt när man inte spelat spelet på sådär 5 år. Jag har säkerligen lagt över 300 dagar spelat på d2 sen 2000 eller när det var det släpptes. Köptes på releasen och nött sönder. Lirar fortfarande rätt så aktivt och har haft i alla fall ett 15 tal karaktärer på lvl 99. Jag håller med om att d2 blir väldigt lätt med rätt gear och högsta lvln, men jag vill ha svårighet igenom hela spelet. Du ska kunna dö på första akten likväl som att risken är betydligt högre ju längre man kommer... ser fram emot inferno-grindande med 100-tals eller kanske 1000-tals deaths till och med..

Medlem

Åh vad jag har längtat efter att höra Deckard Cains röst igen!


signatur
Medlem
Skrivet av Remus:

Wtf?? Liken försvinner ju? Det var ju en av dom riktigt härliga detaljerna i Diablo 2.... Måste ju blivit fel?

Är max lvl 30?

Precis min åsikt!

Ja, man kan ju undra ..

12
Skriv svar