Bröllop 110827

Medlem
Bröllop 110827

Så var äntligen bilderna levererade från senaste bröllopet. Jag mötte upp den nygifta mannen och fick höra mycket gott om Bali där de varit på bröllopsresa fram till nu.

Nu ska jag som jag lovat tidigare, bjuda er på några vackra bröllopsbilder.
Utan inbördes ordning.

#blogg

Bröllop 110827

Bali eller Banoi? Tror inte det senare hade varit så värst trevligt


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Haha... nej du Banoi lär det inte varit. Men Bali ska ha varit fint

Bali är fint, men alldeles för "turistskadat". När jag spenderade några månader i Indonesien höll jag mig främst i Bandung-trakterna på Java – det var långt mer genuint och spännande. Att åka till Indonesien men bara besöka Bali är som att åka till Frankrike och bara besöka Disneyland...

Nog för att Disneyland äger, men vill man se en rättvis bild av landet bör man kanske söka ögonen annan vart.

Skägg.
10 Chambers

Manuel, har du några snabbtips för att ta så förbannat snygga svartvita? Hur mycket efterbehandlar du?


signatur
Medlem

Första bilden är rakt ur kameran... jag efterbehandlar aldrig

Okej, det var lögn, men lite roligt två fotografer emellan (särskilt om man håller koll på debatten mellan Terje Hellesø och resten av naturfoto-sverige).

Jag efterbehandlar i PS4, gör bilden JPG till svartvit och konverterar den sedan till en Quadtone. Dvs, den är inte helt svartvit utan innehåller brunt, lila, osv (fyra toner). Sen styr jag ljuset med ett "Levels"-lager som jag sätter på "Screen". Svårt att förklara, lättare att visa :/

Observera att det är endast bild nr 2 som är gjord på detta viset av dem jag visar i inlägget. Första bilden är en enkel SEPIA gjord i RAW-hanteraren. Tredje bilden är en "vanlig" svartvit gjord utifrån en JPG och sedan konverterad i PS4.

Men jag bugar och bockar för dina fina ord

Skägg.
10 Chambers

Måste latja mer i PS helt enkelt. Och ta bättre grundmaterial


signatur

Om jag nu mot förmodan någon gång skulle gifta mig, Så finns det bara EN Fotograf i åtanke!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Tack tack tack, en underbar komplimang

Du bevisar gång på gång att du förtjänar det


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

1
Skriv svar