Blizzard: Diablo känns ännu bättre med gamepad

Robot
Blizzard: Diablo känns ännu bättre med gamepad

Diablo 3-producenten Jay Wilson lär reta ett par inbitna fans med det citatet.

#blizzard, #diablo-iii, #starcraft-ii


Medlem
Blizzard: Diablo känns ännu bättre med gamepad

Skitsnack. *Klick, klick* ska det vara.

Medlem

Tyvärr så är de flesta nya spel skönare att spela med handkontroll. Crysis 2 började jag spela med mus och tgn men bytte snabbt till handkontroll, samma sak med The Witcher 2, dead island mm

Inaktiv

Klick Klick Klick Klick Klick Klick Klick Klick Klick Klick Klick


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Nä mus och Tbord ska det vara, ända som är bättre me dosa är bilspel eller fighting spel, mot för Tbord och mus dvs.

Medlem

Klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick klick!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

FPS och hackn'n slash spel gör sig bäst på PC, tror nog inte det blir nån höjdarkontroll på konsol. Men kul för de som vill spela där

Medlem
Medlem

Det är fan inte klokt.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Klart att de promotar konsol-versionen, de vet ju redan att nästan alla med en PC kommer köpa spelet.

Ang. handkontroller vs tangentbord så är det väl en fråga om smak.... stödhjul eller inte.

Medlem
Medlem

Typo där.. Ball hair, ska det vara juu.

Pansarknekt

Tror det kan funka med hk men jag håller mig till PC versionen av detta. Lär bli en smashtv/loaded historia i styrningen och det kan med deras förenklade resurshantering i detta liret fungera helt okej. Ibland säger den konspiratoriska sidan av mig att dom planerat för det här all along så det är inte konstigt man slipper mekka med skills, potions och hälsomätare. Så länge man inte drar på sig för stora höga med fiender så överlever man.


signatur

Ooooh the drama!

Inaktiv

Klart det ska va gamepad! Moahahaha!


signatur

Jag vill ha page....

Medlem
Inaktiv

Bah, bättre med gamepad. Gör ett Diablo liknande lir som är designat kring en gamepad och du för smörja som Dungeon Siege 3

Medlem
Medlem

Jaså? Det är väl ändå väldigt subjektivt.

Inaktiv

Kan nog funka att utföra själva rörelser och strider med en handkontroll, men jag har svårt att tänka mig att Inventory-upplägget kan skötas ens hälften så snyggt som med mus och tangentbord (mus, iaf...).

Medlem

Sacred 2 passade riktigt bra till konsoll, hoppas de släpper D3 till konsoll också men gör det kanske ett halvår-år efter pc släppet, det blir perfekt så kan man ta lite trophies i det också!

dmn
Medlem

Jag har spelat betan i en vecka nu och kan omöjligt tänka mig att gampead skulle vara bättre...men det fattar ju vem som helst.

Medlem

Samma med Dead Island tyckte jag. Men frågan är, Diablo som alltid varit ett klicka klicka spel, skeptisk till jag själv har testat.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv

Fördelar med gamepad: Direktstyrning, vilket redan finns i en bunt Action-RPG på konsoll bland dem Torchlight (som gjordes om för konsoll och gamepad). Det gör att man styr karaktären direkt istället för att den jagar en muspekare vilket ger mer inlevelse.

Nackdelar med gamepad: Uselt sikte. Med mus kan man direkt plocka ut mobs och annat på skärmen för att anfall dem specifikt, vilket är oerhört knepigt med gamepad när det är många mobs på skärmen.

Medlem

Överlåt PC spelandet åt HC-gamers och proffsen och cheferna låt alla n00bs spela på sina konsoller så dom inte... får musarm eller nått annat... Eller så är det väll bara så att konsollspelarna inte har råd med en PC, ser egentligen inte en endaste fördel med en konsoll förutom sportspel. Det står en PS3 och en 360 i vardagsrummet och dammar, dom kan man spela på när man dricker bira och tävlar med vännerna i något sport/fightingspel.

Medlem

Har spelat Torchlight på både pc och konsol... vilket jag föredrar?

Spelar ingen roll vilket av dem... lika bra.

Medlem

Självklart borde D3 funka bra med handkontroll!
Vissa typer av spel funka helt klart bättre med handkontroll, andra inte. Men ett spel som D3 är nästan klippt och skuret för handkontroll. Några positionerande skills måste förmodligen ses över, men utöver det ser jag inga hinder alls.

Tror faktiskt det skulle fungera ganska bra med en handkontroll, kommer ihåg Diablo på PS1. Sen har de ju tagit bort potions så vitt jag vet så det behövs ju inte överdrivet många knappar (tangenter)...
Får se hur det blir, är väl kul om alla kan ta del av Diablo-världen, även de utan en hyfsad dator.

Det är väl tur att han inte sa att StarCraft II skulle passa bättre på konsoll dock, med alla macros och annat...

Själv kör jag gärna spel på datorn genom HDTVn med en Xbox 360 kontroll, så det är väl möjligt att det blir tangentbord & mus vid datorskärmen och handkontroll vid TVn då... ^^


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av krad:

Överlåt PC spelandet åt HC-gamers och proffsen och cheferna låt alla n00bs spela på sina konsoller så dom inte... får musarm eller nått annat... Eller så är det väll bara så att konsollspelarna inte har råd med en PC, ser egentligen inte en endaste fördel med en konsoll förutom sportspel. Det står en PS3 och en 360 i vardagsrummet och dammar, dom kan man spela på när man dricker bira och tävlar med vännerna i något sport/fightingspel.

Nästa gång du häver ur dig dumheter som "konsolspelare inte har råd med en pc" blir du avstängd. Det gäller alla andra också.


signatur
dmn
Medlem
Skrivet av Darkside666:

Tror faktiskt det skulle fungera ganska bra med en handkontroll, kommer ihåg Diablo på PS1. Sen har de ju tagit bort potions så vitt jag vet så det behövs ju inte överdrivet många knappar (tangenter)...

tagit bort potions? nog finns det några potions iaf...bara i betan är det 4st olika med (health pots och två 5-min elixirs)

123
Skriv svar