Klassiska Resident Evil 4 släppt i HD-version

Robot
Klassiska Resident Evil 4 släppt i HD-version

Spana in FZ:s filmklipp för att bedöma om det är värt att uppleva det legendariska äventyret en gång till – denna gång högupplöst.

#resident-evil-4


Medlem
Klassiska Resident Evil 4 släppt i HD-version

Obs! Detta är bara en uppscalad version av PS2 versionen. Inga nya texturer, cutsceenes visas i film format i SD kvalitet.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Yeah. Värt det dock om man inte körde det när det kom. Dock för PC så är den versionen med lite mods bättre grafikmässigt och man kan köra det med 360 kontroll med ett mod som gör att ingame knapparna bytes om.

Medlem

Det var i och med detta spel som Resident Evil -serien gick från riktigt bra skräckspel till halvdassiga railshooters.
Begrav skiten i sarkofagen i Tjernobyl så att ingen utsätts för den igen.

Medlem

Enligt gametrailers recension så är texturerna like dåliga som på game cube.

Medlem

Riktigt grymt o bra spel! Men räcker nog med min Wii version!

Medlem

kan tänka mig att de tar 100 spänn för den så håller mig nog till min gamecube version..

Medlem
Skrivet av henkka:

Det var i och med detta spel som Resident Evil -serien gick från riktigt bra skräckspel till halvdassiga railshooters.
Begrav skiten i sarkofagen i Tjernobyl så att ingen utsätts för den igen.

Kunde inte sagt det bättre själv!
Fantastiskt att de gjorde samma skräp eller kanske än värre med 5:an.

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Obs! Detta är bara en uppscalad version av PS2 versionen. Inga nya texturer, cutsceenes visas i film format i SD kvalitet.

Det där stämmer inte eftersom PS2 versionen har nedskalad grafik från orginalet.
GameCube versionen är den med skarpast texturer då den både är kraftfullare samt huvudplattformen för spelet.

Inaktiv
Skrivet av henkka:

Det var i och med detta spel som Resident Evil -serien gick från riktigt bra skräckspel till halvdassiga railshooters.
Begrav skiten i sarkofagen i Tjernobyl så att ingen utsätts för den igen.

Bra sagt. RE4 är väl ett helt ok spel men förstörde för framtiden.
RE5 är totalt värdelöst....

Medlem
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av Earthscum:

Obs! Detta är bara en uppscalad version av PS2 versionen. Inga nya texturer, cutsceenes visas i film format i SD kvalitet.

Det där stämmer inte eftersom PS2 versionen har nedskalad grafik från orginalet.
GameCube versionen är den med skarpast texturer då den både är kraftfullare samt huvudplattformen för spelet.

Ja det stämmer, men dom har använt PS2 versionen, Filmerna på gamecube var ingame. Filmerna på PS2 versionen var filmclip, Samma sak i HD versionen.

De har använt ps2 versionen.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Resident Evil 4 är episk och förtjänar inget av ert trashtalk, tack. Att Capcom fucka upp Resident Evil-serien efter fyran är inte spelets fel, det är helt enkelt Capcoms fel. Har köpt det nu igen och har väldigt kul på min xbox360, lite besviken bara på att det är endast 12 achievements.
Gillar ni skräckspel så får ni gärna uppmuntra spelutvecklare att göra sådana genom att köpa fler av dem. Köp Amnesia vet jag, bara en liten hundring.

Medlem

Riktigt bra spel. Men ser ingen anledning att köpa HD remake när jag har orginalet. Jag spelade igenom med en polare när det begav sig och vi bar omkring på ett raketgevär med damage angiven som "massive". Bra att ha liksomt. Ni vet, på den tiden hamstrade man vapen och ammo för säkra sig från att inte hamna i klistret senare. Till sist hamnade vi hos en boss som jag misstänkte kunde vara slutbossen så jag sa till mín polare "va fan ska vi inte ta och använda raketgeväret nu", så vi drog av skottet rätt i ögat och bossen dog på stubinen och spelet var över. Vilket antiklimax


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Skitspel om man frågar mig.
Jag vill se HD-utgivningar av Resident Evil 1-3.

Medlem
Skrivet av Earthscum:
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av Earthscum:

Obs! Detta är bara en uppscalad version av PS2 versionen. Inga nya texturer, cutsceenes visas i film format i SD kvalitet.

Det där stämmer inte eftersom PS2 versionen har nedskalad grafik från orginalet.
GameCube versionen är den med skarpast texturer då den både är kraftfullare samt huvudplattformen för spelet.

Ja det stämmer, men dom har använt PS2 versionen, Filmerna på gamecube var ingame. Filmerna på PS2 versionen var filmclip, Samma sak i HD versionen.

De har använt ps2 versionen.

Ja precis, såg det nu också efter lite research. Faktiskt en stor besvikelse samt underligt att de inte använder den redan innan bättre versionen. Antar att det har med rättigheter att göra som vanligt. Nintendo ger väl inte gärna bort dessa till konkurrenterna frivilligt.

Medlem

Förstår inte varför de gör spelet så handikappat. Varför går det inte gå och skjuta samtidigt. Förstör hela upplevelsen för mig.


signatur

AYY LMAO

Medlem

Spelet är grymt bra, men hur kan man klanta till det så förbannat med styrningen, jag bara undrar, i vanliga fall hade blivit 5 zombies i betyg, men pga riktigt tafflig styrning så blir det bara 2,5

BOTTEN!


signatur

Denon / Pioneer

1
Skriv svar