Ruskigt straff väntar den som spelar Dark Souls i förväg

Robot
Ruskigt straff väntar den som spelar Dark Souls i förväg

Utvecklarna har en minst sagt otrevlig överraskning på lut för den som får tag i ett ex av Dark Souls innan släppdatumet...

#dark-souls, #from-software


Medlem
Ruskigt straff väntar den som spelar Dark Souls i förväg

Humor!


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Medlem

Detta gör ju att man VILL pirata spelet. Bara för att kunna uppleva det

Medlem

fan, hoppas jag får det nån dag innan releasedatumet då. fy fan va awesome!

Medlem

Kudos till den som klarar ut spelet innan releasedatum

Medlem

Haha, legendary!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Har jag fått någon om bakfoten, eller är det release för Japanska versionen imorgon? (10:e).


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Haha Underbart.

Medlem

Har ni någon info om detta kommer försvinna efter realesa? skulle ju va kul att fixa innan för att se om man klarar det


signatur

Rwa?

Medlem

En kul idé men då de nu berättat om den delen av kopieringsskyddet så kommer piraterna säkert att lyckas patcha bort den biten också.

/ LordDaimos

Medlem

Haha, helt rätt

Medlem

HAHA no mercy!!!

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

En kul idé men då de nu berättat om den delen av kopieringsskyddet så kommer piraterna säkert att lyckas patcha bort den biten också.

/ LordDaimos

är väl inget kopieringsskydd utan att om du spelar uppkopplad mot nätet så säger spelservern till ditt spel att skicka in lite extra hårdingar. Om nu spelet funkar som Demon's souls där du i singleplyer ändå kvar kopplad mot servern och kunde se ledtrådar från andra spelare osv.

Medlem

The Horror!

/ LordDiamos

Medlem

Haha kul idé.

Medlem

Gamer: Yes Jag har spelet dagar innan nu ska jag klara de förre alla andra

Spelutvklare: Nu Jävlar!!... PÅ HAN ROGEN SLIT AN I STYCKEN!!

Releasdagen

så nu kan du låta honom spela Roger
hoppas ni gillar vårat spel ^^


signatur

To understan the world
You must understand your own past

Medlem

....Trodde seriöst att utvecklare hade större koll på "piratscenen" och iallafall vara med i svängarna. Detta är ju ett totalt meninglöst skydd då inga spel som kräver högre än 3.56 firmware är spelbara olagligt på ps3 idag med ett få undantag.

Eller straffar de seriöst kunder som köper spelet? Vilket är rent sagt idiotiskt oberoende av vilken anledning man får spelet innan release.

Låter ju som standard gameplay bli helt krossad 100ggr i rad tills du blir tokig

nice, fler företag borde göra så!!

Medlem

Piraterna klarar nog detta precis som de klarade Steam och uPlay och alla andra skydd om de vill

Medlem
Skrivet av kaealy:

....Trodde seriöst att utvecklare hade större koll på "piratscenen" och iallafall vara med i svängarna. Detta är ju ett totalt meninglöst skydd då inga spel som kräver högre än 3.56 firmware är spelbara olagligt på ps3 idag med ett få undantag.

Eller straffar de seriöst kunder som köper spelet? Vilket är rent sagt idiotiskt oberoende av vilken anledning man får spelet innan release.

Spelet släpps på fler plattformar än PS3.


signatur

Where one man falls,
another one stands.

Medlem

varför alltid detta jäkla tjöt om pirat pirat pirat så fort chansen kommer för vissa? Kan ni inte bara skratta och tycka att det är en riktigt rolig grej som bolaget har gjort för de som börjar spela innan alla andra? Uppskatta deras tankesätt och fantasi . Det är ju inte precis så att dom straffar folk som köpt det som vissa verkar tro...

Medlem

Kan ha missförståt allt, men tror verkligen inte detta är menat som ett "kopieringsskydd" Utan men för PR, och då bra PR.

Exempel: "Piraterna klarar nog detta precis som de klarade Steam och uPlay och alla andra skydd om de vill"
Ja det klarar vem som helst av eftersom dem förmodligen bara behöver logga ut från PSN.
Om inte nu dem har lagt till dessa monster, som kmr patchas bort iom release.

Samma sak som ngn sa att dem "straffar" folk som köper spelet.
Vet inte med er andra, men jag ser detta som ngt positivt, och kommer definitivt försöka få tag i spelet innan release. Då jag tycker det är en intressant utmaning. (ungefär som på hallowen i Demon's Souls där dem ändrade world tendency till PBWT)


signatur

Rwa?

Medlem

Låter lite som Operation Flashpoint (2001) med sitt skydd som gjorde att man missade sina skott i stor utsträckning.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar