Intryck från Diablo 3-betan

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Apministern:

Vill ha! Det skulle komma till konsol va?!

Kommer annars inte ha en chans att skaffa det på mycket länge.....

Det kommer helt klart att komma till konsol!

Ryser vid blotta tanken dock.

Lägg ner direkt...

Lägg ner ?

Han ställde en fråga, jag svarade. Problem?

Blizzard har gått ut officiellt och sagt att D3 kommer till konsoler, eller har jag fel?

Inaktiv

Allt verkar så casual i d3. De finns inte talents tree och överhuvudtaget mindre grejer att cuztomiza som athene säger här:

Bra video som går in på djupet över skillnaderna mellan D2 och D3 utfrån betan då i och för sig. Hoppas rätt mycket kommer ändras sig faktiskt
http://www.youtube.com/watch?v=ty16K9fispk

Medlem

Ser inte ut som Diablo-universet.

Ser mer ut som WoW i isometrisk vy.

Suck... ):

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Ser riktigt trevligt ut, men det är ju skrattretande manus och röstskådespelerier. Tur att det inte är för storyn man spelar Diablo.

Ja, såg t ex ett klipp på GameSpot där de körde som female Monk.
Den skådisen lät fan inte bra...lär inte spela som den iaf.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Blir mer och mer förväntansfull. Hoppas att Monk kommer hålla fanan högt, har saknat en intressant Monk-klass länge.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Pauls Sams (Blizzard) svarade på frågor i en intervju i "The Guardian"...

The Guardian: "Any plans to bring Diablo 3 to console?"

PauI Sams: "I don't know yet. A lot of it depends on whether we think the gameplay experience will be the same on console, especially regarding the controls. Also I'd like to keep our audience together. One question mark I have is whether the console owners would allow PC players to play against console gamers. I think the answer gets a lot easier if the console owners say yes. But at the moment they do like to have closed systems. But you know, I think what it really it comes down to is the game itself. We want to deliver what is the best experience possible so the controls and everything else have to be perfect. When you are developing for multiple platforms you sometimes have to compromise. We aren't willing to compromise. We have relationships with all the console manufacturers. I know they would love to have us on their platforms, ideally on their own and not their competitor! But it's all about the game experience..."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Apministern:

Vill ha! Det skulle komma till konsol va?!

Kommer annars inte ha en chans att skaffa det på mycket länge.....

Det kommer helt klart att komma till konsol!

Ryser vid blotta tanken dock.

Lägg ner direkt...

Lägg ner ?

Han ställde en fråga, jag svarade. Problem?

Blizzard har gått ut officiellt och sagt att D3 kommer till konsoler, eller har jag fel?

Ryser vid blotta tanken dock.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Apministern:

Vill ha! Det skulle komma till konsol va?!

Kommer annars inte ha en chans att skaffa det på mycket länge.....

Det kommer helt klart att komma till konsol!

Ryser vid blotta tanken dock.

Lägg ner direkt...

Lägg ner ?

Han ställde en fråga, jag svarade. Problem?

Blizzard har gått ut officiellt och sagt att D3 kommer till konsoler, eller har jag fel?

Ryser vid blotta tanken dock.

Ja. Det gör jag verkligen.

Medlem

Max lvl ska vara 50 om jag inte minns fel.

Inaktiv
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av raefzm88:
Skrivet av Apministern:

Vill ha! Det skulle komma till konsol va?!

Kommer annars inte ha en chans att skaffa det på mycket länge.....

Det kommer helt klart att komma till konsol!

Ryser vid blotta tanken dock.

Lägg ner direkt...

Lägg ner ?

Han ställde en fråga, jag svarade. Problem?

Blizzard har gått ut officiellt och sagt att D3 kommer till konsoler, eller har jag fel?

Ryser vid blotta tanken dock.

Ja. Det gör jag verkligen.

'

Du behöver kanske inte skriva ut det?

Medlem
Skrivet av showerguy:

Du behöver kanske inte skriva ut det?

Sen när får man inte skriva vad man tycker? Sluta leka forumpolis. Jag håller med, jag skulle inte vilja spela Diablo 3 med en handkontroll. Men bra att alternativet finns för de som nöter konsol, så länge inte min spelupplevelse försämras.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Måste skeletten vara så sura? Kan man inte diskutera med dem och kompromissa fram en lösning istället för att slåss? ;D


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av showerguy:

Du behöver kanske inte skriva ut det?

Sen när får man inte skriva vad man tycker? Sluta leka forumpolis. Jag håller med, jag skulle inte vilja spela Diablo 3 med en handkontroll. Men bra att alternativet finns för de som nöter konsol, så länge inte min spelupplevelse försämras.

Sluta lek prisse.. jag skulle vilja lira Diablo 3 med en handkontroll i soffan.

Medlem

Underbart att atmosfären är bibehållen från de två tidigare spelen, jag som många andra var något frågande till den nya layouten. Man kanske får bege sig ut på battlenet igen för lite onlinespel, jag lirade ettan online kopiöst mycket under 96-97, det var iaf grym kul, något som var mindre kul då var det telia bas internetabonnemang som jag hade, härliga 25 kr timmen

Medlem

Deckard är ju för pimpad. Han ska ju bara ha en simpel grå "cloak" eller något!

Medlem
Skrivet av showerguy:

Sluta lek prisse.. jag skulle vilja lira Diablo 3 med en handkontroll i soffan.

Det är din åsikt, varför skulle den vara viktigare än någon annans?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av showerguy:

Sluta lek prisse.. jag skulle vilja lira Diablo 3 med en handkontroll i soffan.

Det är din åsikt, varför skulle den vara viktigare än någon annans?

För jag äger en konsol till skillnad från många andra PC-fanboys som tror att dom äger hela spelindustrin.

Medlem
Skrivet av showerguy:

För jag äger en konsol till skillnad från många andra PC-fanboys som tror att dom äger hela spelindustrin.

Det betyder inte för fem öre att din åsikt är viktigare än någon annans. Jag äger massor med konsoler, allt mellan Nintendo 8-bit och Xbox 360. Jag hävdar bestämt att jag skulle välja att spela Diablo 3 på PC över konsol varje dag i veckan. Är min åsikt värd mer än din?


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Måste skeletten vara så sura? Kan man inte diskutera med dem och kompromissa fram en lösning istället för att slåss? ;D

Kanske få dem i säng, BioWare style? haha ;D

Inaktiv
Skrivet av Struggle:

Verkar sjukt kul med Demon Hunter trots vad man har hört för tråkigheter. De säger att klassen varit för svag emot fiender, om man jämför med de andra klasserna.

Men om första intrycken är att spelet känns roligt och som att Blizzard lyckats igen, spelat med Deamon Hunter, så känner jag mig trygg. Är den klassen som lockar mig mest

Förstår inte poängen med att börja snacka hur starka klasserna är. Jag menar inte att du gör det men jag har läst på andra sidor värsta diskussionerna. Kom igen man kan bli lv 13 som max. Det är ingenting. Alldeles för tidigt för sådana diskussioner. Demon hunter kommer säkert vara lika stark som övrig klasser när spelet väl går live.

Men ja spelet ser precis så bra ut som man hoppats

Inaktiv
Skrivet av McNord:

Max lvl ska vara 50 om jag inte minns fel.

60 är senaste budet som jag läste

Medlem
Skrivet av jonne_man:
Skrivet av Struggle:

Verkar sjukt kul med Demon Hunter trots vad man har hört för tråkigheter. De säger att klassen varit för svag emot fiender, om man jämför med de andra klasserna.

Men om första intrycken är att spelet känns roligt och som att Blizzard lyckats igen, spelat med Deamon Hunter, så känner jag mig trygg. Är den klassen som lockar mig mest

Förstår inte poängen med att börja snacka hur starka klasserna är. Jag menar inte att du gör det men jag har läst på andra sidor värsta diskussionerna. Kom igen man kan bli lv 13 som max. Det är ingenting. Alldeles för tidigt för sådana diskussioner. Demon hunter kommer säkert vara lika stark som övrig klasser när spelet väl går live.

Håller med dig helt! För tidigt att säga, det är ju trots en beta!

Det jag vart lite orolig för var att det fanns de som sa att, medans man lvlade ifrån 1-13 så kändes det som att Demon Hunter hade lite tuffare för sig än vad de andra klasserna hade. Men så verkar ju inte fallet vara


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av showerguy:

Sluta lek prisse.. jag skulle vilja lira Diablo 3 med en handkontroll i soffan.

Det är din åsikt, varför skulle den vara viktigare än någon annans?

För jag äger en konsol till skillnad från många andra PC-fanboys som tror att dom äger hela spelindustrin.

Det finns väldigt många "PC-fanboys" som har de flesta konsoler, jag inräknad. Bara för att jag föredrar PC över Konsol, betyder inte det att min åsikt väger mer än din. Tycker det är lite lustigt att du säger att "PC-fanboys som tror att dom äger hela spelindustrin" är det några som "äger" industrin så är det väl ändå Microsoft och Sony som köper exklusiviteter hela tiden? Bara för att vi får ett hederligt PC spel ( som dessutom finns svaga möjligheter att det kommer till konsol så du får avnjuta det i din soffa. ) och att vi tycker att det ska bli kul att få nöta det på de bästa kontroller vi tycker finns, betyder det att vi inte ska få uttrycka våra känslor över tanken på att spela det med kontroll?

Jag ska säga ärligt att jag tycker tex, Gears of Wars, GTA och vissa bilspel är mycket härligare att uppleva från soffan med en 360 kontroll i näven. Men tanken på att spela Diablo III i typ samma stil som Baldurs Gate spelet till PS2 eller Diablo till PS1 tilltalar mig verkligen inte.

Förövrigt får du jätte gärna spela det med kontroll om du föredrar det framför tagentbord och mus, och naturligtvis tycka att det är det "skönaste" sättet att uppleva det på. Men du behöver inte klanka på att någon annan inte tycker samma, orsakar bara onödigt gnäll.

Ha en fin kväll.


signatur

Nämen!

Medlem

såg film på d3 på ign när 2 spelade. jag blev så jävla taggad!

Medlem

Mitt klickfinger kliar värre än någonsin! Argh!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av showerguy:

Sluta lek prisse.. jag skulle vilja lira Diablo 3 med en handkontroll i soffan.

Det är din åsikt, varför skulle den vara viktigare än någon annans?

För jag äger en konsol till skillnad från många andra PC-fanboys som tror att dom äger hela spelindustrin.

Fagerstas intresseförening antecknar.. Nåväl, skämt åsido Konsoll kan vara mysigt men jag tror Diablo för många känns som en fantastiskt knasig sak att spela på konsoll.. kasta spells löses säkert på något vis (konsollspelare får ju alltid autotarget och hitboxar stora som lastbilar) men att sortera bank, bag och söka text i auktion känns besvärligt. Bnet chatta via text och prata med sitt party via text likaså.. detta samtidigt som man är och springer med andra personer som får vänta medan man plippar bokstaver i 20-30 tecken per minut, jättekonstigt. Och hur ska lootandet funka? I Diablo2 plockade jag upp 1 av 1000 prylar men tittade ändå alla dessa 1000 genom en snabb mouse-over?

Vad är egentligen motivering om soffasittning? Det är förstås mysigt att sitta i en soffa.. men jag trivs vid mitt skrivbord. Önskar jag sitta i soffan kan jag förstås ta en promenad från min dator på den hdmi och optiska kabel som går ut i vardagsrummet till hd-projektorn. Förmodligen en bättre spelupplevelse på det viset än än via en xbox som sitter på 7 år gammal hårdvara. Xboxdosan funkar lika bra till datorn som till xboxen men jag antar att Diablo's PC-version blir knepigt att konfigurera för gamepad men annars hade väl gamepad + tangentbord varit en schysst kombo för alla "krångelspelare"

Mvh
Peter

Medlem

Kikat på ca 2h singleplayer / coop via bland annat Force på Youtube och visst, det är några få buggar där ljud vid uppspelningen av Lore avbryts o annat, men är det någon som kommit över / VET några andra buggar?

ps. nån i EU som har betan?


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem
Skrivet av mikrokiwi:
Skrivet av Deathwisher:

Måste skeletten vara så sura? Kan man inte diskutera med dem och kompromissa fram en lösning istället för att slåss? ;D

Kanske få dem i säng, BioWare style? haha ;D

Exakt!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

12
Skriv svar