Officiell omröstning om bästa soundtracket genom tiderna

Medlem
Officiell omröstning om bästa soundtracket genom tiderna

Det har gjorts ohyggligt många bra låtar till soundtrack i spel tycker jag. Vore det inte kul att ha en nomineringsomgång och sedan omröstning om bästa soundtrack, liknande ni hade för bästa spelskurkar/hjältar genom tiderna? Så vitt jag vet så har jag inte sett en sådan officiell omröstning på Fz.

Många av de populäraste soundtracken finns på youtube så man kanske kan länka ett klipp till soundtracket man nominerar? Förslagsvis får man rösta på en specifik låt från soundtracket, så slipper man lyssna igenom 15 - 20 låtar för att bestämma sig

Vad säger ni om detta?

Medlem

Finns många väldigt bra soundtrack. Tyvärr kommer jag bara på ett soundtrack, som jag inte gillar, men ändå fastnade skiten för all evighet... The Sims.

Medlem
MFZ
Medlem

kanske inte nått man sitter sådär och lyssnar på, men som spelmusik och stämningshöjjare så måste jag säga att Uncharted 2 har grymt bra musik.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Listan stämmer ganska väl med min åsikt, men inte riktigt.

X antal timmar med detta spel


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Medlem

Nu var väl inte tanken att vi skulle fylla denna tråden med bra soundtracks, utan mer diskutera/tvinga fram från FZ-crew att de ordnar en omröstning!

MFZ
Medlem

så fz ska fylla en lista med 1000tals spel som vi ska rösta på? om inte, vilka årtal ere som gäller?
är det bara original-soundtracks eller får det vara som tex, gta etc där dom tar "riktiga" låtar och slänger in?

jag tror det är bättre med en tråd där folk kan lulla igenom och lyssna och kommentera isf.
my 5 cents.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Brutal Legend har det bästa soundtracket, tätt följt av Full Throttle! (Grim Fandango har grym musik, även planescape torment).
Men när det gäller Theme musik vinner nog Monkey Island precis över Deus Ex.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Sheikh Plisken:

så fz ska fylla en lista med 1000tals spel som vi ska rösta på? om inte, vilka årtal ere som gäller?
är det bara original-soundtracks eller får det vara som tex, gta etc där dom tar "riktiga" låtar och slänger in?

jag tror det är bättre med en tråd där folk kan lulla igenom och lyssna och kommentera isf.
my 5 cents.

Nej, fz ska inte fylla en lista med 1000tals spel som vi ska rösta på. Har du läst min första post?
Besökarna på sidan får nominera en eller flera specifika låtar från ett spel, som givetvis har skrivits till just det spelet och inte är en gammal Metallica-låt. Fz sammansätter sedan en lista där man får rösta, och eventuellt får lyssna, på de nominerade låtarna.

Det fungerade ju för spelskurkar/spelhjältar, så jag kan inte se hur en omröstning om soundtrack skulle vara svårare att moderera? Någon från FZ-crew som har feedback på detta?

Medlem

Jag håller med Sheikh, risken med en sådan omröstning är väl att någon nominerar Underworld theme från Mario och så röstar alla på något bekant.

I alla fall, här är lite personliga favoriter!

Ljudspåret som bland annat ligger och myser på i bakgrunden då man befinner sig i "party camp" och när man skapar sin karaktär i Dragon Age: Origins.

Det mest bombastiska ljudspåret i ett spel någonsin, slutet i Mass Effect är svårt att toppa.

Inget spelserie har en mer odödlig signaturmelodi än Battlefield! 1943 bjöd på en jävligt solid version.

Gears of War 2:s bästa stycke. För att vara ett grabbigt shooterspel så är det begåvat med ett otroligt kompetent soundtrack.

Inaktiv

Jet Set Radio och Jet Set Radio Future någon?

Medlem

Dungeon Sieges tema är riktigt majestätisk.

Likaså är To Zanarkand från Final Fantasy X vacker...

...och Lisa Miskovsky med Still Alive från Mirror's Edge.

Medlem
Medlem

Några personliga favoriter med minnesvärda soundtracks.

Homeworld:

Heroes of Might and Magic IV:

Secret of Mana (16-bitars musik har en viss charm):

Medlem
Skrivet av gruset:

Några personliga favoriter med minnesvärda soundtracks.

Homeworld:

Homeworld hade jag faktiskt glömt bort! Tack för en fin återblick
Heroes 4 har jag faktiskt också som en stor favorit.
Några av mina övriga favoriter är:

Baldurs Gate 2 Main Theme
Oavsett hur många gånger jag lyssnar på den får jag alltid rysningar när den lugna delen börjar runt 0:50

Morrowind Main Theme
Storslaget och vackert

Age of Wonders - Truth
Tycker hela soundtracket till det spelet är fantastiskt

Oblivion - Watchmens ease

Hedersomnämnande
Hitman Blood Money Main Theme

MFZ
Medlem

får dra in lite gamla godingar oxo.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Finns många bra...

Battlefield-serien, Mass Effect-serien, COD4, MW2, Dragon Age och Mirror's Edge är nog favoriter.

Svag för sån här trailermusik också: http://www.youtube.com/watch?v=jlACgYHtWCI
Synd att spelet inte levde upp till förväntningarna bara...

Medlem

Okej, jag ser att den här tråden har legat öde ett tag men kände ändå att jag behövde flika in med theme songen från Civ IV. Den vann ju en Grammy för guds skull!

Medlem

Måste säga att det var några oerhört bra teman som jag inte riktigt tänkt på i den här tråden. Tack!


signatur

Have a good time!

Medlem

Operation Flashpoint: Dragon Rising har ju en rätt... Intressant soundtrack.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Underbara soundtracks än så länge i alla fall!
här kommer en sköning som borde lätt nomineras i mina ögon åtminstone!

1
Skriv svar