Counter-Strike: GO får ny spelform

Robot
Counter-Strike: GO får ny spelform

Folket bakom CSS-modden Gun Game gör en skarp variant till nya Counter-Strike.

#counter-strike-global-offensive, #valve, #counter-strike-source, #hidden-path-entertainment


Medlem
Counter-Strike: GO får ny spelform

*gäsp*

Medlem
Medlem

Låter som att Arms Race är klassiska Gun Game och Demolition är Plant the Bomb fast med Gun Game-vapensystem.

Medlem

OMG SNOTT FRÅN COD! VARFÖR SKA ALLA TA FRÅN DET?!

Medlem

Kom inte gungame modden först till Cs och inte cod?

Medlem

Va bra att spelarna fortfarande ser ut som om de sitter och bajsar när de crouchar. Det hade inte varit CS annars!

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

OMG SNOTT FRÅN COD! VARFÖR SKA ALLA TA FRÅN DET?!

Cod har väl tagit det från CS!? Eller var du lite skämtsam där kanske??

Medlem

GunGame modden är ju urgammal och kom till t.ex till CS och DoD långt innan CoD rakt av snodde idén.

Medlem

Mjo, trollar, ville bara få ut CoD trollandet tidigt i nyheten

Medlem

Kan vi få officiella surf banor också? När jag fortfarande lirade så var det bara GG och surf som gällde, körde aldrig "vanliga banor"

Medlem
Medlem
Skrivet av Ta'veren:

Va bra att spelarna fortfarande ser ut som om de sitter och bajsar när de crouchar. Det hade inte varit CS annars!

Ha ha, skön kommentar.

Medlem

Men det står inget om hur respawnsystemet kommer fungera. Har ni på FZ kommit över den informationen? Kommer det vara instant respawn eller turnbased?

Kan ju lika gärna säga direkt att det känns ju lite som att hela GG grejen förstörs om det inte är instant respawn...


signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Avstängd

inte för att vara den som är den, men varför just Arsenal?
Kunde de inte valt Chelsea, Manchester eller Liverpool?

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

OMG SNOTT FRÅN COD! VARFÖR SKA ALLA TA FRÅN DET?!

Hoppas du inte är seriös...

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

OMG SNOTT FRÅN COD! VARFÖR SKA ALLA TA FRÅN DET?!

Hoppas du skämtar... Det är tvärtom, Cod har tagit från cs...

Medlem
Skrivet av Hannu:

*gäsp*

Tycker iaf att nyheten var mer intressant än din kommentar

Medlem
Medlem

Undrar vilken motor detta använder. Fortfarande någon Source motor hade inte förvånat mig, men undrar vilken. Hmm...

I slutet av videon, då han siktar in och knäppter en snubbe i hatt. Jag får en mycket dålig känsla av den där hatten... Hattar har gjort mig dålig till mods på sistone. Ni vet varför.

Medlem

inb4 alla går "ZOMG SNOTT FROM BLACK OPS"

Medlem

SÅ var det ju att 1.6 var ute med den modden förre source.

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

OMG SNOTT FRÅN COD! VARFÖR SKA ALLA TA FRÅN DET?!

Harkel harkel, öhm hur gammal e du 8 eller? Om du hade varit med lite i leken innan du börjat kasta ur dig idiotiska anklagelser, cs kom från en mod av half-life, gun-game är en mod till cs. Och att CoD skulle ha gjort den själva, ööö nja, de sa i black ops intervjun: " we are adding gun-game to black ops since it has been requested by the community for a long time" yeah right, de sa att de gillar idén varför blev man då bannad på Mw2 om man moddade servrana med gun-game? ja vad skulle activision & EA göra utan oss PC spelare, visst försök att ignorera oss men det var vi som skapade moddorna som nu är kända spel/game modes, fan er konsolare

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

OMG SNOTT FRÅN COD! VARFÖR SKA ALLA TA FRÅN DET?!

Harkel harkel, öhm hur gammal e du 8 eller? Om du hade varit med lite i leken innan du börjat kasta ur dig idiotiska anklagelser, cs kom från en mod av half-life, gun-game är en mod till cs. Och att CoD skulle ha gjort den själva, ööö nja, de sa i black ops intervjun: " we are adding gun-game to black ops since it has been requested by the community for a long time" yeah right, de sa att de gillar idén varför blev man då bannad på Mw2 om man moddade servrana med gun-game? ja vad skulle activision & EA göra utan oss PC spelare, visst försök att ignorera oss men det var vi som skapade moddorna som nu är kända spel/game modes, fan er konsolare

Medlem

Rofl. Stackars er som föll offer för ett troll.

Så mycket som de sabbat CSS med senaste uppdateringen ser jag inte hur detta kommer bli bra.

Medlem
Skrivet av marcus95:

Rofl. Stackars er som föll offer för ett troll.

Så mycket som de sabbat CSS med senaste uppdateringen ser jag inte hur detta kommer bli bra.

Värsta är ju att jag faktiskt skrev att jag trolla och ville få bort skiten 3? poster ner

Okej om jag förstått detta rätt så har de alltså försökt kopiera banorna rakt av, insett att de varken besitter estetisk talang eller teknisk kompetens nog för att ens kunna göra det lika snyggt som det var för 7 jävla år sedan och obesvärat greppat Autosol's färdigblandade skrotströssel och skakat burken till vansinne i varje liten vrå för att tanklöst fylla dem med onödigt bös tills allt liknar ett Photoshop-resultat ifrån klass 5A's första genomgång av filteranvändning...?

Måste säga att de lyckats! Gillar det, att de fått allt om inte ännu stelare och ännu mera dimensionsklaustrofobiskt än det vart förr. För att inte glömma de feldimensionerade bullvapnen i leksaksplast som totalt saknar tyngd eller över huvud taget stämmer överens med sina original eller fysikens lagar. Fan, sa jag att jag gillar det? Kul att spelbranschen inte bara är till för folk som vet vad de sysslar med!

Varför ändra på ett vinnande koncept?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar