Blizzard: Diablo känns ännu bättre med gamepad

Medlem

Ni som säger att Hankontrollen funkade bra i Sacred 2, vad spelade ni för klass då?
Melee kan jag hålla med om att den var ok till, men till ranged / magi var den ju helt useless, visst gick bra att styra gubben, men att sikta sög ju.

Själv skulle jag vilja se WASD + mus option.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Bobbah:
Skrivet av schill:

Tyvärr så är de flesta nya spel skönare att spela med handkontroll. Crysis 2 började jag spela med mus och tgn men bytte snabbt till handkontroll, samma sak med The Witcher 2, dead island mm

Crysis med gamepad? Löjligt!

Antingen trollar han eller så har han ramlat och slagit huvudet. Fps med handkontroll på pc? Löjligt.

Medlem

Tredje person är oftast trevligast med en handkontroll.

Medlem

Själv ska jag spela det med ratt och pedaler.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av NympH:

Själv ska jag spela det med ratt och pedaler.

Haha, fuck yeah!

Medlem

problemet är ju inte styra eller attackera utan aoe spells så som firewall etc. Kan man bara slänga sånt rakt under fiender tappar man ju rätt mycket av den taktiska biten i hur sånna spells skall användas. Eller teleport t.ex.. Nja låter mest som ett fånigt uttalande för att ha en chans att sälja några kopior på konsoller sen, samt hur ska blizzard göra med Bnet och t.ex. Xboxens live krav?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Struggle:

Jag är ganska nyfiken på konsol varianten av det, inte för att jag kommer skaffa den men just för att se hur dom ska lösa den där delen med "alltid online". Kommer konsolerna få en offline variant av spelet skjuter dom sig själva lite i foten. Sedan blir det nog svårt med tex Xbox 360, ska vi behöva betala månadskostnaden för Live bara för att kunna spela solo?

Intressant och se hur dom ska fixa det...

Du är "online" även med ett silver konto. Huk kan du annars uppdatera din xbox eller dina spel samt lägga in redeem codes och köpa spel via marketplace.
Guld låser ju bara upp multiplayer funktionerna och ger tillgång till mer saker och bättre priser på vissa spel. Kommer nog gå att lira D3 med silver konto, men ingen lär kunna joina dina sessioner och du kan inte joina andras.

Ah, just de ja. Har inte haft igång min 360 på väldigt länge så glömde helt enkelt bort att silver fanns! Men fortfarande är det lite intressant, svårt att tro att dom kommer kunna göra ett online-jämnt spel till konsol


signatur

Nämen!

Utan ge sig in i den högst personliga smakfrågan vad som är bäst, gamepad eller mus + tgtbord, spelade igenom Diablo 1 på Playstation 1 i coop splitscreen efter PC-versionen för massa års sedan och det funkade förvånansvärt bra. Inte helt osannolikt det skulle kunna funka acceptabelt även för Diablo 3.

Medlem

Om folk vill spela det med kontroll och tycker om det ska de få göra det, jag föredrar mus och tangentbord.

Medlem

Hmm, jag antar väl att jag litar på vad han säger angående gamepad...men jag har ändå riktigt svårt att se det som simplare att spela med gamepad till ett spel som D3.

Får väl pröva i framtiden^^


signatur

Game long and prosper

Medlem

Hyffsat dumt uttalande av Jay. Det kanske funkar fint på konsol med, men han behöver ju inte reta upp folk Kan inte se hur det kommer funka smidigt med konsol xD "I mitten av pvp matchen: "Player5" paused the game, please be patient." Å så byter han till några andra skills som inte fick plats på handkontrollens knappar!

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Hyffsat dumt uttalande av Jay. Det kanske funkar fint på konsol med, men han behöver ju inte reta upp folk Kan inte se hur det kommer funka smidigt med konsol xD "I mitten av pvp matchen: "Player5" paused the game, please be patient." Å så byter han till några andra skills som inte fick plats på handkontrollens knappar!

Haha, dagens! ^^

Medlem
Skrivet av HaxXt:

Hyffsat dumt uttalande av Jay. Det kanske funkar fint på konsol med, men han behöver ju inte reta upp folk Kan inte se hur det kommer funka smidigt med konsol xD "I mitten av pvp matchen: "Player5" paused the game, please be patient." Å så byter han till några andra skills som inte fick plats på handkontrollens knappar!

Med tanke på att du max kan ha typ 6 aktiva skills samtidigt så tror jag det funkar utmärkt med handkontroll för den delen... men lär väl bli lite flum


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

word jay! konsol är spelandets framtid!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Ellakk:

word jay! konsol är spelandets framtid!

Tar tillbaka mitt tidigare "dagens", det här slog det med hästlängder XD

Medlem

Jahaja, så en person gillar handkontroll bättre. "nyhet"!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag har spelat WoW med handkontroll det var så där, lite stelt och för få knappar.


signatur

vaffödådå?.

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Ellakk:

word jay! konsol är spelandets framtid!

Tar tillbaka mitt tidigare "dagens", det här slog det med hästlängder XD

men ärligt, hur länge till kommer man sitta kutryggig framför ett skrivbord och spela, kanske funkar när man är runt femton men nu förtiden vill man ligga i sin feta soffa å lira framför en alldeles för stor tv.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Ellakk:

word jay! konsol är spelandets framtid!

Tar tillbaka mitt tidigare "dagens", det här slog det med hästlängder XD

men ärligt, hur länge till kommer man sitta kutryggig framför ett skrivbord och spela, kanske funkar när man är runt femton men nu förtiden vill man ligga i sin feta soffa å lira framför en alldeles för stor tv.

Fördomar.

Själv har jag använt TV och fet soffa till datorspelande sedan början på 80-talet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av Ellakk:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Ellakk:

word jay! konsol är spelandets framtid!

Tar tillbaka mitt tidigare "dagens", det här slog det med hästlängder XD

men ärligt, hur länge till kommer man sitta kutryggig framför ett skrivbord och spela, kanske funkar när man är runt femton men nu förtiden vill man ligga i sin feta soffa å lira framför en alldeles för stor tv.

Fördomar.

Själv har jag använt TV och fet soffa till datorspelande sedan början på 80-talet.

helgerån om det va c64 du spelade i soffan!! den ska spelas framför teven, men på golvet så man fick riktigt ont i lederna.


signatur

Styret upp och däcken ner

123
Skriv svar