Battlefield 3-DLC släpps först till PS3

Robot
Battlefield 3-DLC släpps först till PS3

Playstation 3-spelarna får allt DLC-material en vecka före pc och Xbox 360.

#battlefield-3, #dice, #sony


Medlem
Battlefield 3-DLC släpps först till PS3

VA!? Så vi som har förbokat till pc eller xbox måste ändå vänta en vecka för att få back to karkand!?

Medlem

Anti rage post reserverad

Medlem

Läste vi inte från er förut att Microsoft tvärvägrade särbehandling där dom inte gynnades?
Wut wut?


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Varför får PC vänta egentligen Sony kan väl inte på allvar tro att folk skaffar spelet till PS3 istället för PC om man har chansen att spela på den?
Att dom vill ha det innan 360 kan man ju förstå.

Medlem

Härligt Sony!

Medlem

Right on sony :D!!
Ni har blivit förlåtna (från mig ellefal) från missödet tidigare i år bara för det här, att slå på microsofts näsa är kul hehehe

Medlem

fan ska ni blanda in pc i skiten för?

Medlem

Är väl inte så oväntat att någon konsol skulle göra något liknande, trodde det skulle varit MS ifs.
PS3 versionen av BF spelen sålde väl inte lika bra som till xbox? Kanske försöker de locka fler till att köpa PS3 om folk äger båda konsolerna.

Om de inte gjort så att man kan spela alla banor utan att behöva växla mellan BF3 och Karkand (se BC2 Vietnam) så hoppas jag att de släpper BTK efter året som tidigast. Vill ju hinna spela mig trött på BF3 banorna först så man har något "nytt" och gott att vänta på.

Medlem

Hatar allt som har med sony att göra.

Medlem

Det är aldrig PC som får sånt här. Inte undra på att PC-spelare tycker så illa om konsolljävlarna.

Medlem

DICE är så falska, dom står och babblar om att detta minsann är ett PC utvecklat spel för battlefieldfansen, inte någon urbuggad och förenklad konsol-version, speciellt utvecklad för 12 åringar med förtidigt utvecklat målbrott.

Ju mer som kommer fram, desto mer ser det ut att vara ett spel anpassat för snorungar med damp som spelar COD, som vanligt kommer de ekonomiska intressena före de som tidigare troget köpt, stött och spelat serien.

Regenererade hälsa på fordon...

Medlem

rätta mig om jag har fel, skulle detta inte va prio PC ? var inte DICE som skulle ha PC som första val... vad hände med de?.... så tråkigt att PC världen ska va styrd av konsolerna..
så prio PC va kanske bara en kupp för att vinna lite tid?..

Underbart!!!!

Peace Out


signatur

//Peace out

Medlem
Skrivet av krad:

DICE är så falska, dom står och babblar om att detta minsann är ett PC utvecklat spel för battlefieldfansen, inte någon urbuggad och förenklad konsol-version, speciellt utvecklad för 12 åringar med förtidigt utvecklat målbrott.

Ju mer som kommer fram, desto mer ser det ut att vara ett spel anpassat för snorungar med damp som spelar COD, som vanligt kommer de ekonomiska intressena före de som tidigare troget köpt, stött och spelat serien.

Regenererade hälsa på fordon...

PC är lead plattformen. DVS den som det utvecklas primärt till. det har ingenting att göra med att EA säljer kropp och själv för lite extra pengar från $ony

Medlem
Skrivet av Kogster:
Skrivet av krad:

DICE är så falska, dom står och babblar om att detta minsann är ett PC utvecklat spel för battlefieldfansen, inte någon urbuggad och förenklad konsol-version, speciellt utvecklad för 12 åringar med förtidigt utvecklat målbrott.

Ju mer som kommer fram, desto mer ser det ut att vara ett spel anpassat för snorungar med damp som spelar COD, som vanligt kommer de ekonomiska intressena före de som tidigare troget köpt, stött och spelat serien.

Regenererade hälsa på fordon...

PC är lead plattformen. DVS den som det utvecklas primärt till. det har ingenting att göra med att EA säljer kropp och själv för lite extra pengar från $ony

Får hoppas på det.

Medlem

icke förvånad.

Medlem

Måste ju säga att jag gillar Dice mindre och mindre hela tiden. Jävla sell outs.

Medlem

Är det inte rätt nice och länka källa på sånt här, istället för en egen artikel som inte nämner nåt om DLC?

Medlem
Skrivet av eXile:

Måste ju säga att jag gillar Dice mindre och mindre hela tiden. Jävla sell outs.

same. same.

Medlem

Hällre sony än xbox!

Även om jag spelar det här till pc!

Medlem

Dessa förläggare dom älskar att splittra communities. Inte nog med att dom ställer olika platformar mot varandra genom såna här timed exclusives, sen släpper dom små pluttiga mappacks som delar varje platforms online community i mindre delar.
Ärligt talat ser jag inte så stor skillnad mellan BF3 och Bad Company 2, dom kanske skulle kallat det Bad Company 3?

Medlem

LOUD NOISES!


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Inte för att vara en sur gubbe nu på kvällskvisten men lätt att dra paralleller med resten av världen.

Ta bara aftonbladet, apple och den allt mer dominerande konsolifieringen.
Känns som att det mesta skall vara kortsiktigt, ytligt och förenklat..

Känns som att "de" som vill sälja försöker dumma ner oss eller tar för givet att vi är alla korkade stackare..

*suck*

Men har iaf förbokat BF 3 och håller än tummarna.
*hoppet är det sista som lämnar människan*


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Inaktiv

Förjävligt.. borde vara en självklarhet till PC:n... fan det är ju därför man bokar skiten? För att få DLC!
Tycker synd om alla som inskaffade Medal Of Honor för att få tillgång till den redan öppna BF3 betan som kommer snart.. 48 timmar är inget. folk blir lurade

Medlem

En vecka känns rätt så whatever.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av QueloR:

Läste vi inte från er förut att Microsoft tvärvägrade särbehandling där dom inte gynnades?
Wut wut?

Har för mig att det stod att de KAN vägra, om de vill. Men att vägra BF3-DLC skulle bara vara dumt.

Och vad gäller Back to Karkand så borde väl alla som har förbokat spelet få det vid release, tror det här enbart påverkar efterkommande DLC-släpp.

Medlem

Det här är definitivt ett beslut gjort av EA och inte av Dice så snälla kasta inte skit på Dice.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

En vecka hit eller dit spelar väl ingen roll. med tanke på att i vietnam expansionen till bc2 så blev dem ju tvungna o låsa upp åt konsoll för pc gick så mycket fortare.

Inaktiv

Så mycket för PC först...

Medlem

Låt konsol-kidsen få lite tid. Ge dem auto aim också. Det kan behövas när de ska jämföra sig mot en pc-spelare.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

12
Skriv svar