Dice: Svårt beslut att slopa befälhavaren i BF3

Robot
Dice: Svårt beslut att slopa befälhavaren i BF3

Det blev en "het fråga" på kontoret eftersom vissa ville ha kvar Commander-rollen, avslöjar svenskstudion.

#dice, #battlefield-3


Medlem
Dice: Svårt beslut att slopa befälhavaren i BF3

Får hoppas att beslutet lönar sig i slutändan.

Medlem

men asså. sitter ni mitt i en intervju och gör en nyhet av allt de säger?

Medlem

De kunde gjort så Commandern var tvungen att sitta i en kommandostation. Typ en bil eller liknande som inte kunde flytta sig. Om man inte befann sig i den så hade man inte commander rättigheterna längre och att det skulle slumpas ut om vem som skulle vara commander samt möjligt att man kan vote'a bort den som är om han/hon gör ett dåligt jobb.

EDIT: Gaah all den här reklamen segar ner sidan så grymt mycket för mig. kör Firefox 6.0.2. Blir till att installera ad-blockers och sånt igen =/

Medlem

kan bli bra får se då


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Commandern var ju det som gjorde mp i bf2 awesome.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Saknar verkligen inte "Enemy spotted" spammet som kunde pågå nonstop i en hel runda.

Medlem
Skrivet av donhenri:

Saknar verkligen inte "Enemy spotted" spammet som kunde pågå nonstop i en hel runda.

Amen.

Medlem

Jag hade hoppats att commander skulle komma tillbaka, men lösningen fungerar nog också. Ingen gör förvisso vad man talar om för dem att göra, men i teorin är ju en riktig hierarki utmärkt ur kommunikationssynpunkt.

Medlem

Ingen commander=ingen BF känsla.
Börjar bli mer och mer skräp detta

Medlem

Jag sörjer det inte.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Ingen commander=ingen BF känsla.
Börjar bli mer och mer skräp detta

OM du läser så blir det squad leadern som gör det.
I verklig strid så är det grupp chefen som begär understödd flyg/artilleri/pansar you name it och sen ger befälhavaren klartecken om dom får det eller inte.
I en pressad strid som i afghanistan där talibanerna går in och skjuter lite och sen går iväg så har grupp chefen alla befogenheter som en befälhavare att be om understödd och kalla in det.
Likaså är det i Sveriges militära understödds förband.
Så var inte ledsen nu blir det mins 3-5 st som får leka med stora smällar mot fienden

Medlem
Skrivet av donhenri:

Saknar verkligen inte "Enemy spotted" spammet som kunde pågå nonstop i en hel runda.

Det kunde de ju faktiskt patchat bort lite lätt med en inställning som stänger av all sån onödig skit, för ja det var fruktansvärt!
Sen skulle jag nog vilja påstå att 31 spelare är alldeles för lite för att det ska funka bra med en commander!

Ska bli kul och se hur det nya systemet fungerar, undrar om det är någon form av cooldown på t.ex artilleri eller om det kommer funka som så att gruppbefälet ger koordinater till en krypskytt som beordrar in det för att öka samarbetet!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

väldigt synd, då jag tyckte att commander-funktionen i BF2 var riktigt cool. Det blev liksom ett till spel i BF Men men, får hoppas det blir bra utan. Håller tummarna.


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Jag tycker det är synd att commander inte kommer tillbaka till BF3, det var episkt i 2an och 2142


signatur

Game long and prosper

Medlem

Det liknar mer och mer Modern Warfare
Varför inte bara ta bort kommanderns avatar, alltså inte låta den spelaren få spawna överhuvudtaget, utan istället låta honom bara få existera med karta, artilleri och annat understöd, samt ordergivningar till sina soldater? Ganska säker på att det hade blivit kul. Spamfilter och möjlighet för spelare att kunna vara "oberörd" av commandern (alltså en funktion där man väljer själv om man vill ha order av kommandern eller inte). Är man då en dålig kommander så att spelarna blir missnöjda så blir man antingen bortröstad eller så stänger alla spelarna av sin funktion så att kommandern till slut inte har något att göra mer än att skicka artilleri etc..

Medlem

Det var ju faktiskt jäkla nice med en commander när det väl var någon med IQ över 17.

Att sitta mitt ute i ingenstans med 3 personer och faktiskt få ett fordon alt artilleri/spaning när man ber om det var ju hur juste som helst. Sedan att bli beordrad av en "högre makt", få orders, gav ju spelet en viss realism (nåja) och höjde det ett steg till. Att sedan lyda ordern, lyckas med den och få ett "good job squad" så kändes det mer som ett krig man faktiskt utkämpade i LAG istället för den vanliga enmanshowen. Kanske låter rätt töntigt, men tyckte det var nice iaf. När det sköttes rätt (Kanske 1/10 omgångar om ens det)

EDIT: Håller med inlägget ovan. Låt inte den personen "existera" utan trycka i sitt HQ långt bort med något så simpelt som en överblick på kartan och allierade. Få folk att utföra orders kan vara knepigt, men det går väl lösa i form av XP-boost/belöning om man utför en order från commandern framgångsrikt


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Allt befälhavaren kunde göra kan spelarna göra själva nu om dom är bra.
Ni har flaggorna ni ska ta över eller bomber att spränga/desarmera. behöver ni en befälhavare för att fatta vad eran squad ska göra så kanske ni inte ska spela denna sortens spel..

En sak som skulle gillas starkt vore om man kunde göra större squads än bara 4st i samma då det skulle införa ganska kul gameplay med vänner på public

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Det liknar mer och mer Modern Warfare
Varför inte bara ta bort kommanderns avatar, alltså inte låta den spelaren få spawna överhuvudtaget, utan istället låta honom bara få existera med karta, artilleri och annat understöd, samt ordergivningar till sina soldater? Ganska säker på att det hade blivit kul. Spamfilter och möjlighet för spelare att kunna vara "oberörd" av commandern (alltså en funktion där man väljer själv om man vill ha order av kommandern eller inte). Är man då en dålig kommander så att spelarna blir missnöjda så blir man antingen bortröstad eller så stänger alla spelarna av sin funktion så att kommandern till slut inte har något att göra mer än att skicka artilleri etc..

Då skulle alla bara stänga av och btw - Snipers har artillery nu, finns ingen mening med en commander som bara sitter där och inte gör ett piss. är du med i en squad kan du skicka order till dina vänner, så vad är meningen med en extra spelare som bara sitter där

Vissa tanks har också artillery som dom visat på en tank map

Medlem

Surt! Commander var trots allt en riktigt cool grej och man hade lite utav en morot att jaga.. det var få gånger man körde som Commander, men ack var underbart det var varje gång.


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv
Skrivet av donhenri:

Saknar verkligen inte "Enemy spotted" spammet som kunde pågå nonstop i en hel runda.

Det var lite charmigt men det är delvis sant att det kommer att bli skönt.
Men efter att ha spelat alphan så har jag lagt märke till att alla säger: Be advised innan varje mening de säger, en ny BF-trend?

Medlem

Dock är det ju inte direkt konstigt att commandern "ligger och trycker" eftersom en commander som är mitt i en eldstrid då slutar att vara en commander och som mest en squad leader i princip, eftersom han förlorar all översikt rent realistiskt sett. Så det är ju ett riktigt drag om de vill ändra rollen

Medlem

Få se hur den nya idén med gruppchefer fungerar

Inaktiv
Skrivet av totte1015:

Ingen commander=ingen BF känsla.
Börjar bli mer och mer skräp detta

Haha, det har funnits möjlighet att spela som commander i 1 bf-spel och du säger att det inte blir någon bf-känsla? Du vet ingenting om Battlefield..

Medlem

Ytterligare ett snedsteg i det kära Battlefail 3: Modern Warfare
Älskar detta spel och dess fanboys (se ovan/nedan). De tar bort allt fler features, gör spelet mindre och mindre och folk försvarar det ändå och påstår att det är guds gåva till mänskligheten, löjligt. Minns den tiden uppföljare betydde att man fick mer spel och fler/nya features, inte bara mindre och simplare.
Dagens spelare, inte konstigt att CoD säljer som smör...

Medlem

Lite kommer man ju sakna Commandern, var ju rätt tuft med hela kedjan av orders, men om de säger att de har en bättre lösning så tror jag dem, att spela en commander var inget kul iallafall.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem

Fan.. känns som om de borde ösa in en massa verktyg för att få igång ett vettigt teamwork snarare än att ta bort dem.
Blev besviken på RO2 då de e fan så mycket svårare försöka få ihop lite teamwork än att bara köra solo o panga på eget behåg, rädd att de kommer bli samma skit i BF3. Jag gillade BC2 men de var same same där, lättare att bara skita i teamplay o köra sitt egna race men med vettigt teamwork så blir de avsevärt roligare.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Ytterligare ett snedsteg i det kära Battlefail 3: Modern Warfare
Älskar detta spel och dess fanboys (se ovan/nedan). De tar bort allt fler features, gör spelet mindre och mindre och folk försvarar det ändå och påstår att det är guds gåva till mänskligheten, löjligt. Minns den tiden uppföljare betydde att man fick mer spel och fler/nya features, inte bara mindre och simplare.
Dagens spelare, inte konstigt att CoD säljer som smör...

Du kanske borde läsa på om spelet innan du säger något?
Commander är en helt onödig roll då det oftast bara är retards som får rollen.
vad är meningen med att ha en Commander om han inte gör sin roll?
En bra commander i ena laget och en värdelös i andra, Jadu vem får fördelen?
Allt en commander kunde göra finns fortfarande kvar i spelet.

''Minns den tiden uppföljare betydde att man fick mer spel och fler/nya features''
Låter som du började spela mw sen mw2 och snart mw3... oooh nya features, typ samma spel men små ändringar =P
har jag rätt eller

Medlem

Jag är glad att det är väck och ersatt med bättre Squad Leaders. Störde mig något så enormt på att commandern låg och tryckte i ett hörn eller buske någonstans. Gillade bara inte det. Tyckte aldrig det tillförde något särskilt till spelet. Kunde vara bra, men tror det blir bättre såhär.

Medlem
Skrivet av Z3bb4n:
Skrivet av totte1015:

Ingen commander=ingen BF känsla.
Börjar bli mer och mer skräp detta

Haha, det har funnits möjlighet att spela som commander i 1 bf-spel och du säger att det inte blir någon bf-känsla? Du vet ingenting om Battlefield..

Inte du heller då.jpg

123
Skriv svar