problem med steam games

Inaktiv
problem med steam games

Hej, hände något skumt idag. Någon som varit med om något liknande? När jag startar upp steam så står det på alla spel "Not installed" Alla spelen ligger i sina kataloger, men inget går att starta. Laddade ner TF2 igår och spelade lite, men det låste datorn efter en stund så jag fick döda den manuellt (med strömsladden och idag så är hela steam f-cked up....

En liten konstig sak var att jag var tvungen att starta steam via skrivbordet och steam ville ha login & lösen (har alltid haft det på autostart innan) efter crashen igår....

Det går även att välja att ta "start game" på TFC genom att högerklicka på det i "my games" menyn när den håller på att ladda ner det (eftersom det inte är installerat enligt steam - my games)

Fattar nada...

m1
Medlem

Att det står "not installed" på alla spel hände mig också en gång, men då hjälpte det att starta om Steam. Testa att ta bort ClientRegistry.blob i Steam-katalogen, det kan lösa lite alla möjliga konstiga fel

Medlem

Hej Jag lirade Deus ex Human revulution i tre dagar sen kom en uppdatering. Efter det kan jag inte starta spelet jag får upp en ruta där det står. ( This game currently unavilable. Please try again at another time.) Vad göra?

1
Skriv svar