3D till bärbar dator?

Medlem
3D till bärbar dator?

Jag har nyligen köpt en bärbar dator från dell (en Dell XPS 17) den har en skärm med 17.3in HD+ WLED True-Life och grafikkortet är 3GB NVIDIA GeForce GT 555M och jag undrar nu... om jag köper nVidias 3D-glasögon, blir allt jag gör på datorn i 3D då eller blir det bara speciella filmer och spel som stödjer det då?
/Anders P

Medlem

Hmm trodde man fick med allt som behövdes för nvidia vision med alla XPS17: http://www.dell.com/se/p/xps-l702x/pd?c=se&cs=sedhs1&l=sv&s=d...

Men som du ser på Dells hemsida om XPS17 som nVidia 3D förljer med så ska det gå att spela spel och filmer i 3d med nVidia 3D Vision på laptopen.

Medlem

okej! tackar! anledningen att jag frågade var för att en kompis sa att det kanske var möjligt att datorn fixade så att allt blev 3d och inte bara spel och filmer och dylikt

Medlem

Kan vara så att glasögonen gått ur lagret, såg ett par engelska forum inlägg där dom inte hade fått dom. Dom hade även pratat med supporten å dom sa att det inte fanns i lagret, och sa att han skulle KÖPA sonys glasögon.

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Kan vara så att glasögonen gått ur lagret, såg ett par engelska forum inlägg där dom inte hade fått dom. Dom hade även pratat med supporten å dom sa att det inte fanns i lagret, och sa att han skulle KÖPA sonys glasögon.

drygt

Fast efter en närmare koll på deras sida så står det inte att man får med glasögonen gratis. Det finns som tillval för 1171,99kr när man "Anpassar" laptopen.
Supporten kan ju ha tipsat om billigare alternativ än nVidias brillor då det verkar som själva 3D "dosan" verkar vara inbyggd i datorn så allt man behöver separat är själva glasögonen. Kan inte svära på det eftersom jag inte har någon XPS17

Medlem

Dom kan ha ändrat efter att det sinade på lagret. Och tror att Sonys glasögon vart dyrare, har inte kollat själv.

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Dom kan ha ändrat efter att det sinade på lagret. Och tror att Sonys glasögon vart dyrare, har inte kollat själv.

Visst, de kan ha ändrat i efterhand pga hög efterfrågan i början och ovetande om de senare behöver beställa in några miljoner glasögon som sedan inte säljs.

Sedan kan det varit pga leveranstider som de föreslog Sonys glasögon då de går att få tag i fler butiker.
Dell skickar ju enstaka saker som t.ex. skärmar och skrivare, man behöver inte beställa en komplett dator för att köpa något från dem så för mig låter det som att kunden ville ha glasögonen snabbt och inte behöva vänta i 4-8 veckor på dem.

Kan dock inte hitta någon som säger VILKA Sony glasögon som fungerar med nVidias 3D vision, om det bara är faktumet att det ska vara aktiva shutters så borde ju ALLA fungera oavsett märke.

1
Skriv svar