Red Orchestra 2 uppdaterat

Robot
Red Orchestra 2 uppdaterat

Tripwire Entertainment putsar vidare på sin hårdkokta krigsupplevelse.

#red-orchestra-2, #tripwire-interactive


Medlem
Red Orchestra 2 uppdaterat

Nice

Ni som har köpt spelet, är de helt ärligt värt o köpa eller borde man vänta tills dom har patchat de?

Rolighets skala? 1-10? ^^

Medlem

Nu tycker jag inte att det är speciellt buggigt längre och spelet är ju helt klart underhållande. Rolighetsskala? Tja, kanske en 7 eller 8. Sen är ju priset inte alls så dyrt, så jag rekommenderar spelet till fullo.

Medlem

Tur att man är på semester i ca 2 veckor till så man slipper de mesta problemen som är vid launch. Sen har jag knarkat beta delen så det är lite skönt att ta en paus så man blir spelsugen igen

Medlem

Spelet är svåååååååååååååååååååååååååååååååååååååårt! Men kul

Medlem

Bra patch, fixade fint med optimationen. Mkt roligt spel förövrigt också, blir att varva mellan BF3 och RO2 i höst.

Medlem

Rolighet 10 av 10 när det funkar som det ska. Det är porr att knäppa någon med k98 på typ 150-200m


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Spelet ligger på hyllan atm, inväntar mod till detta innan det är dax o spela igen.
Det är allt för historiskt inkorrekt o obalanserat, folk har för bra vapen helt enkelt. Alla springer runt med automatvapen efter några dagar, trodde endast personer med Hero-status fick det, (borde ta flera månader att uppnå)

Medlem

Tycker spelet är lite... degigt och slött på att svara, men om de nu optimerat kanske det flyter bättre.
Blir till att testa i helgen, eller nästa helg.

Medlem

Själva spelet är ruskigt kul men tyvärr så har de fortfarande inte fått ordning på deras statistikservrar. Jag hoppade från level 6 till level 79 och fick ett par tusen extra kills och achievements och diverse annat. Kul om man vill låsa upp bonusarna men mindre kul om man, som jag, vill kunna se vad jag faktiskt har gjort i spelet.

Medlem

Ska ni skriva om varje gång detta spel uppdateras kommer det bli många nyheter om Red Orchestra 2.

Medlem

Mitt betyg av 9/10 med buggarna 10/10 utan buggar jag rekommenderar RO2 starkt det bästa WW2 spelet i historien.

Medlem

Sjukt bra spel, fick tre kills med en granat igår!
Det är dock som sagt buggar i stats-systemet, men när de reds ut så är det typ felfritt för mig. Själva gameplayet är dock nästan buggfritt av min erfarenhet.

Jag litar på att TWI fortsätter släppa buggfixar tills det är super-awesome och lite till, 100% värt pengarna.

Medlem

Ja det är grymt bra om man ser förbi buggarna och bättre lär det bli, RO1 hade mängder av problem i början och det kom att bli det bästa ww2 infantry simulatorn tbh. (nej ww2 online kan ta sig i röven)

Medlem

Jag har spelat sen release och efter dom 5-6 patcharna som släppts hittills är det mycket bättre spel än vid release men jag har tyckt det varit roligt hela tiden ^^

Medlem

Detta var typ en vecka sen? Nåja, buggen jag stör mig på mest är fortfarande ofixat. Att alla stats och achievements är helt knas. Jag har Achievements för saker jag inte gjort, jag har inte achievements för saker jag gjort samt att jag är på honor lvl 80 även fast jag borde vara typ 20. Och är lvl 30 i vapen jag inte ens använt.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Skrivet av Blazing_Angel:

Spelet ligger på hyllan atm, inväntar mod till detta innan det är dax o spela igen.
Det är allt för historiskt inkorrekt o obalanserat, folk har för bra vapen helt enkelt. Alla springer runt med automatvapen efter några dagar, trodde endast personer med Hero-status fick det, (borde ta flera månader att uppnå)

Haha vad ska man börja med då? Nävar? Eller som i enemy at the gates, en får ammo, en får ett gevär?


signatur

"Remember, if your computer gets fucked, don't go ape shit - just fuckin' fix it"

Medlem

Optimerandet är fortfarande skit, de har börjat ta bort objekt på banor för att får ner polygonantalet..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv

Har redan ledsnat på det... är inte så mycket för MP och SP var en rejäl besvikelse. Bortkastade pengar :/


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Jadu jag börjar inte lira Mp förrän de fixar spelet.. satan i gatan vad buggigt!

Medlem

Camping spelet nr.1 kan jag säga direkt. Ibland är det galen ryss rush men oftast är det camping med k98 or mosin och skjuta fram och tillbaka i skyttegravarna och husen. Sen imellan åt kommer det en tank och rapear er och eran AT är retard och försöker snipa alla. GG

Medlem
Skrivet av DiDDi:

Camping spelet nr.1 kan jag säga direkt. Ibland är det galen ryss rush men oftast är det camping med k98 or mosin och skjuta fram och tillbaka i skyttegravarna och husen. Sen imellan åt kommer det en tank och rapear er och eran AT är retard och försöker snipa alla. GG

Bah, snack. Fungerar wunderbar. Det är realism. Inte direkt realism att alla kutar och skiter i alla kulor som viner förbi.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag älskar't, men visst är det buggigt. Och den där buggen där ljudet försvinner är inte borta, men inträffar inte lika ofta.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av DiDDi:

Camping spelet nr.1 kan jag säga direkt. Ibland är det galen ryss rush men oftast är det camping med k98 or mosin och skjuta fram och tillbaka i skyttegravarna och husen. Sen imellan åt kommer det en tank och rapear er och eran AT är retard och försöker snipa alla. GG

Bah, snack. Fungerar wunderbar. Det är realism. Inte direkt realism att alla kutar och skiter i alla kulor som viner förbi.

True shit.

Medlem

Jag kan tyvärr inte rekommendera spelet i dagsläget. Gameplayet är bra, men spelet flyter på riktigt illa och krashar en hel del.
Sitter själv med q6600, 4GB ram samt ett Radeon hd6950 2GB och får 20-30 fps oavsett inställningar. Jag är besviken på tripwire, spelet borde inte ha släppts i det här skicket.

Medlem

Själv sitter man med minst 80fps till 120fps, vsync på (120Hz), Allt på ULTRA utom shadows, som är på low. AA max.

Kör spelet med Radeon Pro med två HD6870 i crossfire med Unreal Tournament 3 som profil, MVPU mode "Altenate frame rendering".

Enda jag saknar nu är bättre ping på servrar. Så jag slipper sätta 5 skott i någon för att de ska dö, el behöva sika 10 meter framför någon som springer...

Medlem

Ljudbuggen var grovt dryg. Bra att den är fixad iaf.

Medlem
Inaktiv

Handlade DVDn men fanns inget användbart på den och tvingades tanka som alla andra.

Buggigt, ja, men spelbart. Man kan gott leva utan spelet hur som helst. Det har potential och är lite i stil med andra världskrigets mount and blade. Spelet kan tidvis vara frustrerande eftersom det räcker att visa huvudet för att bli skjuten. Ryssarnas uniformer glänser också medan tyskarnas grå är matta. Spelar konsekvent som rödarmist och har ständigt problem med att se folk i skuggorna.

Krascher m.m. har jag inte märkt av och prestandan är bra. Jag har inga 120hz, men klarar mig på över 35 fps med GTX 260 och i7 920.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem

Detta spel är askul,, är en rätt hård learning curve men bara man kommer förbi de första timmarna.. helvete viad man kan pwna på detta spel.. känslan i gunplay är awesome.. rekommenderar detta starkt.. är inget pris att betala för att så fett spel

12
Skriv svar