Battlefield 3-DLC släpps först till PS3

Medlem

Alla som förbokat får ju Karkand direkt vid release, det är nog det släppet för alla andra som är sent

Inaktiv
Skrivet av QueloR:

Läste vi inte från er förut att Microsoft tvärvägrade särbehandling där dom inte gynnades?
Wut wut?

Tänkte på det jag med, nu förstår jag ingenting. Kan det vara smutskastning från FZs redaktion tro?

Medlem

Inte förvånad då man vet inners inne att multi-platform-spel betyder att det är kosol som är primär plattform.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Meh, det första jag ville göra när jag startar BF3 var ju att spela Strike at karkand :(.

Medlem

DLC = Skit.
DLC som är tidsexklusivt = Mer skit.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Preed:

En vecka känns rätt så whatever.

What he said. ^

Men visst kan jag förstå att folk blir arga.

EDIT: DLC överhuvudtaget suger tycker jag.

Medlem

1. En veckas exklusivitet, really? Sony måste ha sämre finanser än väntat, det var ju den sämsta "exklusivitet" jag hört om på länge, löjligt.

2. DICE visar återigen vad de står för numera, lite mer salt i såren hos trogna PC spelare, lead platform är ett uttryck som brukas rikligt men av vad jag ser så är det tydligt vilka Dice bryr sig om och inte. Men, vem bryr sig om servrar, moddar och spelare online?
PC spelarna kan ju ändra sitt FoV, det är riktigt hardcore de, som jämförelse med vad som erbjöds i ex. BF2 XD

Medlem

Dåligt, men skiter fullständigt i vilket. En vecka kan jag vänta. Jag kommer hålla mig sysselsatt med de andra kartorna och vad det nu mer kan finnas tills det kommer. Bara något som låter värre på pappret enligt mig. Det handlar bara om en vecka...

Medlem

En vecka hit, en vecka dit för ett DLC, det rör mig inte egentligen så mycket. Jag vill bara ha BF3 nu!!!


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Inaktiv

Ärligt talat... Vem faaen bryr sig om detta????!!!! Plocka svamp, stryck kalsonger eller
bygg om amazonen i stället för att lägga energi på vad firmorna sysslar med. Skiten dröjer
bara en vecka...


signatur

Jag vill ha page....

Inaktiv

DICE är ett gäng muppar uppenbarligen..... inget BF3 för min del längre.

Inaktiv

"Detta är ett beslut av EA så kasta inte skit på Dice" eller nåt i den stilen skrev någon.... jadu, de har väl absolut ingenting att säga till om då då. Men de har ju sååååå bra relation med EA.
En vecka spelar bara roll för de mest inbitna. Men i mitt fall så blev detta droppen som knäckte kamelens rygg. En lång rad av konsumentövergrepp från EA:s sida och nu detta.....jisses. Hoppas inte någon är så dum så att han / hon köper detta och uppmuntrar till EAs översitteri.

Medlem

Yeeehaaaaa! Nu blir det att inhandla två kopior bara för att ps3 ä söööö bra!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Det är EA som beslutar om detta. Men det förstod ni säkert.
Inget som påverkar mitt inköp av Battlefield 3, som sparkar rumpa oavsett om DLC kommer 1 vecka senare.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Hihi, och så säger de att de inte kan släppa PC-Betan före alla andra platformar för det är "orättvist" dubbelmoral ftw!


signatur

Nämen!

Inaktiv

Hmm, detta måste vara en gammal bild på dig, du är ju betydligt mulligare om kinderna nu

Medlem
Skrivet av anon_81726:

"Detta är ett beslut av EA så kasta inte skit på Dice" eller nåt i den stilen skrev någon.... jadu, de har väl absolut ingenting att säga till om då då. Men de har ju sååååå bra relation med EA.
En vecka spelar bara roll för de mest inbitna. Men i mitt fall så blev detta droppen som knäckte kamelens rygg. En lång rad av konsumentövergrepp från EA:s sida och nu detta.....jisses. Hoppas inte någon är så dum så att han / hon köper detta och uppmuntrar till EAs översitteri.

Well en vecka spelar inte mer roll än att det är en vecka när du bara kan lira BF3 extra utan DLC. Däremot att inte köpa BF3 kommer leda till att du inte kommer att få lira BF3 alls. Känner inte att behovet att utöva min konsumentmakt överväger det personliga nöjet av att få spela BF3. Är snarare en ickefråga även om det är synd att PS3 får det först känns det dumt att inte köpa det bara därför.

Medlem

Ovanligt att EA utvecklare vänder ryggen till PC lirarna.. Sååååå ovanligt...

Medlem

Fjantigt som fan, men inte för jag bryr mig om jag behöver vänta en vecka eller två.

Medlem

Lol ja herregud. 50 kommentarer om detta. Vilket tramseri.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv

Denna gången är det en vecka...nästa gång en månad, sen ett år. En linje behöver dras och den bör dras vid dag 0.
Allt käbblande om detta kommer bara att ge EA "rätt"

Skrivet av Izig:
Skrivet av the_o:

"Detta är ett beslut av EA så kasta inte skit på Dice" eller nåt i den stilen skrev någon.... jadu, de har väl absolut ingenting att säga till om då då. Men de har ju sååååå bra relation med EA.
En vecka spelar bara roll för de mest inbitna. Men i mitt fall så blev detta droppen som knäckte kamelens rygg. En lång rad av konsumentövergrepp från EA:s sida och nu detta.....jisses. Hoppas inte någon är så dum så att han / hon köper detta och uppmuntrar till EAs översitteri.

Well en vecka spelar inte mer roll än att det är en vecka när du bara kan lira BF3 extra utan DLC. Däremot att inte köpa BF3 kommer leda till att du inte kommer att få lira BF3 alls. Känner inte att behovet att utöva min konsumentmakt överväger det personliga nöjet av att få spela BF3. Är snarare en ickefråga även om det är synd att PS3 får det först känns det dumt att inte köpa det bara därför.

Medlem

förmodligen sony som hade störst check

Medlem

Äsch. Vad gör en vecka?

Dock är det lite grisigt mot alla som förbokat för att få Back to Karkand...

Medlem

Det sjuka är att Back To Karkand expansionen är ju en remake från ett PC-spel som aldrig fanns till konsol! Snacka om ett slag i ansiktet av EA (som tagit detta beslut), att PC inte får det först.

Medlem
Medlem

Detta är inte DICE fel. Detta är EA och sonys fel. Även om det skulle vara exklusivt på PC en vecka tidigare så skulle jag bara blivit arg, eftersom ingen förutom EA vinner på detta. Det är bara rent larv, och PENGAR, PENGAR, PENGAR.

Medlem
Skrivet av bjosarn:

DLC = Skit.
DLC som är tidsexklusivt = Mer skit.

Gratis DLC utan tidsexklusivitet=WIN


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Medlem
Skrivet av anon_81726:

Denna gången är det en vecka...nästa gång en månad, sen ett år. En linje behöver dras och den bör dras vid dag 0.
Allt käbblande om detta kommer bara att ge EA "rätt"

Det förutsätter att man faktiskt bryr sig om en vecka i en sådan grad. Finns inget som säger att en "linje" måste dras då. Köp spelet, njut av det och få då ännu mera buggtestat DLC en vecka senare. Känns inte som något stort problem, även om det är principiellt fel. Avstår hellre från Fifa isåfall i år om jag vill "sätta dit" EA....

12
Skriv svar