Gabe Newell diktar om Half-Life 2: Episode Three

Robot
Gabe Newell diktar om Half-Life 2: Episode Three

Smart ledtråd eller internettroll deluxe? Kryptisk haiku-dikt får oss att hoppas på den tredje episoden...

#valve, #half-life-2-episode-three


Medlem
Gabe Newell diktar om Half-Life 2: Episode Three

GIEF! NAOW!
osv... osv...

Medlem

JAAAAAAAAAA ! [:

Inaktiv

Men... vad ska vi då ha för namn på något som aldrig kommer?
Duke Nukem Forever kom?
Starcraft Ghost?

Medlem

Tror han trollar, han är trots allt en riktigt skön snubbe den där Gabe


signatur

Nämen!

Medlem

Vill ha Ep 3 Men är väldigt skeptisk till att han mena att de ska börja jobba på det : P. Som sagt, han trollar

Medlem

Brukar spel HL 2 då och då, bästa köpet till PC, och GarrysMod så klart..


signatur

Easy - Medium - Hard - Experienced - Hardcore - Impossible - Chuck? Norris

Medlem

mind blown


signatur
Medlem

Hjärtat satte sig nästan i halsen när jag läste rubriken!

Medlem

Läste detta någon annan stans för några timmar sedan och fattade inte. Läste det igen nu och fattar. Utifall att någon annan är lika trögtänkt som mig så är alltså det roliga att han skriver "Episode 3 ships in" men avbryter tvärt för att en haiku inte får vara längre. Tror på troll.

Medlem

Snälla, trolla inte nu käre Gabe

Medlem

Med tanke på hur arga/förtvivlade/galna folk är över att EP3 inte är ute ännu så har jag MYCKET svårt att tro att en person som Gabe skulle trolla om detta. Det verkar ju mycket troligt att ett announcement eller nån form av teaser kommer inom 6 månader. 6 månader med Valve time dvs.


signatur

Läs igen vad du precis skrev innan du trycker "Skicka". Lät det intelligent och som om det kommer efter att ha läst på lite innan?

Medlem
Skrivet av Kharif:

Men... vad ska vi då ha för namn på något som aldrig kommer?
Duke Nukem Forever kom?
Starcraft Ghost?

Starcraft Ghost har dom väl sagt att dom lagt ner för länge sen?

Medlem

Hoppas det kommer något snart, episode tre eller HL3 spelar ingen som helst roll
Spelade igenom HL2 igen förra veckan, lika legendariskt nu som det var då


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Kharif:

Men... vad ska vi då ha för namn på något som aldrig kommer?
Duke Nukem Forever kom?
Starcraft Ghost?

Starcraft Ghost har dom väl sagt att dom lagt ner för länge sen?

Indeed, Starcraft Ghost har varit nerlagt sen många år tillbaka.

Inaktiv

Hoppas verkligen på Eps 3, sjukt roliga spel!

Medlem

Nej inget Trololololololol umad stuff gabe

Var en snäll Valve Chef of ge oss mer Half-life

Medlem

om du släpper ett episode 3 så kommer jag att personligen ta livet av dig, gabe.
Ge oss istället half life 3 med en ny motor, you lazy, fat fuck.


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Önskar mig en box som The Orange Box.

HL2:EP3/HL3
Dota 2
CS:GO

Han vill få sagt att han inte bemästrar något annat än sin ölmage...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

ge oss ep3/hl3 !

Medlem

Episode 3? ärsh ge oss Half Life 3 istället !!!

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Kharif:

Men... vad ska vi då ha för namn på något som aldrig kommer?
Duke Nukem Forever kom?
Starcraft Ghost?

Starcraft Ghost har dom väl sagt att dom lagt ner för länge sen?

Indeed, Starcraft Ghost har varit nerlagt sen många år tillbaka.

Aha, inte hört att de officielt lagts ner helt, tänkte på:

http://en.wikipedia.org/wiki/Starcraft_ghost

"Blizzard announced in March 2006 that the game is on "indefinite hold" while the company investigated seventh generation video game console possibilities"

Så vad ska vi då tänka på för spel som aldrig kommer?

Medlem

Ep3 inc.

PS: Varför kan man inte "släppa" nyheter på facebook-knappen, men det går bra på twitter mm?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Skrivet av Boomer:

Ep3 inc.

PS: Varför kan man inte "släppa" nyheter på facebook-knappen, men det går bra på twitter mm?

Anti-terroristlagar i USA som reglerar (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Är inte de här DLC, och dessutom bland de första?

Jag är ett stort HL-fan och har kört igenom alla HL spel man kunnat köpa i handeln, men kommer aldrig handla episoderna.


signatur

Floffe, stolt elitist och besserwisser. Han anser att företaget bör exproprieras då han är oroad över hur man väljer att begränsa yttrandefriheten.

Medlem
Skrivet av Floffe:

Är inte de här DLC, och dessutom bland de första?

Jag är ett stort HL-fan och har kört igenom alla HL spel man kunnat köpa i handeln, men kommer aldrig handla episoderna.

Man kan handla episoderna i affär. Bara att köpa The Orange Box så får du med allt som hör till HL2.

Medlem
Skrivet av Floffe:

Är inte de här DLC, och dessutom bland de första?

Jag är ett stort HL-fan och har kört igenom alla HL spel man kunnat köpa i handeln, men kommer aldrig handla episoderna.

Om du är ett stort fan av HL och skippar episoderna så går du miste om jävligt bra spel. Och nej, du är totalt misinformerad, episoderna är inte DLC. Båda finns att köpa i retail, och även som del av Orange Box vilket går att köpa retail. Köp dom nu, det är sjukt bra spel, om än lite korta!

Medlem
Skrivet av Floffe:

Är inte de här DLC, och dessutom bland de första?

Jag är ett stort HL-fan och har kört igenom alla HL spel man kunnat köpa i handeln, men kommer aldrig handla episoderna.

Episoderna, som nämnts av andra, går att köpa i fysisk kopia och om du nu är ett så kallat fan så måste du definitivt spela dessa. Antalet timmar man kan klämma ut från dem är kanske inte mycket, men underhållningsvärdet är mycket högre än det man får utav Half-Life 2.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Sjukt märkligt hur Valve hanterar sin "fan base" i detta fall. Man lovar tre episoder för att avsluta Freemans äventyr, sedan så släpper man två och sedan lägger man locket på... i år!
Det finns en gräns för hur länge man orkar vänta och hålla intresset uppe innan man helt enkelt blir "anti". Underskatta aldrig makten hos konsumenterna. Hur länge är vi egentligen intresserade. Ja, HL 2 och dess episoder var bra, men mitt ha-begär ligger just nu på noll gällande en fortsättning, detta medan Valve hellre lägger tid och energi på att tjäna pengar på Steam!

12
Skriv svar