The Old Republic får släppdatum

Inaktiv

Visst krävde inte SWTOR att man installerar Origin? Blir att boka ifall man inte behöver Origin för det.

Medlem
Skrivet av robineng:

Visst krävde inte SWTOR att man installerar Origin? Blir att boka ifall man inte behöver Origin för det.

Nope.

Star Wars: The Old Republic will not require the Origin desktop application to download, patch or play the game, regardless of whether the game was originally purchased through Origin or at a retail outlet.

However, we encourage you to go ahead and try the Origin desktop app with Star Wars: The Old Republic or other EA games. Origin streamlines game downloads, makes game updates quick, easy and seamless for players, and offers social connectivity to your gaming friends.

källa swtor.com

Medlem

WoW är en kopia av EQ som är en kopia av Meridian som är en kopia av Ultima Online osv...

Så självklart kommer man känna igen sig i nyare MMORPGs. Sen är det en fråga om vad man försöker locka. Tyvärr så verkar de nya liren inte ha så starka finansiärer... så de försöker vara så mainstream som möjligt. Därav de blir WoW kopior...

Men det är svårt och anklaga dem. Alla vill ju tjäna pengar...

Medlem
Medlem

kul Blizzard sa att Diablo blir uppskjutet tills nästa år, 2 dagar senare om inte en dag senare så får vi en reles date för star wars sweet

Inaktiv
Skrivet av Cinramn:

WoW är en kopia av EQ som är en kopia av Meridian som är en kopia av Ultima Online osv...

Eh... WoW är en kopia av EQ ja. Meridian kom långt före Ultima Online och Ultima Online åtminstone hade mycket mer gemensamt med EVE än EQ liknande spel.

Inaktiv

Wow är ändå störst

Medlem
Skrivet av showerguy:

Wow är ändå störst

So?

Medlem

Detta kommer faila hårdare än daikatana.....

Medlem
Skrivet av eCore:

Detta kommer faila hårdare än daikatana.....

Ok.

Tack för upplysningen.

Medlem

Ah men jag tycker cs är mycket bättre!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Meh, är i thailand då så får se vad folk tycker när man kommit hem efter nyår

Medlem

Synd man blivit för gammal och har en dator som inte pallat spelet. annars hade de varit ett givet köp, trailern va riktigt trevlig dessutom! Anser än idag att SWG var bättre än WoW innan dom börja fucka me revampen.
Att folk har WoW som utgångspunkt e väl för det är barnvänligt och att många kids börja spela de som inte hunnit spela nåt annat spel innan.
Jag hoppas som SW fan att de här bli bra för Lucas och BioWare. Båda företaget är ju vana vid att leverera. Blev dock lite missnöjd igår när man skulle se Episod 4 och skivan inte funka som man köpt på bluray

Medlem
Skrivet av Hanga:

Haha, kul att LucasArts och Bioware vill förstöra julen för samtliga som köper det här skitspelet. Jag vet inte om gamers blir dummare med åren eller om man sänker sina standarder för att det står "star wars" på kartongen, men något är ju fel.

Bioware har ju tidigare lyckats med det ingen annan har , göra ett riktigt bra Star wars spel

Medlem

Efter att ha sett videon med en 5 manna instance så hoppar jag det här spelet, i alla fall inom en överskådligt framtid. Såg grymt tråkigt ut i pve.

Inaktiv
Skrivet av Friberg:
Skrivet av showerguy:

Wow är ändå störst

So?

Det känns skönt i hjärtat..
Det känns skönt i hjärtat att World of Warcraft kommer få flera spelare efter The Old Republic släpps., som vanligt.

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av showerguy:

Wow är ändå störst

So?

Det känns skönt i hjärtat..
Det känns skönt i hjärtat att World of Warcraft kommer få flera spelare efter The Old Republic släpps., som vanligt.

Förbered dig på en hjärtattack fanboy.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Holy shit! Jag trodde inte på ett släpp i år!
Blir en underbar jul


signatur

Meep!

Inaktiv

Hade hoppats på att det skulle vara en billigare prenumeration än andra mmos.

Men aja, var nog aldrig intresserad ändå ärligt talat

Medlem

Lär bli försenat.

Medlem

Lagom till julen, haha nice


signatur

Game long and prosper

Moderator | Testpilot

Gällande allt skit snack om att det är "kopierat från wow etc". MMO genren ser ut såhär. Vanligaste är WoW, RIFT, WAR och you name it. Precis som många skjutspel är lika t ex COD och annat när man högerklickar för ADS och andra skjutspel när man inte gör det. Sedan har skjutspel OCH rallyspel/bilspel sin egen liten twist också.

Så varför får ett MMO skit för det är lite likt? Varför blir och blev ingen sur på Crysis 2 MP för det är så likt COD? OJ URSÄKTA, NI BLEV DET!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Synd att man hann bli så hypad innan man hann se något gameplay, för det verkar så otroligt tråkigt. Både PvE och PvP ser sjukt ointressant ut. Sen är det så jävla stelt. Ljussabeldueller som ska vara snabba och jävligt awesome! Här ser det bara tråkigt ut.

Medlem
Skrivet av Svanberg:

Synd att man hann bli så hypad innan man hann se något gameplay, för det verkar så otroligt tråkigt. Både PvE och PvP ser sjukt ointressant ut. Sen är det så jävla stelt. Ljussabeldueller som ska vara snabba och jävligt awesome! Här ser det bara tråkigt ut.

Det här är inte Tekken eller Mortal Kombat. Tror att Bioware vill lite mer än vad man kan med dagens förutsättningar (och har lovat lite för mycket med detta MMO genom utvecklingsåren).

Tror detta blir ett helt ok MMO, där storyn och världen blir främsta dragplåstren (likt LOTRO).

När det gäller innovation på MMO-fronten tror jag mest på Guild Wars 2, får hoppas fler löften kan infrias från dem.

Medlem

given flopp.. det står EA på kartongen.. servers kommer slås av inom ett år


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Jag väntar tills det blir Free to Play


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Ärligt talat så skulle jag hellre sett ett "World of Star Wars"..

Nu har jag inte spelat WoW på... jävligt länge, men Blizzard kan iaf ge lite känsla till spel.
Det jag har sett i gameplay från TOR känns jävligt fattigt..

Visst fan hade man velat se förbättringar i MMO genren och visst fan är Blizzard copycats precis som alla andra, men vad fan skulle man kunna göra..?

OT: Hjälp en tvåbarnsfar hitta ett MMO(-ish) där man inte behöver spendera 3-5 dagar i veckan grindandes samma jävla instanser™ om och om igen för att hitta lite trevliga prylar..
Helst ett utan tomtar och troll..

Inaktiv

Blir Firefall för mig istället. Det är gratis och ser "snyggare" ut imo. Gillar inte när de försöker få något att se realistiskt ut och bara lyckas halvdant. Då får det hellre se tecknat ut och se ut som ett spel helt enkelt.


signatur

äldre än dig!

12
Skriv svar