Spelhösten hettar upp!

Testpilot
Spelhösten hettar upp!

Klarade nyss Deus Ex omgång 2 då jag lirade för att köra hacking och sniper varianten.
Var riktigt kul faktiskt , tröttnade dock på slutet och köttade rätt fritt med plasmageväret.

När jag har tråkigt i framtiden kommer jag nog att satsa på en ren stealth körning av spelet , dvs inte bli upptäckt nånstans och undvika takedowns.

Kör nu FEAR igen , efter ett tag kom jag på vad som fattas med dagens spel , det är småsaker men om nån klämmer in alla dessa i ett spel hur budget de än gör det så kommer det att bli en storsäljare.

* Förstörbar miljö

Fortfarande så är det så mycket saker som är helt oförstörbara i spel , bara småsaker som att kulhål syns och att man kan med kulor förstöra saker är ju sånt man verkligen önskar sig.
Bilspel som Need for speed är bilen är en oförstörbar tank är inte skoj.
Efter man kört Deus Ex vet man att levlar går att göra smidigt med flera olika vägar att ta sig till dit man skall utan att ha dörrar som inte ens ett raketgevär går att ta ner.
Jag vill kunna ta en yxa o hugga sönder en dörr för o ta mig in dit jag vill.

* Plocka vapen och annat från fiender.

Hatar att fiender har oändlig ammo och liknande men såfort man tagit död på dem så försvinner vapen och annat i tomma intet.
Det är där man ska få alla prylar och inte från saker som ligger strödda i miljön , samma sak med allt annat i spelet egentligen , saker ska finnas där de logiskt brukar vara.

* Spawnande fiender

Åh va trött man är på fiender som spawnar rakt i skallen på en och som inte logiskt kommer in där man vet de borde.
Värsta exemplet på sistone var ju Dragon Age 2 där varje våg spawnade i tomma intet , men de värsta är ju spelen som har oändlig spawn så man aldrig kan rensa en nivå.

Ok , whining mode off!

Hösten hettar till nu .

RAGE kommer snart , underbart med lite klassiskt kötta men i modern form till skillnad mot duke nukem forever som jag sååå snabbt tröttnade på , att gå tillbaka till dåtidens shooters då man är bortskämd med nyare är inte kul.

Pre-bokat "Payday : The Heist" - kommer att bli kul mulitplay med polarna sen!

Efter dessa så kommer Batman : Arkham City vilket kommer bli askul att lira för det kan ju inte vara sämre än föregångaren vilket var mycket najs och hade en svårighetsgrad precis på gränsen vad jag klarade av , mest för att jag e KASS på att slå ihop combos så vissa bossfighter blev sjukt dryga av det , konsollifieringen kan jag förlåta i bossfigherna då den andra delen av spelet var sjukt kul.

Skyrim kommer sen *dreggel*
Efter det kommer Old Republic som kommer förstöra julen på ett positivt vis haha..

det är allt jag kommer ihåg nu , rock on!

#blogg

*Det Vackraste indie....äh orka.

Vad skulle du göra mr Lind, om spelet inte levde upp till förväntningarna? Kanske spela Skyrim som oss andra?


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Jag skulle gärna spela båda två, men jag är lite osäker på om jag har tid över för ett megalångt spel som Skyrim. I den typen av spel brukar jag kunna spendera hur många timmar som helst, så jag hoppar nog över det av ren självbevarelsedrift.

Skönt att se att Hedonismen fortfarande har en plats i spelsamhället.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Testpilot

Uha .. mjaee fast battlefield 3 suktar man ju efter också , skönt med för många spel att ha koll på

1
Skriv svar