Skärmdumps-teknikdemo bråkar med dina sinnen

Robot
Skärmdumps-teknikdemo bråkar med dina sinnen

Vad händer om Portal och Fraps får i sig alldeles för mycket glögg och idkar binärumgänge? ThePodunkians Screenshot-koncept!

#portal


Medlem
Skärmdumps-teknikdemo bråkar med dina sinnen

Sjukt coolt!
Gief!


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

O.o Knasigt värre, men jag gillar det

Medlem

Sjukt coolt indeed

Medlem

Uhh vilken jäkla huvudvärk detta kommer ge!

Medlem
Medlem

...jag fattade inte

Medlem

Svinballt ju!


signatur

Nämen!

Exx
Medlem

Protip: I sista paragrafen bör det stå "ljusets hastighet i vakuum". Annars kan det lika gärna tolkas som ljusets hastighet i något medium, och det finns inget som begränsar information eller materia att färdas snabbare än ljuset där, det är tillochmed rätt vanligt.

Medlem
Skrivet av Exx:

Protip: I sista paragrafen bör det stå "ljusets hastighet i vakuum". Annars kan det lika gärna tolkas som ljusets hastighet i något medium, och det finns inget som begränsar information eller materia att färdas snabbare än ljuset där, det är tillochmed rätt vanligt.

Fast, neutrinosarna färdades inte genom vakuum, utan genom jord och dylikt vilket i och för sig såvitt jag förstått inte förändrade deras färd mer än vakuum skulle gjort. Neutronisar är små och coola mini-materiaklumpar


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Exx
Medlem

Nej, men grejen är inte att de bröt ljusfarten genom jorden, utan att de färdades snabbare genom jorden än vad ljus gör i fria rymden. Förstår du?

Medlem
Skrivet av Exx:

Nej, men grejen är inte att de bröt ljusfarten genom jorden, utan att de färdades snabbare genom jorden än vad ljus gör i fria rymden. Förstår du?

Haha, ja, och framförallt att det är materia som skickats med de hastigheterna. Det ska bli fantastiskt intressant att se vad det här kan tänkas mynna ut i.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Exx
Medlem

Det är nästan helt säkert ett mätfel (om än ett väldigt lömskt ett), men visst är det spännande!

Kommer du edita artikeln nu då?

Medlem

Förhoppningsvis är det inte ett mätfel, och helt orimligt är det inte att föreställa sig att vi som art verkligen inte vet så mycket som vi gärna vill göra sken av. ^^ Jag längtar efter nästa teoretiska paradigmskifte.

Och, ja, artikeln fick sig en liten förändring


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Exx
Medlem

Nej, anledningen till att jag tror att det är ett mätfel är att just detta har testats många, många gånger. Det finns inte en fysiker på jorden (jag inkluderad!) som inte hoppas att det ska vara en verklig effekt, dock.

Att Einstein är det slutgiltiga sanningen är det ingen som tror (den misslyckas i flera områden), men det är uppenbart att just denna teori har väldigt hög sanningshalt. I nuläget måste i alla fall antagandet vara att det är ett mätfel, i min blygsamma åsikt.

Medlem
Skrivet av Exx:

Nej, anledningen till att jag tror att det är ett mätfel är att just detta har testats många, många gånger. Det finns inte en fysiker på jorden (jag inkluderad) som inte hoppas att det ska vara en verklig effekt, dock!

Att Einstein är det slutgiltiga sanningen är det ingen som tror (den misslyckas i flera områden), men det är uppenbart att just denna teori har väldigt hög sanningshalt. I nuläget måste i alla fall antagandet vara att det är ett mätfel.

Jo precis, och precis som de som gjorde mätningarna säger så "it is crazy", men eftersom de har över 15 000 mätningar när det inträffat så släpper de information om mätningarna för att någon ska kunna komma på vad som egentligen hänt. Det ska verkligen bli spännande att ta oss ur nästa "jorden är platt"-fas.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Holy shit, diskussionen mellan Exx och Harpa kan vara den mest seriösa i FZ:s forum sedan det bara var en Quake sida

I like where this is headed!


signatur

Nämen!

Medlem

Seriöst, det kan bero på att det är mitt i natten, men jag vet inte om jag förstår vad som händer...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Jag förstår ingenting... Inte blev det bättre av den där diskussionen heller..


signatur

"Out of order? I show you out of order!" - Al Pacino, Scent of a woman.

Medlem

Min och Exx diskussion rör den här händelsen. Potentiell "megaton" för fysiker, kan man säga.

Sista stycket anspelar på nämnda händelse


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Öh... vet inte om jag missade något men vad skulle man få ut av videon? Jag fattade ingenting. :S Satt hela tiden och väntade på "nu kommer det!" men näpp... kanske är för jag inte spelat portal?

Skrivet av Harpa:

Förhoppningsvis är det inte ett mätfel, och helt orimligt är det inte att föreställa sig att vi som art verkligen inte vet så mycket som vi gärna vill göra sken av. ^^ Jag längtar efter nästa teoretiska paradigmskifte.

Och, ja, artikeln fick sig en liten förändring

http://xkcd.com/955/

Medlem

Asball idée! Känner igen mig lite hur kan kände första gången man satt sig ner framför portal

Medlem

Känns lite som Portal

KoP
Medlem

Som om Portal och Print screen skulle få ett kärleksbarn. Det här får man hålla kik på.

Medlem

Omg the possibilities!

För min egen del så får jag huvudbry när jag tänker på koden bakom de här >.<

Medlem

riktigt coolt, måste hållas koll på. älskar sånt här nyskapande.


signatur

// Bacon <3

Medlem

satan vad jobbig musik xD

Medlem

Kommer att tänka på videon av little big planet innan little big planet blev little big planet.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jahaaaaaaaa!

wait, what?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

12
Skriv svar