Bra Nätagg för 400:-

Medlem
Bra Nätagg för 400:-

Dags att köpa ett nytt nätaggregat eftersom min NorthQ håller på att smältas sönder. Har haft den mindre än ett och ett halvår, fläkten slutade fungera för cirka två månader sedan och nu när jag skruvade loss den så såg man att det var någon slags vitt gegga över komponenterna... missförstå inte.
Hörde att Corsair ska vara bra nätagg men läste på killens omdöme där han skrev att det var många som klagade över CX serierna av Corsair Corsair CX V2 430W PSU och nu blev man osäker om det är värt att köpa just denna nätagg. Vad rekommenderar ni?
OBS! Kan högst lägga ut 400:-

Medlem

CX är deras budgetserie, men de är 80+ certifierade osv så de är absolut inte dåliga produkter i den priskategorin du planerar köpa i. Jag rekommenderar!

Medlem

Så länge nätagget har 80 plus-certifiering så spelar det i stort sätt ingen roll vilket märke du väljer. Det du länkade till har en 80 plus standard och har alltså en verkningsgrad på minst 80% vid full belastning..

Jag skulle nog rekommendera nåt utav dom här nätaggen för din budget
http://www.dustinhome.se/fsp-psu-400w-atx12v/product/50104697...
http://www.webbshoppen.se/PartDetail.aspx?q=p:2837088

Dom är båda certifierade med 80 plus brons som om jag inte missminner mig har en verkningsgrad på minst 82%, och är alltså lite stabilare

Men Corsair gör bra nätagg, har själv ett från dom, så det kvittar vilket du väljer. Kom bara ihåg att kolla så nätagget du väljer är ett 80 plus.

Medlem

Tillsammans med nätaggregatet, tänkte också köpa en router, eftersom det blir jobbigt att byta ut lan kabeln varje gång mellan datorerna. Blev tipsad om en NETGEAR Rangemax Open Source Wireles tidigare. Men tänkte också fråga experterna här innan jag köper en.
Jag har fiber interner Bahnhof 30/30mbit om ni nu behöver veta det.

Medlem

Nu är jag väl ingen direkt expert på routrar men om du ska köra WLAN så ska du ha en med 802.11n protokoll, vilket den där Netgear routern har. Med 30mbit så kommer du dock inte märka av någon skillnad mellan N och G när du sitter uppkopplad mot internet men det är lika bra att satsa på N för du vet ju inte vilken hastighet du kommer ha om några år

Så kör på Netgear du, den har både fått bra omdömen och har ett bra pris.

Medlem

Mycket tacksam för alla tips och svar!

Medlem
Skrivet av Sprut:

Tillsammans med nätaggregatet, tänkte också köpa en router, eftersom det blir jobbigt att byta ut lan kabeln varje gång mellan datorerna. Blev tipsad om en NETGEAR Rangemax Open Source Wireles tidigare. Men tänkte också fråga experterna här innan jag köper en.
Jag har fiber interner Bahnhof 30/30mbit om ni nu behöver veta det.

Har den routern själv, ett alldeles utmärkt val.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

1
Skriv svar