Stugan börjar ta form

Flakmonkey
Stugan börjar ta form

Det är söndag kväll och jag gör det enda rätta såhär innan man måste sova sig i form till ännu en arbetsvecka - jag softar i TV-soffan. Tycker fakiskt också att jag förtjänar det den här gången, speciellt efter helgen som spenderats ute vid sommarstugan där jag tillsammans med min bror och hans sambo har fixat och donat. Vi hade fått en lista av vår fsr påsaker att göra medan han var på en spa-weekend och vi hann med alt och mer där till.

På listan stod spackling av tak och slipning av detsamma för att förbereda inför nästa helgs målande när syrran kommer på besök från Malmö samt en genomgång eluttagsplacering och såna saker. Men utöver det så styrde vi också upp lite städning och såna saker som gör det betydligt lättare och roligare att arbeta vidare. Efter att ha sett på Arga Snickaren några gånger så har man ju lärt sig hur viktigt det är att ha koll på alla verktyg

Storstugans insida innan vi börjat

Hursom så är det i varje fall riktigt kul att få börja göra det lite fint nu efter att ha spenderat den första tiden i stugan med att riva och ha sig. Först nu som man kommer kunna se hur fint det kommer bli och jag tror att bara en sån sak som att få bort de röda och blå taken och få dit klassiskt vitt i båda kommer göra en enorm skillnad. Tanken är ju nu att det ska bli en öppen planlösning genom att vi slagit bort två väggar och låter eldstaden och den gamla klassiska vedeldade ugnen agera centerpiece som det ju så fint heter.

Storstugans efter helgens arbete

Tror det blir hur bra som helst när vi är klara, men det som jag verkligen tycker är roligast med det hela är att vi gör det här tillsammans. Jag, två av mina syskon (plus sambo förstås!) och vår far. Det är kul att få chansen att göra någonting ihop, speciellt nu när man inte träffas lika ofta normalt set, och att vi kommer ha den som en knutpunkt för en lång tid framöver. Det är det absolut bästa med hela grejjen.

Min lillebror efter helgens arbete

#blogg

Martin timell

Har din lillebror jobbat eller lekt med mjöl


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

AAahh Din lilllebror, tänkte precis fråga var du hade gjort av ditt hår och varför du hade glasögon=)

Medlem

Kul med knyta-ihop-familjen-igen-projekt!
Ser bra ut! Ha det kul med projektet och lycka till!


signatur
1
Skriv svar