Massiva Witcher 2-uppdateringen inom kort
Förbered dig på ny svårighetsgrad, nytt spelläge och ny spelgenomgång. Med mera.
#cd-projekt, #the-witcher-2-assassins-of-kings
Kan behövas.. när jag körde igenom spelet var jag lite osäker på hur saker o till ens fungerade, använde inte en enda pot i spelet förrutom när dom sa till att man skulle det för jag visste direkt inte hur man blandade saker, craftade heller aldrig direkt mina egna grejer etc, kanske bara var jag som inte var direkt insatt i spelet ^^
Kan behövas.. när jag körde igenom spelet var jag lite osäker på hur saker o till ens fungerade, använde inte en enda pot i spelet förrutom när dom sa till att man skulle det för jag visste direkt inte hur man blandade saker, craftade heller aldrig direkt mina egna grejer etc, kanske bara var jag som inte var direkt insatt i spelet ^^
Åh andra sidan så är Crafting och Alchemy eller vad det kallas lite utav ett spel-sätt. Ser man till novellerna så tror jag att våran huvudkaraktär egentligen använder mycket mer potions än vad iaf jag och kanske även du, gjorde. Har för mig det är lite som "jag väljer spela magiker, eller warrior!" Så är det lite av en gren man kan specialisera sig på och då bli så bra att det är avgörande att man skapar sig och använder sig av dryckerna för att få lite "edge" och klara sig genom spelet.
Själv vill jag minnas att jag gick mer fokus på Sword-mastery typ ihop med en del magi, eller vad det nu hette. Fasiken var ett tag sedan jag spelade (release) men blir nog kanske en genomgång till efter uppdateringen om jag får tid mellan alla andra spel man vill spela.
förväntar mig nu att någon med tung insikt skall komma och rätta mig lite, men är jag inte inne på rätt spår?
Jag försökte ha 2-3 potions igång så ofta jag kunde när det var svårare fights. Problemet är att duration på de flesta (10 min) känns alldeles för lågt eftersom man behöver refresha dom hela tiden - även om det aldrig var brist på crafting material. Körde mage/lite sword for the record. Ska påbörja en alchemy-build när nya patchen kommer, så får se hur mycket det förbättrar potions. I värsta fall så får jag använda någon mod som öknar durations på potions, om jag känner att det behövs (vilket känns troligt).
Ska definitivt köra om spelet när nästa generation grafikkort kommer, så man kan dra upp inställningarna lite mer än sist.
Kul med utvecklare som lägger ner så mycket arbete även efter att spelet är släppt, det finns inte så många sådana kvar, tyvärr!
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Kan behövas.. när jag körde igenom spelet var jag lite osäker på hur saker o till ens fungerade, använde inte en enda pot i spelet förrutom när dom sa till att man skulle det för jag visste direkt inte hur man blandade saker, craftade heller aldrig direkt mina egna grejer etc, kanske bara var jag som inte var direkt insatt i spelet ^^
Åh andra sidan så är Crafting och Alchemy eller vad det kallas lite utav ett spel-sätt. Ser man till novellerna så tror jag att våran huvudkaraktär egentligen använder mycket mer potions än vad iaf jag och kanske även du, gjorde. Har för mig det är lite som "jag väljer spela magiker, eller warrior!" Så är det lite av en gren man kan specialisera sig på och då bli så bra att det är avgörande att man skapar sig och använder sig av dryckerna för att få lite "edge" och klara sig genom spelet.
Själv vill jag minnas att jag gick mer fokus på Sword-mastery typ ihop med en del magi, eller vad det nu hette. Fasiken var ett tag sedan jag spelade (release) men blir nog kanske en genomgång till efter uppdateringen om jag får tid mellan alla andra spel man vill spela.
förväntar mig nu att någon med tung insikt skall komma och rätta mig lite, men är jag inte inne på rätt spår?
I novellerna samt böckerna används potions yes. Dem har verkligen träffat rätt med spelen i gemförelse med böckera OCH att det inte är samma story utan en "påbyggnad" gör det bara bättre.
Underbara spel.
Kan man göra en ren magiker, alltså förlita sig helt på magi? Eller måste man använda vapen för att kunna njuta av spelet? Allt jag har sett innebär svärdhackande så jag undrar.
Du slåss ju alltid med svärd men som magiker kan du smälla iväg en igni eller andra spells under striderna samt alltid ha magi skölden igång.
Jag körde med fokus på magi min 1a genomspelning och det var mycket kul , även om man var rätt överjävlig med skölden.
Nästa omgång skall jag satsa på svärd som hade en hel del kul saker , potions trädet såg ju kul ut men jag gillar fortfarande inte menysystemet i samverkan med hur man blandar pots som är fortfarande rörigt.
Likaså som sagts innan så har en del pots på tok för korta tider de är aktiva vilket i praktiken innebär att man bara slurpar dem inför en bossfight.
Those bastards! Äh, jag bara skojar. Vem kan låta bli att inte gilla CD-Projekt?
Jag kör på en kombination av potions och close combat då potions är sjukt effektiva men bara potions räddar en inte utan man behöver kunna slåss också. Dock tycker jag inte att potions duration är för kort, tycker det är skönt med 10min duration, räcker inför alla jobbiga fighter. Kan vara värt att nämnas att kör man på lite svårare nivå så är potions nästan nödvändiga oavsett vilken build man kör.
Själv tyckte jag att det enda jag inte förstod var hur man använda mutagens, men sen har jag ju spelat ettan och det är ju nästan samma system.