Drivrutin kan ge 38 % bättre Battlefield 3-prestanda

Robot
Drivrutin kan ge 38 % bättre Battlefield 3-prestanda

Nya grafikkortsdrivrutiner från Nvidia kan ge rejäl prestandaökning för Geforce-kort. AMD väntas haka på inom kort.

#battlefield-3, #nvidia, #medal-of-honor, #amd


Medlem
Drivrutin kan ge 38 % bättre Battlefield 3-prestanda

38%?! Det är vad jag kallar optimerade drivrutiner. Go Nvidia!

Medlem

Låter nog rimligt med tanke på hur dåligt Nvidia korten presterade under alphan.

Medlem

Gissar på att detta inte påverkar system requirements ^^
Hur som helst är det en ganska stor förbättring, goodie.

Medlem

"Upp till 38%"

Lite som att skylta med "Upp till 38mbit, men du kanse får 56kbit ändå"


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

I morgon??! DROOOOL :>

Medlem

Hä blir till o installa dom ASAP, mer Fps är alltid trevligt. UPP till 38 som Klosterkatten säger, många verkar tolka det som +38% oavsett,.. men dom kan ge 0% om man har otur.

-men hey, om man går från 47-60 till stabila 60 (vsynk på såklart) så är det ju kanon.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Hoppas minimumfpsen höjs 38% det är det viktigaste för att det ska kännas att det flyter.

Redaktör
Skrivet av KlosterKatten:

"Upp till 38%"

Lite som att skylta med "Upp till 38mbit, men du kanse får 56kbit ändå"

"0-38 procent prestandaförbättring" är ett rent dåligt alternativ.


signatur
Medlem

Glöm nu inte att det står UPP TILL, det kan lika gärna vara en höjning på 0.5% eller 1% ni får.

Medlem

Upp till 38% var inte illa pinkat.

Medlem

i - Performance measured vs. GeForce 285.27 driver on GeForce GTX 570 at 2650x1600 (DX11).

Medlem

Är det någon som vet vilken tid det gäller? Alltså är det ikväll vid 00.00 eller är det imorgon typ 14.00?

Inaktiv

Nu måste ja springa så fort de går och köpa mig ett Gefore kort ! !!! !! Kanske till och med 2 eller 3 !

Medlem

har jag förstått det rätt, funkar det på Nvidia GeForce 9800 GT?


signatur

Never trust a game master with a big smile on his face

Medlem

God damn, nu blir det att spela sönder betan så det skriker om det


signatur

Game long and prosper

Medlem

Mycket glädjande nyheter!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Men men men jag har inte fått min beta key än....


signatur

Idono. That's me!

Medlem
Skrivet av MachOne:

38%?! Det är vad jag kallar optimerade drivrutiner. Go Nvidia!

Fast om du körde med nVidia-kort under alfan så kommer du märka att 38% inte är så mycket ändå...

Medlem
Skrivet av Idono:

Men men men jag har inte fått min beta key än....

Kanske beror på att betan inte börjar förrän imorgon

Medlem
Skrivet av RaXha:
Skrivet av Idono:

Men men men jag har inte fått min beta key än....

Kanske beror på att betan inte börjar förrän imorgon

Jo men det står att man får nyckeln i mailen ifall man har Medal of Honor. Fick för mig att dem skulle skicka ut det tidigare.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Kan tänka mig hur servrar kommer bli överbelastade för att ladda ner Betan. Det kommer dröja några dagar minst tills man får den. Först och främst Origin kommer crasha och vi kommer inte kunna logga in på den Det är garanterat.

Medlem

Efter ett sånt här påstående så lär det väl finnas flera "sidor" som kommer testa sanningen i detta? Typ göra flera riggar med likadan hårdvara och en med äldre vs de nya drivisarna och se hur mycket den verkliga prestandaökningen var.
Skulle ändå vara intressant att se då man länge funderat över att dra till nVidia efter åratal med problem med AMD's drivers OCH kort.

p0k
Medlem

Tro gör man i kyrkan.

Får se om det är accurate eller inte.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Efter ett sånt här påstående så lär det väl finnas flera "sidor" som kommer testa sanningen i detta? Typ göra flera riggar med likadan hårdvara och en med äldre vs de nya drivisarna och se hur mycket den verkliga prestandaökningen var.
Skulle ändå vara intressant att se då man länge funderat över att dra till nVidia efter åratal med problem med AMD's drivers OCH kort.

Brukar aldrig installera drivrutiner där står xxx.xx Beta. Ofta blir det bara sämre.

Medlem
Medlem

Hur går man tillväga för att få uppdatera min dator till det??

Medlem

Nice, för de som har nVidia! Själv sitter jag på två AMD, så jag får vänta ett tag till.

Medlem
Skrivet av spel_15:

Hur går man tillväga för att få uppdatera min dator till det??

Läs.

Medlem
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av spel_15:

Hur går man tillväga för att få uppdatera min dator till det??

Läs.

Dumma mig. Så pinsamt. Men tack du ändå))

123
Skriv svar