"Onlive är okej"

Skägg.
10 Chambers
"Onlive är okej"

Rock Paper Shotgun har en längre text om hur spelstreamingtjänsten Onlive fungerar i England, där den nyligen lanserades. Eftersom min speldator är pensionerad, snudd på begravd, sedan ett par år tillbaka har jag följt utvecklingen av både detta och Gaikai med förhoppningar om att det ska lanseras i Norden. Särskilt när skribenten i stort sett är nöjd med vad som levereras. Strömmen håller självklart inte samma kvalité som en high end-pc men kan tydligen tävla med konsolernas kapacitet, vilket är allt jag behöver.

>> Intressant läsning om Onlive

#blogg


signatur
Medlem
"Onlive är okej"

"Särskilt när skribenten i stort sätt[sett] är nöjd med vad som levereras."

Sorry, men språkpolisen i mig kunde inte blunda för det där ...

Skägg.
10 Chambers

Busted! Det är nog mitt vanligaste fel.


signatur
Medlem

Nu när man för struntsummor kan springa cirklar runt konsollerna så förstår jag inte riktigt det där med OnLive...

Alla grafikinställningar ska väl vara neddragna i botten och man kommer ändå få latency-problem?

Alltid kul med nya tekniker dock.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skägg.
10 Chambers

Det är ju det som är grejen, allt är ju maxat det strömningen förtar blir ändå i kvalle som är njutbar.

En gamingburk från grunden kostar ändå 2-3 mer än en konsol.


signatur
Medlem

Testade OnLive på Macbooken för nån vecka sen, körde demot på Space Marines. Funkade bra, men med mus och tangenter så blev spelupplevelsen kass. Ska visst komma en kontroll till iPad och android så man kan köra med dom som skärmar.

Medlem

"En gamingburk från grunden kostar ändå 2-3 mer än en konsol."

Går inte att jämföra dagens gamingburkar med dagens konsoler, då burkarna kör oftast i 1080p, högre texturupplösningar, mer features etc.
Vill man ha en PC som är något bättre än konsoler så kostar det bara några hundralappar mer än en vanlig konsol, och då får man mycket mer än bara en spelmaskin.

Medlem

Du borde kolla på OTOY, http://www.otoy.com/#/tech/ ganska lik onlive och dom har samma koncept ^^


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Vad jag sett av OnLive fungerar tjänsten bra... men endast till köra demo på spel. Bildkvalitén är ju skrattretande dålig jämfört med att köra något lokalt i 1080p (eller högre) och kontrollerna kommer alltid att lagga något på grund av hur teknologin fungerar. Det är inget man kan se som ett alternativ till traditionell PC gaming i min mening, knappt så det kan ersätta en PS3/360 ens.

Allt det betyder dock väldigt lite när det kommer till demos. Dels att man kan testa full versionen av spelet (med en timer på 30 minuter) och dels att man inte behöver ladda ner något. Att tanka ner X antal gigabyte bara för att testa ett demo i 15-30 minuter är lite att ta i, och inget man inte gör om man inte redan är väldigt intresserad i ett spel. Med OnLive är allting bara ett klick från att testas dock så chanserna är att man testar många fler spel än man annars hade gjort.

Dessutom kan man ju sen kolla på andra som spelar det för att se hur spelet förändras längre fram. Så efter att ha kollat på ett spel via OnLive har man en oftast en väldigt bra bild av hela gameplayet, inte bara det som visas i ett kort nerladdat demo.

1
Skriv svar