Scrolls-bråket går till domstol

Robot
Scrolls-bråket går till domstol

En domstol får avgöra om Bethesda har rätt att hindra Mojang från att använda namnet Scrolls.

#mojang-specifikations, #bethesda-softworks, #scrolls


Scrolls-bråket går till domstol

Youre going Down a Notch!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Otroligt löjligt att försöka stämma på ett ord. Min respekt för Bethesda har aldrig varit hög, men nu..


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Detta är löjligt

Medlem

Vilken cirkus... trams från båda sidor

Medlem

Han värkar glad över det hela :/ men aja hålla humöret uppe är bara glädjande både för han själv och andra

Medlem

..Och fortfarande inget officiellt uttalande från Bethesda? Så förbannat pinsamt att de inte ens kommenterar den här tvisten.

Medlem
Medlem

Bethesda beter sig riktigt omoget.

Medlem
Medlem

Inte domstol, utan Dumstol...

Medlem

FFS!

Låter som Apple.. :evil:


signatur

Riktiga män dansar inte, de har råd att stå i baren..

Medlem

Med tanke på vad Apple fått igenom det senaste så får Notch nog vara beredd på att ge sig... Men det hoppas jag inte händer!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Kanske Notch tar det hela med en klackspark då han trots allt får uppmärksamhet/reklam på sitt spel även om han kanske måste ändra namn på det? Bethesda kommer ju knappast undan lika smärtfritt då det sällan är så då ett stort företag ger sig på ett mindre...

Medlem

well, som svensk känner jag mig kränkt av bethesda! Y_Y

men ja, dom är fan urlöjliga med detta ju!

Medlem

Sega borde stämma Bethesda. Rage kan ju trots förväxlas med Streets of Rage.

Medlem

Så jäkla löjligt av Bethesda. Den bistra sanningen är dock att oavsett den badwill de får av det här kommer inte många procent att bojkotta de och inte köpa deras spel. Så Bethesda förlorar nog inte allt för mkt intäkter av det här larveriet.


signatur

MB: ASUS P6TD-DELUXE |CPU: Core i7 960 @ 4.3 Ghz |RAM: 12GB DDR3 CL7 1600MHZ | GPU:RADEON HD 5970 |HD: SSD Corsair Force|

Medlem

Notch borde vara glad, går det till domstol och kännedomen sprids ännu mer internationellt så har han fått reklam för sitt spel väl värda pengarna det kostar, oavsätt om han vinner eller ej.

Medlem

Ja detta gör ju inte att man gillar Bethesda direkt, så mycket bra spel men så korkade advokater som ska muppa >_<


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem

Får Bethesda igenom det här så är det sinnesjukt. Borde det inte finnas fler dispyter inom spelvärlden om så var fallet, att man äger alla ord i sina speltitlar, eller är det B som är så enormt skitnödiga att de är de enda som bryr sig om det?

Exempel:

"of War" (Gears of War, God of War)
"Final" (Final Fantasy, Final Fight, Final Doom)
"Legend" (Legend of Zelda, Legend of Spyro, Brütal Legend)

Nog kommer man tänka på "The Elder Scrolls" när man tänker på Notchs "Scrolls", men vems förtjänst är det, Bethesda?

Medlem

haha Props to Notch. Och vilka fegisar som inte vågar göra upp i Quake. Det hade ju varit kul för alla.

Medlem

hmm... Jag tror att jag ska söka patent på ordet "Hej" så kan jag stämma alla som säger det moahahahahah... lol

Medlem

Hade varit roligt att se en Quake match om det, men som sagt så har ju notch till och med sagt bethesda har bättre quake lirare. Men nog är det riktigt fjantigt av bethesda att hoppa på för ett ett ända ord. Props till Notch som inte backar!

Länge leve Notch!

Medlem

Bethesda ser inte bra ut just nu alltså. :\

Medlem

Hoppas någon startar en stor bojkott på alla Bethesda spel Då lär dom ju skita på sig och drop the case, lämna Notch ifred, han är min idol^^


signatur

Game long and prosper

Medlem

Fy satan va fjantigt av bethesda. Funderar starkt på att inte köpa Skyrim.

Medlem

Ja det här blir ju intressant. Speciellt då det lär dröja säkert minst ett år innan det ens tas upp, samt att det då skall genomföras i svensk domstol. Vilket lär betyda att de kommer kunna överklaga det ett antal gånger så det skall ta några vändor innan dom från högsta domstol faller och då lär spelet redan vara släppt under nuvarande namn.

Skall vi tippa på att det hela är färdigstökat och avgjort någon gång 2014?

Skall iaf bli intressant att se hur detta döms i svensk domstol. Tror faktiskt Notch har fördel där. Inte för han är svensk, men för att jag tror svensk domstol inte ser på det så som en amerikansk skulle ha gjort.

Inaktiv
Skrivet av tavener:

Fy satan va fjantigt av bethesda. Funderar starkt på att inte köpa Skyrim.

Notch har en personlig kontakt med bethesda. Det är inte bethesda det är fel på utan deras jurister som är ute efter att tjäna pengar.

Medlem

Han borde döpa om det till "The game not called Scrolls" eller liknande. Det kan de ju knappast ha några synpunkter på, eller?

Medlem
Skrivet av Scream112:

Skall vi tippa på att det hela är färdigstökat och avgjort någon gång 2014?

Meh, år 2014 så finns ju inte vi längre endå så...

123
Skriv svar