Drivrutin kan ge 38 % bättre Battlefield 3-prestanda

Medlem
Skrivet av spel_15:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av spel_15:

Hur går man tillväga för att få uppdatera min dator till det??

Läs.

Dumma mig. Så pinsamt. Men tack du ändå))

Hehe, det händer oss alla någon gång

Medlem

Liiiite tryck det kommer att bli på serverparken på torsdag, både de som håller i spel- men också dem vars man laddar ner ifrån lol

Ses där ute ni som också ska panga BF3 på ärtsoppedagen

Medlem

shit. hoppas SLI patchen funkar med de!!

Medlem

Fråga 1. Är det någon ide att ladda ner drivrutinerna IDAG? Eller kan det fucka upp andra spel?

Fråga 2: Jag har Tier 1 av MoH men hur ska jag kunna spela betan?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Fråga 1. Är det någon ide att ladda ner drivrutinerna IDAG? Eller kan det fucka upp andra spel?

Fråga 2: Jag har Tier 1 av MoH men hur ska jag kunna spela betan?

Du ska få den redan imorgon på något sätt

Medlem
Skrivet av totte1015:

Fråga 1. Är det någon ide att ladda ner drivrutinerna IDAG? Eller kan det fucka upp andra spel?

Fråga 2: Jag har Tier 1 av MoH men hur ska jag kunna spela betan?

Man kan ju inte vara säker på att drivrutinnen funkar som den ska till 100% då det är en beta.
Det lär inte dröja så länge innan den "riktiga" kommer.

Skrivet av Otzo:

Liiiite tryck det kommer att bli på serverparken på torsdag, både de som håller i spel- men också dem vars man laddar ner ifrån lol

Ses där ute ni som också ska panga BF3 på ärtsoppedagen

Det ska bli spännande att se hur hög nedladdningshastigheten man får under releasedagen.

Medlem

För alla er som undrar hur och var ni kommer få betan imorgon, så kommer det gå till såhär.

Imorgon, på morgonen skickas alla betakoder ut. Klocka 14.00 startar betan. Du måste logga in på det Originkonto där du skrev in din MoH kod. Annars kommer du inte kunna spela 2 dagar tidigare.

Inaktiv

Dessa procent känns en aning överdrivna förvisso. Men alltid lika roligt att se prestandaökningar via drivrutiner.

Medlem

Ska bli intressant att se vad de kokat ihop för fantasisiffror för AMDs 69xx-serie, de skulle väl komma idag också om jag inte minns helt fel.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Inaktiv
Skrivet av MiLeS:

Ska bli intressant att se vad de kokat ihop för fantasisiffror för AMDs 69xx-serie, de skulle väl komma idag också om jag inte minns helt fel.

Precis, säkert över 50%

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av RaXha:
Skrivet av Idono:

Men men men jag har inte fått min beta key än....

Kanske beror på att betan inte börjar förrän imorgon

Jo men det står att man får nyckeln i mailen ifall man har Medal of Honor. Fick för mig att dem skulle skicka ut det tidigare.

Även de som förhandsbokat via Origin ska få den i mail som jag förstår det, så det kommer nog

Medlem
Medlem
Skrivet av LoA.:

För alla er som undrar hur och var ni kommer få betan imorgon, så kommer det gå till såhär.

Imorgon, på morgonen skickas alla betakoder ut. Klocka 14.00 startar betan. Du måste logga in på det Originkonto där du skrev in din MoH kod. Annars kommer du inte kunna spela 2 dagar tidigare.

Ori...va?
Har aldrig hört talas om det, är det som steam?
Då struntar jag i "pre-pre betan" och väntar på "pre-betan" istället, två dagar klarar jag.

Medlem
Skrivet av LoA.:

För alla er som undrar hur och var ni kommer få betan imorgon, så kommer det gå till såhär.

Imorgon, på morgonen skickas alla betakoder ut. Klocka 14.00 startar betan. Du måste logga in på det Originkonto där du skrev in din MoH kod. Annars kommer du inte kunna spela 2 dagar tidigare.

Ori...va?
Har aldrig hört talas om det, är det som steam?
Då struntar jag i "pre-pre betan" och väntar på "pre-betan" istället, två dagar klarar jag.

Inaktiv

Jippi!!!!!!!!!!!!!!! Jag får nästan migrän av glädje...


signatur

Jag vill ha page....

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av LoA.:

För alla er som undrar hur och var ni kommer få betan imorgon, så kommer det gå till såhär.

Imorgon, på morgonen skickas alla betakoder ut. Klocka 14.00 startar betan. Du måste logga in på det Originkonto där du skrev in din MoH kod. Annars kommer du inte kunna spela 2 dagar tidigare.

Ori...va?
Har aldrig hört talas om det, är det som steam?
Då struntar jag i "pre-pre betan" och väntar på "pre-betan" istället, två dagar klarar jag.

Origin måste du ha för att spela Battlefield 3 oavsett.

Medlem

Det lär knappast vara några problem att få hem betan ifall de kör med torrentteknik....

Medlem

Någon som kan konfirmera när betan startar? Vore sjukt nice om det var inatt

Inaktiv
Skrivet av fect:

Någon som kan konfirmera när betan startar? Vore sjukt nice om det var inatt

29e september för oss vanliga dödliga, alltså på fredag.

Medlem
Skrivet av robineng:
Skrivet av fect:

Någon som kan konfirmera när betan startar? Vore sjukt nice om det var inatt

29e september för oss vanliga dödliga, alltså på fredag.

Torsdag..

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Man kan ju inte vara säker på att drivrutinnen funkar som den ska till 100% då det är en beta.
Det lär inte dröja så länge innan den "riktiga" kommer.

Man kan aldrig vara säker på att något funkar när man köpt det inom datorvärlden, köpte nyligen ett sprillans nytt spel som var helt trasigt! Ro2....

Skrivet av anon_1418:

Dessa procent känns en aning överdrivna förvisso. Men alltid lika roligt att se prestandaökningar via drivrutiner.

Fps mätning peakade väl till någon gång när de snurrade runt i spelet och passerade en vägg..


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:
Skrivet av v1lle3:

Man kan ju inte vara säker på att drivrutinnen funkar som den ska till 100% då det är en beta.
Det lär inte dröja så länge innan den "riktiga" kommer.

Man kan aldrig vara säker på att något funkar när man köpt det inom datorvärlden, köpte nyligen ett sprillans nytt spel som var helt trasigt! Ro2....

Skrivet av Berling:

Dessa procent känns en aning överdrivna förvisso. Men alltid lika roligt att se prestandaökningar via drivrutiner.

Fps mätning peakade väl till någon gång när de snurrade runt i spelet och passerade en vägg..

RO2 blir "lagat" så småningom med tanke på hur de spammar ut patcher.

Det är inte konstigt om de fått uppemot 38% bättre prestanda med drivrutinen i BF3. Vi snackar om ett nytt spel med ny motor och det är ju självklart att man kan optimera.
Alla spel blir (mer eller mindre) bättre efter att AMD/Nvidia släpper drivrutiner till sina kort.
Detta är inget nytt bara för att fz inte brukar posta sådana här saker. Vid varje drivrutingsuppdatering är det alltid något spel som fått en boost.
De kör antagligen också en benchmark där de vid ett särskilt ställe fått just en 38% ökning, medan skillnaden på ett annat ställe kanske inte är så stor.

Medlem

Vafan? Inte kompitabel med min version av windows? Vista 32-bit 8800gtx,

Medlem

Nvm hittade en lösning.

Medlem
Skrivet av limmplimmp:

har jag förstått det rätt, funkar det på Nvidia GeForce 9800 GT?

Japp, är dock inte säkert att du får några direkta förbättringar(beror iofs också på hur gamla dina nuvarande drivrutiner är)

Medlem

Ska lira med de "gamla" Nvidia drivrutinerna först och sen testa de nya och återkomma med kommentar som en gråtandes slav eller en stolt riddare med shiny armor.

Medlem
Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av LoA.:

För alla er som undrar hur och var ni kommer få betan imorgon, så kommer det gå till såhär.

Imorgon, på morgonen skickas alla betakoder ut. Klocka 14.00 startar betan. Du måste logga in på det Originkonto där du skrev in din MoH kod. Annars kommer du inte kunna spela 2 dagar tidigare.

Ori...va?
Har aldrig hört talas om det, är det som steam?
Då struntar jag i "pre-pre betan" och väntar på "pre-betan" istället, två dagar klarar jag.

Origin måste du ha för att spela Battlefield 3 oavsett.

Det är ju en sanning med modifikation, du kan regga spelet via origin och sen avinstallera Origin igen, så du behöver det inte för att faktiskt spela bf3.

Medlem

Men vafan...

Jag har köpt Tier 1 edition, längesen.

Jag hade ett "papper" med i skivfodralet att jag kan vara med i betan för BF3, men det finns ingen kod!!

Medlem

nån som testat de nya drivrutinerna?

123
Skriv svar