Allt detta consol vs PC snack

Medlem
Allt detta consol vs PC snack

Okej först och främst vill jag börja med att inget bråk i denna tråden.
Andra alla har rätt till en egen åsikt enligt mig, men då ska den vara vettig.

Ett exempel för att förstå hade du haft 3 miljoner.

skulle du ju inte köpa en bil för 3 miljoner kr utan köpa en snygg lya(inte för dyr en som du klarar för ha en bra ekonomi, eventuellt bo kvar i samma lya och satsa dina pengar på ett företag eller inom något som får dina pengar att växa.

Val 2,3 är ju diskuterbara åsikter men val 1 är ju uppenbarligen en dum jävla åsikt kan vi allihopa hålla med om right?

Så nu förstår ni nog vad jag menar med en dum åsikt.

Nu återgår vi till ämnet angånde consol och pc.
Det jag undrar är, varför spelar du pc? varför spelar du consol?
spelar du båda? varför?

Jag börjar nu iaf med mina åsikter här så ni ska förstå, inget bråk här nu.

Själv växte jag upp med nintendo,supernintendo och spelade även amiga.
spela pc med mus existerade inte på denna tiden utan det vart simpla arkad spel rakt över till pc:n

Jag älskade att spel mario och andra mer actionladdade spel.

När jag kom upp i åldern runt 16-17 fick jag en knässkada i miniska och korsbandet hade brustit/blivit skadat så min handbollskarriär hade fått ta ett stop, inte nog med detta man visste inte vilket gymnasie man skulle gå då handboll gymnasie vart rätt säkert innan, detta blev ledande till en termins ledighet tills jag gick kock utbildning på jörgenkock.

iaf back to Gaming, spelade fps spel quake/ut/cs jag blev jävluskt snabb med musen och reflexerna i mina ögon ifrån handboll kunde man märka när jag steg in i en klanmatch direkt, consolerna hamnade på hyllan, och jag rörde aldrig dom igen.

Sociala delen med mikrofon vart även en stor fördel varför jag spelade pc då man kunde kommunicera med, med och motståndarna efter/innan matchen i ventrilo.

Genom åren har jag spelat flertal av spel och kan köpa en del singelplayer spel min finner ingen utmaning(misstolka inte detta som något skryt men för lätta och slöseri med tid och pengar)

Spelen vart/är än idag gjorda för dom "the casual player" spelaren med dålig hörsel,spelförstålse eller han som ej kan vara kvick som jag dra musen på en 0.1 sec musen till huvudet på en fiende i högra hörnet på skärmen och avsluta honom innan han hinner säga jan banan, jag jag är snabb.

Nu till detta med consol och pc jag vet använda en joystick är en viss "talang" vissa har dock magen att säga att det är svårare, vilket förbryllar mig.

Om ni inte vet vad min/max teori är ska jag förklara för er här varför consol inte är mer skicklighet enligt mig(om vi ska gå efter min,max teorin)

Skillcurven att lära sig hantera basics aima relativt bra med joysticken på en 360/PS3 kontroll är ungefär låt oss säga 30-45% svårare än att lära sig använda mus och tangentbord.
Lets face it, vi som testat vet om detta om man inte är ett wonderchild, lära sig aima bra i ett fps spel med denna joysticken kan ta dig runt 6 månader av intensivt spelande, på mus och tangentbord 1 månad max.

Nu det jag vill komma till som 99% av dom som varit okej eller "tror" dom är bra på aima bra på fps spel, men aldrig legat på en fps shooter på hög nivå med mus och tangetbord angående "svårare på joystick" BEEEEPPP* YOU ARE WRONG.

att bli såpass snabb att du kan hantera vart enda pixel på din skärm eller dra flera graders vändning och sikta på spelaren med hjälp av ljud och spelförståelse är ej möjligt.

Inte nog med att ha precisionen, ju bättre du blir ju snabbare kan du göra det, dvs i början kanske du rör musen sakta, senare ökar du din hastighet du flyttar musen och placerar den exakt till sist rör du din mus så snabbt att skulle någon komma i kontakt med din hand skulle det vara som att dom fick sig en rak höger(ja så snabbt)

Det är detta som är talangen, som dom som säger mus och tangenbord är lättare än consol spaken är lättare, ja inna men när du väl lärt dig hantera den basic förstår flesta ej du har bättre min/max skicklighet än en spak, du kan inte göra detta på en consolkontroll.

Givetviss finns det skicklighet att bli bättre på en konsolkontroll med över avarage SJÄLVKLART, Men har ni någonsin sett en duktig fps spelare som spelar cs som flyttar musen mellan fiende huvud till huvud på bråkdels sekunder?

Nu orkar jag faktist inte leta, så kollade upp närmaste jag hittade och vart ett highlight ifrån ett event ifrån en spelare som inte ens spelar i längst upp i cs scenen ens.

http://www.fragbite.se/?fileID=4664

Ni ser hur snabbt han rör sitt sikte mellan sina 3 targets, detta är inte ens "galet bra", men det är bra nog att lira på toppen.

Även en till sak som folk ej tänker på är rörelse, att kunna röra dig är minst lika viktigt som sikta detta kan du ej på en consolkontroll heller optimalt.

Detta är min åsikt, enligt mig hör consol kontrollena hemma till casual spel och fotbolls spel m.m men, det finns något jag aldrig skulle vilja spela med mus och tangentbord det är arkadspel typ supermario megman och liknande 2d spel.

Iaf långe leve pc och consol spel, men för mig kommer alltid consolspel vara lite coop arkad spel m.m och inget fps spel hör dom hemma enligt mig, detta vart mina åsikter, vad är dina och varför? inveckla

Btw inget flame nu, skriv nu eran wall of text, Vad tycker ni? vad har ni för åsikt? ifrågasätt diskutera allihopa hur mycket ni vill varandra, men inget flamande! keep it calm!

Förlåt för min brutala misshandel på svenskan, men sjukt trött och får korrigera det imorgon, ni kan läsa det ifall ni verkligen vill läsa det, jag vet andra som särskriver som fan som jag kan läsa utan problem. krävs bara lite extra hjärnceller

Inaktiv

Anledningen till att jag huvudsakligen gick över till PC i början på 1990 var de spel som kom. Lucasarts äventyrsgame är ju idag fortfarande outstandning. Vidare kom bla. doom mm. Jag har alltid hoppat mellan plattformarna för att kunna spela alla spel. Inte spela en del spel bara. Anledningen till att jag nu mest sitter framför t.ex. 360 & PS3 är att jag helt enkelt har tröttnat på att lägga 10 lök om året på att bygga om mina PC även om jag föredrar att köra en FPS på en broilad PC. Att konsolerna växer i antal är enl. min mening att de gör det möjligt för en mycket bredare massa att spela t.ex. FPS till en rimligare kostnad. Just detta faktum går inte att komma ifrån. Du fick inte broccolinacke av att skriva allt va?


signatur

Jag vill ha page....

Medlem

Själv spelar jag bägge. Dock inte samma typ av spel på pc/konsoll.

Om jag skulle haft valfriheten att välja PC eller konsoll för WoW, StarCraft och Diablo så skulle jag absolut välja PC. Det är alla tre typiska mus-tgbordsspel. Hade de funnits till konsoll så skulle jag ändå köra det på PC.

FPS (läs Battlefield, MoH, CoD) skulle jag i normala fall ha valt PC. Men jag har kommit till den åldern då jag föredrar att sitta bakåtlutad i soffan framför TV'n. Spelen har säkert bättre upplevelse och precision till PC, men jag väljer ändå konsoll.

Fantasyspel (läs Final Fantasy, Dragon Age och viss mån Mass Effect) ska, enligt mig, utan tvekan spelas på konsoll.

Sen har vi övriga delen (läs Portal 2, Assassins Creed o.s.v.). Dessa är också spel som jag gillar att spela på konsoll. Med andra ord så föredrar jag konsoll, men gillar även PC.

Observera att detta är mitt tycke, och jag vill inte ha några nedklankningar. Jag spelar på både PC, Wii och PS3. Jag tycker att alla har sina fördelar och nackdelar och jag tycker om bägge två. Ni får mer än gärna tycka att t.ex. Mass Effect är bättre på t.ex. PC, men ni behöver inte säga att jag är dum i huvé

Medlem

Jag spelar båda för att jag gillar båda. No more no less.

Medlem

Jag spelar PC eftersom jag ändå behöver en till nyttigheter och de flesta spel jag vill spela kommer dit.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Fargo:

Jag spelar båda för att jag gillar båda. No more no less.

Vad han sa.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

har både PC och konsol, PC som platform vinner med hästlängder när det gäller spel som helt enkelt passar bättre till PC än konsol, Ta t,ex Gears of war 3 som nyss släppts, Om det fanns till PC skulle jag lira det på PC varför? För att bättre grafik och bättre kontrol så enkelt är det.

Dock spel som t,ex Fotboll ishockey, bil spel eller fighting spel funkar bättre me en dosa i hand, OM nu inte dvs du slänger ut mer pännsingar och skaffar dig en fet ratt till PCn, visst du kan köra visa rattar på konsol också, dock kommer vi tillbaka till PCns kraft över en konsols, Vad har vi mer,, humm ja thats that antar jag,

Ser konsol mer som casual vänligt alternativ helt enkelt mot för PC.

Oo oo glömde nästan man kan ju också tänka på att slänga in en 360 dosa i PCn så vips så kan du lira alla "konsol" spel på PCn också med bättre grafik och allt sånna där godsaker som jag blir impad av nuförtiden av att när man lirat spel i så många år (jag var runt 4-5 när jag börja till 30 som jag är nu) ja då har du sätt det mesta förutom ögongodis och tekniskt avancerade saker.

Medlem

Jag äger ett ps3 och en pc.
Spelar dock helst på pc:n, nästan uteslutande nuförtiden innan FIFA 12.
Beror till en viss del på att jag älskar teknik, hårdvara etc. Det får man inte mycket av i en konsol.

Sen kan man även koppla in handkontrol i pc:n, men det är svårt att göra tvärtom.(Dvs mus till konsol) Då blir alla spel "spelbara" på pc:n.

Fördelarna med pc:
grafiken
de exklusiva titlarna
styrningen mus+tangentbord
hårdvaran
går att använda till mycket
skype eller teamspeak etc
moddar
anpassningsbar

Fördelarna med konsol:
Splitscreen
billigt
enkelt
mer "socialt"

Sportspel så ska spelas på konsol. Alltid.
Även när man har en polare med sig så är det smidigare att spela konsol, man slipper släpa med sig dator.

Detta är MIN åsikt


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Medlem
Skrivet av Bageloo:

Jag äger ett ps3 och en pc.
Spelar dock helst på pc:n, nästan uteslutande nuförtiden innan FIFA 12.
Beror till en viss del på att jag älskar teknik, hårdvara etc. Det får man inte mycket av i en konsol.

Sen kan man även koppla in handkontrol i pc:n, men det är svårt att göra tvärtom.(Dvs mus till konsol) Då blir alla spel "spelbara" på pc:n.

Fördelarna med pc:
grafiken
de exklusiva titlarna
styrningen mus+tangentbord
hårdvaran
går att använda till mycket
skype eller teamspeak etc
moddar
anpassningsbar

Fördelarna med konsol:
Splitscreen
billigt
enkelt
mer "socialt"

Sportspel så ska spelas på konsol. Alltid.
Även när man har en polare med sig så är det smidigare att spela konsol, man slipper släpa med sig dator.

Detta är MIN åsikt

Dessvärre har nästan inga konsol-spel splitscreen nu för tiden. Så där försvann det argumentet.

Medlem
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Bageloo:

Jag äger ett ps3 och en pc.
Spelar dock helst på pc:n, nästan uteslutande nuförtiden innan FIFA 12.
Beror till en viss del på att jag älskar teknik, hårdvara etc. Det får man inte mycket av i en konsol.

Sen kan man även koppla in handkontrol i pc:n, men det är svårt att göra tvärtom.(Dvs mus till konsol) Då blir alla spel "spelbara" på pc:n.

Fördelarna med pc:
grafiken
de exklusiva titlarna
styrningen mus+tangentbord
hårdvaran
går att använda till mycket
skype eller teamspeak etc
moddar
anpassningsbar

Fördelarna med konsol:
Splitscreen
billigt
enkelt
mer "socialt"

Sportspel så ska spelas på konsol. Alltid.
Även när man har en polare med sig så är det smidigare att spela konsol, man slipper släpa med sig dator.

Detta är MIN åsikt

Dessvärre har nästan inga konsol-spel splitscreen nu för tiden. Så där försvann det argumentet.

Där kan jag hålla med dig även om det är synd.
Många bra minnen från splitscreen med polarna!
Men FIFA t.ex kan man ju lira flera utan splitscreen.


signatur

[size="12"]Om ni inte slutar klottra på väggarna tar vi bort dom![/size]

Medlem
Skrivet av Bageloo:
Skrivet av Fargo:
Skrivet av Bageloo:

Jag äger ett ps3 och en pc.
Spelar dock helst på pc:n, nästan uteslutande nuförtiden innan FIFA 12.
Beror till en viss del på att jag älskar teknik, hårdvara etc. Det får man inte mycket av i en konsol.

Sen kan man även koppla in handkontrol i pc:n, men det är svårt att göra tvärtom.(Dvs mus till konsol) Då blir alla spel "spelbara" på pc:n.

Fördelarna med pc:
grafiken
de exklusiva titlarna
styrningen mus+tangentbord
hårdvaran
går att använda till mycket
skype eller teamspeak etc
moddar
anpassningsbar

Fördelarna med konsol:
Splitscreen
billigt
enkelt
mer "socialt"

Sportspel så ska spelas på konsol. Alltid.
Även när man har en polare med sig så är det smidigare att spela konsol, man slipper släpa med sig dator.

Detta är MIN åsikt

Dessvärre har nästan inga konsol-spel splitscreen nu för tiden. Så där försvann det argumentet.

Där kan jag hålla med dig även om det är synd.
Många bra minnen från splitscreen med polarna!
Men FIFA t.ex kan man ju lira flera utan splitscreen.

Jo, men det är alldeles för lite fokus på flerspelar-upplevelser på samma konsol. Något jag hoppas vi kan få se mer av igen.

Medlem

Jag skulle säkert spela mer på konsol, men tycker priserna på spel är för höga. Sedan tycker jag det är märkligt att de flesta spel på konsol inte stödjer mus och tangentbord.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Jag föredrar att spela på konsol. Jag var en inbiten pc spelare som svor att jag aldrig skulle köpa mig en konsol, men för snart fyra år sen så köpte jag mig en ps3a efter att en kompis hade fixat sig en xbox 360. Tog mig ett år innan jag väl började spela ordentligt på min ps3a dock. I dag så sker allt spelande på ps3an och jag är nöjd med det, tycker det är svårt att säga varför jag föredrar att spela på konsol jag bara gör det. Nu har min pc blivit till åren och det är min fästmö som spelar sims 3 på den.

Enda problemet med konsol är att nu när diablo 3 knackar på dörren och Arma 3 är på g så skulle jag vilja ha en ny dator som kan hantera de spelen, jag skulle föredra att spela de spelen på datorn framför konsol. Men jag håller tummarna för att Diablo 3 ska släppas på konsol då får jag nöja mig med det.

Medlem

Ja, prestandan sätter sina begränsningar på vilka spel som fungerar på konsol. Tyvärr.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

ingen större skillnad nuförtiden, dom flesta nya spel optimeras för konsol och sen portas till pc...har man modern utrustning som toppmodern plasma tv ser spelen jävligt bra ut.

tro det handla om mognad med... mina vänner runt 30+ lira mer och mer konsol.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

tro det handla om mognad med... mina vänner runt 30+ lira mer och mer konsol.

Mognad eller bekvämlighet? När du använder mognad känns det som du lägger en positiv värderingen i det. Som att det är "bättre". Det är mer bekvämt att spela på konsol, vilket jag tror lockar många. Man behöver inte greja med ditten och datten, bara att tycka på "on" och köra. Däremot tror jag inte det har med någon "mognad" att göra. Att man skulle "växt ifrån" någonting. Men det är ju bara jag.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av WarpGuN:

tro det handla om mognad med... mina vänner runt 30+ lira mer och mer konsol.

Mognad eller bekvämlighet? När du använder mognad känns det som du lägger en positiv värderingen i det. Som att det är "bättre". Det är mer bekvämt att spela på konsol, vilket jag tror lockar många. Man behöver inte greja med ditten och datten, bara att tycka på "on" och köra. Däremot tror jag inte det har med någon "mognad" att göra. Att man skulle "växt ifrån" någonting. Men det är ju bara jag.

Håller med.

Medlem
Skrivet av son of RAMBO:
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av WarpGuN:

tro det handla om mognad med... mina vänner runt 30+ lira mer och mer konsol.

Mognad eller bekvämlighet? När du använder mognad känns det som du lägger en positiv värderingen i det. Som att det är "bättre". Det är mer bekvämt att spela på konsol, vilket jag tror lockar många. Man behöver inte greja med ditten och datten, bara att tycka på "on" och köra. Däremot tror jag inte det har med någon "mognad" att göra. Att man skulle "växt ifrån" någonting. Men det är ju bara jag.

Håller med.

Japp, mognad har inget med saken att göra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

ingen större skillnad nuförtiden, dom flesta nya spel optimeras för konsol och sen portas till pc...har man modern utrustning som toppmodern plasma tv ser spelen jävligt bra ut.

tro det handla om mognad med... mina vänner runt 30+ lira mer och mer konsol.

Så länge ArmA2 inte fungerar på konsol så bryr jag mig inte om hur "de flesta" spel fungerar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av WarpGuN:

tro det handla om mognad med... mina vänner runt 30+ lira mer och mer konsol.

Mognad eller bekvämlighet? När du använder mognad känns det som du lägger en positiv värderingen i det. Som att det är "bättre". Det är mer bekvämt att spela på konsol, vilket jag tror lockar många. Man behöver inte greja med ditten och datten, bara att tycka på "on" och köra. Däremot tror jag inte det har med någon "mognad" att göra. Att man skulle "växt ifrån" någonting. Men det är ju bara jag.

Det kan absolut finnas en viss mognadsaspekt i det också. Så var det i alla fall för mig.

Det fanns väldigt många när jag gick på gymnasiet för en halv evighet sen som alltid ville och skulle ha det värsta som gick att få tag på i datorväg. Det var "status" att sitta med en överklockad monsterdator med vätskekylning, med största möjliga skärmen, nyaste musen, tangentbordet, hörlurarna osv och sedan maxa samtliga spel på LAN. Det var lite utav en nördhirarki där dom som hade dom fetaste datorerna också var dom som resten av nördarna såg upp till. Otroligt löjligt, absolut. Men jag tror att det ser ut så hos ungarna även idag.

Idag när jag väl har pengar och kan köpa en speldator varje månad om jag så vill, så finner jag inget intresse av att ha det värsta som finns, det är inte längre viktigt att kunna maxa spelen, jag är nöjd med att spela med handkontroll istället för mus och tangentbord. Där kommer även bekvämligheten in och gör sitt. Jag kan köpa ett PC-spel, installera windows på min 27" iMac på 20 min och sedan maxa spelet och på så sätt kunna spela det med mus och tangentbord. Men istället köper jag xbox-versionen, sätter mig ner i soffan, trycker på on och spelar på 60"-aren istället.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

alltså, mognad för många av er betyder alltså att man har inte har lika mycket tid och engagemang som förr? Jag som trode mognad stod för ansvarstagande och lite mer sunt förnuft. Detta är absolut ingen pik, men som Bjosarn sa så känns det som ett torrt resonemang för varför fler spelar konsoll. Har man ett vuxet liv och inte tiden eller utrymmet så är det helt klart lättast att sätta sig i soffan och latja med en kontroll. Men att det direkt ska ha med mognad att göra, tvekar jag stenhårt på.

Spelar själv PC och xbox, väljer dock PCn framför konsollen. Som folk redan sagt så gör sig vissa spel bättre på de olika systemen men iom att fler pc-spel gör sig bra med en kontroll i handen så har jag på senare tid helt gått över till PC och sätter då och då igång xboxet för att lira något arcadespel med någon polare.

Jag bryr mig inte alls om fler spelar på konsoll eller PC, siffror eller vad som är ppopulärt eller bäst, rör inte mig i ryggen. Så länge ingen trampar mig på tårna så kan dem göra vad dem vill. Det som gör att jag ens orkat lyfta på ögonenbrynen är att de olika plattformarna krockar ibland så som att splittra gemytliga gaming-scener även hindrar PCns utveckling. Har lirat en hel del GOW3 nu dock, det är ett skitkul spel men helt ärligt så börjar grafiken i det stora hela se riktigt trött ut.

Fan, så är lunchrasten över, utan att jag hann skriva allt jag ville.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem

Dator som statuspryl... hm... Ser även att många gärna framhäver att de har bra lön och stor TV.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Gick från onlinespelande på PC till konsol Xbox sedan Xbox 360 och nu PS3. Min största anledning till att jag gick över från PC var helt klart en kostnads fråga för mig. Jag var trött på utvecklingen inom PC det gick alldeles för snabbt och blev alldeles för dyrt för mig.
Sedan märkte jag att onlinespelande på konsol var minst lika roligt som på PC så jag har aldrig sett bakåt på den punkten.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Själv började jag spela konsol när jag fick ett PS1, och spelade äventyr spel såsom Crash bandicoot, spyro, digimon Med fler, blev dock helt förälskad när jag köpte C-12 som var ett sjukt coolt spel där man dödar aliens.
Efter det fick jag tag på ett Demo till Ghost recon, till PC:n och blev helt fast, fanns ett uppdrag som jag säkert spelade 20-30 gånger.
När familjen sedan köpte en ny PC, fick vi med mitt favorit spel genom tiderna, Total annihilation. Gick runt med mina små lågupplösta units i detta "episka" (och ja det är fan episk, såsom episk var menat att betyda.) RTS.
några år senare kom HALO2, och jag i julklapp fick ett sprillans nytt Xbox, med Halo2, som jag kopplade in på farmors gamla CA 20Tummare, och spelade sönder.
(angående att det tar ca 6 månader av intensivt spelande för att lära sig joystick, så nej inte i mitt fall)
Lärde mig snabbt att använda joysticken, och la ner en enorm mängd timmar på halo2, både singelplayer och splitscreen med vänner o familj.
efter Halo scenen var jag tillbax på PC med mitt BF2, slog aldrig riktigt känslan av Ghost recon eller OPF (glömde skriva om det:P) men fortfarande ett grymt spel. lite då ock då gick ja in på sidospår med något enstaka Adventure spel på konsolen såsom Conker live and reloaded mm.
Sen kom det, det sjukt efterlängtade Halo3. förbeställde spelet såväl som ett Xbox Elit. och satt i CA 1månad straight och nördade varenda ledig timme, (även här var det inte svårt att lära sig joysticken igen) gick direkt till toppen av PUB spelare, och när jag insett hur duktig ja var (inom PUB ) satte jag mig och nördade 5player FFA, där man i princip van varenda match.

CoD MW1 släpptes, hade hört så mycket från activison/IW från trailer och detta såg ut som min Halo dödare.
Köpte spelet strax efter realese och nördade detta simpla konsol spel med sjuk aimassist, och även här la mig i toppen av pubsen. efter CA en månads spelande tröttnade jag på det enkla arkad spelandet, och gick tillbax till BF2, dock ngn gång då och då spelade jag halo3, ock köpte senare Mercenaries2 såväl som L4D till xboxen som jag spelade en del. hursomhelst dog min Xbox av RROD, ock även om jag lyckades laga den 2-3 ggr, dog den tillslut helt, och slängdes in i garderoben, (Där den en idag ligger och lyser rött, Dun dun DUUN! ((Dramatisk dunande)) efter det var det lite sisådär inget seriöst spelande i ngt spel, tills jag köpte nya datorn, iom realesa av BC2, Nördade sönder ca 150timmar ganska snabbt, och insåg sedan den skittiga kvaliten av spelet.
På senare tiden har det varigt segt, spelat en hel dell RPGs, köpte ett PS3 o nöttade DS, tills jag insåg att utmaningen där dog ganska snabbt. Börjat lira lite UT igen med några polare, även lite MW1 till PC, dock känns allt för simpelt nu förtiden, och tröttnat rejält på spelindustrin och deras idiotiska tänkande.
Sitter just nu och väntar på BF3 (BC3) betan, och vet redan att jag kommer bli besviken av hur arkadigt det kmr bli.

Öh och det här blev för långt och drog iväg ngn stans hur som helst bottom line

Föredrar PC:n för mina FPS spel då jag tycker det är lite mer utmaning bland PC spelarna, dock ska alla (iaf nästan) Action RPGs spelas på konsol, då jag tycker spelinlevelsen är större när man sitter framför en TV och sitter med surround. dessutom så skakar kontrollen vilket faktiskt ger mycket.
Bil spel, föredrar jag på Konsolen av samma anledning.

Men vet att det kommer bli mycket PC spelande nu när 2.0 av witcher2 kommit och även GW2 om ett tag.
(spelutvecklare som tänker rätt. "gör vi bra spel och lyssnar på vad spelarna vill ha, får vi bra PR och dem kommer köpa framtida spel = Mer pengar för dem") Ger dock gladligen iväg mina pengar till sådana utvecklare.


signatur

Rwa?

Medlem

Själv började jag spela konsol när jag fick ett PS1, och spelade äventyr spel såsom Crash bandicoot, spyro, digimon Med fler, blev dock helt förälskad när jag köpte C-12 som var ett sjukt coolt spel där man dödar aliens.
Efter det fick jag tag på ett Demo till Ghost recon, till PC:n och blev helt fast, fanns ett uppdrag som jag säkert spelade 20-30 gånger.
När familjen sedan köpte en ny PC, fick vi med mitt favorit spel genom tiderna, Total annihilation. Gick runt med mina små lågupplösta units i detta "episka" (och ja det är fan episk, såsom episk var menat att betyda.) RTS.
några år senare kom HALO2, och jag i julklapp fick ett sprillans nytt Xbox, med Halo2, som jag kopplade in på farmors gamla CA 20Tummare, och spelade sönder.
(angående att det tar ca 6 månader av intensivt spelande för att lära sig joystick, så nej inte i mitt fall)
Lärde mig snabbt att använda joysticken, och la ner en enorm mängd timmar på halo2, både singelplayer och splitscreen med vänner o familj.
efter Halo scenen var jag tillbax på PC med mitt BF2, slog aldrig riktigt känslan av Ghost recon eller OPF (glömde skriva om det:P) men fortfarande ett grymt spel. lite då ock då gick ja in på sidospår med något enstaka Adventure spel på konsolen såsom Conker live and reloaded mm.
Sen kom det, det sjukt efterlängtade Halo3. förbeställde spelet såväl som ett Xbox Elit. och satt i CA 1månad straight och nördade varenda ledig timme, (även här var det inte svårt att lära sig joysticken igen) gick direkt till toppen av PUB spelare, och när jag insett hur duktig ja var (inom PUB ) satte jag mig och nördade 5player FFA, där man i princip van varenda match.

CoD MW1 släpptes, hade hört så mycket från activison/IW från trailer och detta såg ut som min Halo dödare.
Köpte spelet strax efter realese och nördade detta simpla konsol spel med sjuk aimassist, och även här la mig i toppen av pubsen. efter CA en månads spelande tröttnade jag på det enkla arkad spelandet, och gick tillbax till BF2, dock ngn gång då och då spelade jag halo3, ock köpte senare Mercenaries2 såväl som L4D till xboxen som jag spelade en del. hursomhelst dog min Xbox av RROD, ock även om jag lyckades laga den 2-3 ggr, dog den tillslut helt, och slängdes in i garderoben, (Där den en idag ligger och lyser rött, Dun dun DUUN! ((Dramatisk dunande)) efter det var det lite sisådär inget seriöst spelande i ngt spel, tills jag köpte nya datorn, iom realesa av BC2, Nördade sönder ca 150timmar ganska snabbt, och insåg sedan den skittiga kvaliten av spelet.
På senare tiden har det varigt segt, spelat en hel dell RPGs, köpte ett PS3 o nöttade DS, tills jag insåg att utmaningen där dog ganska snabbt. Börjat lira lite UT igen med några polare, även lite MW1 till PC, dock känns allt för simpelt nu förtiden, och tröttnat rejält på spelindustrin och deras idiotiska tänkande.
Sitter just nu och väntar på BF3 (BC3) betan, och vet redan att jag kommer bli besviken av hur arkadigt det kmr bli.

Öh och det här blev för långt och drog iväg ngn stans hur som helst bottom line

Föredrar PC:n för mina FPS spel då jag tycker det är lite mer utmaning bland PC spelarna, dock ska alla (iaf nästan) Action RPGs spelas på konsol, då jag tycker spelinlevelsen är större när man sitter framför en TV och sitter med surround. dessutom så skakar kontrollen vilket faktiskt ger mycket.
Bil spel, föredrar jag på Konsolen av samma anledning.

Men vet att det kommer bli mycket PC spelande nu när 2.0 av witcher2 kommit och även GW2 om ett tag.
(spelutvecklare som tänker rätt. "gör vi bra spel och lyssnar på vad spelarna vill ha, får vi bra PR och dem kommer köpa framtida spel = Mer pengar för dem") Ger dock gladligen iväg mina pengar till sådana utvecklare.

Mit tusionde inlägg

Komigen nu FZa visste att jag skulle få felmedelande när jag postade, som tyr var drog jag CTRL C innan. hännder allt flr ofta nuförtiden.


signatur

Rwa?

Medlem

Men jag tycker ändå att det är en ganska stor kvalitetsskillnad på grafiken när man jämför PC med konsol. Kolla den här filmen där nån jämför Battlefield 3 på PC vs konsol:

http://www.youtube.com/watch?v=AGbo50Ar420&feature=youtu.be

Medlem
Skrivet av telison:

Men jag tycker ändå att det är en ganska stor kvalitetsskillnad på grafiken när man jämför PC med konsol. Kolla den här filmen där nån jämför Battlefield 3 på PC vs konsol:

http://www.youtube.com/watch?v=AGbo50Ar420&feature=youtu.be

Haha, klockren!

Medlem

va ? en mogen debatt där folk lugnt diskuterar och anmärker att det är DERAS åsikt !? fuck yeah im in heaven


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Testpilot

För att ta mina egna erfarenheter så har jag gett konsoller chansen men klarar helt enkelt inte av handkontroller , jag har gett upp och gör allt på min PC som dessutom har så mycket mer.
(Har både en PS3 och ett Wii)

Här har ni dessutom en rätt rolig artikel.

http://www.gamefront.com/consoles-have-just-become-shtty-pcs/

Medlem

Det enda jag har emot konsol är att prestandan är låg, noll valfrihet när det gäller grafiska inställningar, dyra spel, de flesta spel bojkottar musstyrning samt att de inte tillåter att man moddar spel. I övrigt så är konsol finemang.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Skriv svar