Vi fortsätter den hårda skolan

Medlem
Vi fortsätter den hårda skolan

Betong är vackert... simple as that. Jag borde starta en blogg om enbart betongfotografi. Det kan säkert uppfattas kallt, förort, billigt och smutsigt... men bortser man från att betong ofta är en byggsten i lite mindre fördelaktiga stadsdelar så är den vacker att titta på. Den går att forma i alla möjliga och omöjliga former. Den kan vara en stol att sitta på, en vägg att luta sig mot eller ett hus att bo i.

Att det är vackert och fantastiskt kul att fotografera betong har jag länge vetat om. Överallt där det finns betong hittar jag motiv.

Som här... vem tänker på ett hörn i en simpel rulltrappa? Jag. Du?

Nästa gång ni går förbi en gammal betongvägg... beskåda den, försök se det vackra. Jag lovar att den har en historia att berätta om du går nära, lyssnar, tittar. Den kan vara dold bakom graffiti-färg eller reklamposters, men bakom allt det dunkar ett hjärta av sand och vatten, och mitt eget slår trippelslag då jag ser en sån här fin hörna

#blogg

Vi fortsätter den hårda skolan

Snyggt. Gå inte in i den bara.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Det är bara bra med betong-inlägg. Jag kanske anses som lite normalare då. B)

En intressant sak är ju att kolla på riktigt gamla saker, kan vara betong det med. Tänka sig in i hur länge den varit där och hur många som gått på den.

Nu kanske inte betongen på den bilden är så gammal. Men ändå.

Fint diskussionsämne.

Medlem

Tack Traveller, nejdå, ingen risk att gå in i den... det är ett hörn som går inåt i bilden, inget som sticker ut här inte. Kanske lite av en synvilla.

Siken... vet inte om det gör dig mer normal, men betong ÄR vackert, oavsett ålder

Mitt tipps är att skaffa nya synvinklar inifrån ditt eget hus. fota från ut under sängen, eller bakom garderoben, vet du, flytta på garderoben. Då får man garanterat den härliga ombytliga känslan i vardagen. Nya intryck i det stela köket, från ut under bord bänk eller diskmaskin. Timer, underbar uppfinning...Köksbord, under, berusad. ignorera!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Allt du vill är att han ska hitta och fota en ostbåge som kan gå av sig själv. Admit it, mr. TiT!

Det är ju hela poängen! Du vet aldrig vad(var) du hittar den(det) nya intrycket. Flytta på din skohylla och sätt dig där själv mr Lind, i dare ya!


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Eftersom jag bara äger ett par skor, typ, så känns det en aning ambitiöst med en skohylla. Men jag tackar för förslaget.

Medlem

Tyvärr måste jag riva ner alla tapeter från lägenheten för att hitta någon betong, men den finns säkert där. Att hitta något undangömt i vår lägenhet är nog relativt svårt, vi lever sjukt spartanskt och välstädat. Men nya vinklar ska ju gå att hitta. Fast det är ganska trist att plåta hemma... lite för nära. Jag behöver lite rå betong för att gå igång på riktigt

1
Skriv svar