Spela Battlefield 3-betan med FZ

Medlem

första intryck....."WHAT THE FUCK???"
efter 15min (i väntan och första intryck) "WHAT THE FUCK?????"
VAD FAN är det? "server browse" i webbläsaren? Är det en koreansk budget mmo-shooter???
saknar 90% av rörelse fysik (look ass shit) konstigt musrörelse
wtf? no more! *facepalm*
Battlefield 3 Fail of The Year

Medlem

Hela denna webb baserade server bläddraren var kanske inte det bästa Dice/EA har lyckats knåpat ihop (rykte säger att det är bara under betan). Får liksom totala betyget på BF3 Betan att rasa ett par steg.

Att man kastas in (om man kommer in i huvudtaget) i ett spel utan nån chans att konfigurera/testa inställningar och kontroller först är smått irriterande. Första matchen stod man mestadels still och titta in i ett hörn som ett fån medans man gick i genom inställningarna.

Kontroll bindningarna var inte särskilt lätta dom heller då knappar inte 'fastnade' som man ville. Och utan ett alternativ att ta bort en knappbinding så hade man flera kommandon bundna till samma knappar.

Är lite förvånad över hur underligt meny/spawn systemet är uppbyggt och svårigheten (till skillnad från BF2/BFBC2) att komma åt informationen som t ex klassbyte, vapen/utrustnings-loadout, spawn-punkt, etc., och att muspekaren försvinner lite titt som tätt i menyerna (troligtvis en bugg).

Grafiken var o andra sidan helt OK och det hela flyter på fint. Men som sagt, spel ihoplänkade med webb baserade tjänster är inte att rekommendera. Man får åtminstone hoppas att det fullständiga spelet kommer 'skaka om min värld'.


signatur

"plz" - Worst kind of offense

Medlem

Fan vilken besvikelse, ser ut som skit. Man hade ju höga förväntningar men fan vad jag blir arg

Hur fan ska det gå på torsdag då då när x antal mer spelare ska försöka ansluta XD kommer ju bli katastrof isf..


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Jag har fått min kod. Men när jag loggar in på Origin och trycker på lös in produktkod så får jag endast upp ett blankt fönster. Vafan e detta!? Måste jag ladda ner skiten från piratebay bara för att Origin är buggit.

Medlem

hade varit trevligt om man kunde bli accepterad också :<

Medlem

Man kan inte kräva att allt ska flyta perfekt under en Beta (om man inte är en Cry Baby iofs) Har oxå svårt att komma in på servrarna nu men istället för att gnälla som en tjurig unge så tänker jag göra nått annat ett tag!


signatur

Dear Developers. Rock is overpowered, please nerf.
Paper is fine. Yours truly, ~ Scissors

Medlem

Deepika: Hi, my name is Deepika. How may I help you?
totte1015: Hello
totte1015: I need to get fix on my Origin and BF3 early acces
Deepika: Okay.
totte1015: I have bought MoH but i didnt get a code
Deepika: I know you've been eagerly waiting for the Early Access Beta key with bated breath, so have I! Well, the early access key will be sent today; however, as of now we don't have any ETA. Please wait for only a few hours and you will get an Email with the key in your
totte1015: No
totte1015: Its not that
totte1015: Its not the problem
totte1015: For long ago, i got this "paper" with annoucement that i can participate in the beta
totte1015: but i never got a code with it
totte1015: So i got the paper, but not the code
Deepika: Please wait you will get it if you re eligible,
totte1015: And what if i dont get it?
Deepika: If you are eligible then you will get it as many of customers are now receiving the mails.

Så mycket fick jag ut utav vänta nån timme på en lösning.
Om bara DICE kunde vara sina egna utgivare!!!!

Medlem

Vad tusan är det här nu då? En FZ pluton, är det som en clan eller har Dice hittat på något helt nytt till fps genren?
Längtar som f*n till på torsdag, kommer nöta hela dagen


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ni som förhansbokade BF3 till orgin får nyckel via mail och ni som har medel of honor har nyckeln till bf3 under steam på medel of honor när man kollar på spel nycklar

sjukt bra spel men ända dåliga är quickgame fuktionen men söker man på server själv så kommer man in

längtar tills hela BF 3 släpps

Medlem

Det är många här som missat hela poängen med en beta. Ni ska rapportera alla buggar som ni springer på till EA eller DICE och inte klaga på ett forum som inte har med saken att göra. En beta släpps för att spelet ska vara så finpolerat som möjligt till release, så gör er PLIKT och rapportera alla buggar!

Medlem

Verkar vara problem med servrarna, "server connection timed out" men annars är det ju skitkul! Gillar sniper starkt!

Medlem

Varför dc.ar spelet hela jävla tiden... burjar bli fett drygt nu, Har Nvidea 560 ti oc, verkar vara någon form av grafikproblem -.-" HJÄLP!

Medlem
Skrivet av MachOne:

Det är många här som missat hela poängen med en beta. Ni ska rapportera alla buggar som ni springer på till EA eller DICE och inte klaga på ett forum som inte har med saken att göra. En beta släpps för att spelet ska vara så finpolerat som möjligt till release, så gör er PLIKT och rapportera alla buggar!

Om man är beta testare så kan jag hålla med att man mycket riktigt ska rapportera sådant men om man förhandsbokat ett spel och får som "bonus" tidig tillgång till spelet håller jag inte alls med. Givetvis vinner alla parter på att man rapporterar sådant här även då men plikt, knappast. Sedan tror jag nog att EA redan fått en hel del information om vilka problem folk har.

Medlem

Sluta klaga på att det inte fungerar - NI KÖR PRE-OPEN BETA!
Komplett spel släpps i slutet av oktober. Barnrumpor.


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Inaktiv

Lirar för fullt, om ni vill lira så är det bara att adda upp mig som vän så lirar vi

Ses online.
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/R3dGr3mlin/


signatur

/i5 760 quad core @ 3.0ghz/Antec Kuhler H2O 920 CPU cooler
GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX/1x Seagate Barracuda® 7200.12 1TB

Medlem

game of the year my ass, iaf inte nu... allt är skit på PS3 :F buggigt som fan, glitch 80%, alla VAPEN LÅTER LIKADANT, helt allvarligt, och i en tunnel, så SKA det vara EKO ljud, man hör knappt skott o granater ffs.. skitspel so far

Medlem

Ni alla som klagar och spyr galla över DICE/EA verkar inte vara äldre än 15 år. Så ni får egentligen inte spela spelet. Gå och spela något Super Mario spel istället.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem
Skrivet av lolan:

game of the year my ass, iaf inte nu... allt är skit på PS3 :F buggigt som fan, glitch 80%, alla VAPEN LÅTER LIKADANT, helt allvarligt, och i en tunnel, så SKA det vara EKO ljud, man hör knappt skott o granater ffs.. skitspel so far

Därför det kallas BETA... ta det lugnt ffs.

Medlem
Skrivet av Remus:

Ni alla som klagar och spyr galla över DICE/EA verkar inte vara äldre än 15 år. Så ni får egentligen inte spela spelet. Gå och spela något Super Mario spel istället.

EA förtjänar och klagas på, DICE däremot, är inte boven här.

Medlem

En beta är till för att hitta buggar inte för att noobs med skräpdator ska sitta och gnälla. Vafan va glada att ni ens får testa spelet. Duger spelet inte så släng eran data åt helvete och sitt och titta på ingenting istället om det nu är roligare... Sluta gnäll!!!!!

Medlem

Det är ju fullt

Medlem

Tror ni alla som klagar seriöst att spelet ska funka felfritt när det miljoner som försöker logga in och spela samtidigt? Som nån annan sa, tom WoW har såna här problem när det release dag. Att spelet kommer funka felfritt i en open beta för ett sånt här storspel kommer bara inte att hända. Så försök att gå utanför huset en stund och ta lite frisk luft och vänta.

Medlem

är så sugen på detta hade alfan som var kul. men vill ha detta nu, fick idag mina 570 gtx kort för min xfx 5970 gick sönder snyft ge mig bf3 nu!!!!!!!!!!

Medlem

LOL @ alla failpersoner som tror detta är ett demo och gnäller på buggar och att det inte går att ansluta eller dyligt. ordet BETA borde gett er en ledtråd.... googla på det så kanske ni får veta vad det betyder (hint: till för att reda ut buggar inte SPELAS)

Medlem

"Ive got 99 bugs, and the bitch-whine is the 100th one."

Hihi, ni som får spela något är det något att ha?


signatur

Nämen!

Medlem

Är riktigt pinsamt och läsa att alla klagar över små skitsaker i en beta, hade varit bättre med stängd beta

Medlem

BFBC2 in-game browsern är hundra gånger bättre än Battlelog kan jag ju i alla fall säga.

Medlem

Ja, det är onekligen svårt att komma in i en server.
På Ps3an var det inga problem iaf! Rock on!

Medlem

Jag har till 99,9 % bara hittils fått betatesta battlelog/browsern. "connecting..." är det längsta jag kommer i 99 fall av 100. Kommer man in blir man dc efter några sekunder.
Det gick bra direkt efter betan hade släppts, men inte nu. Undra hur svårt det då ska bli om 2 dagar då ALLA vill betatesta spelet.

Not OK.

Skriv svar