Fördelar med intern Blu-Ray brännare?

Medlem
Fördelar med intern Blu-Ray brännare?

Hejhej!

Jag har nyligen beställt ny dator som jag har tänkt koppla TV:n till med HDMI-sladd. Jag började då fundera på att köpa en intern Blu-Ray spelare också att ha i datorn (Jag har ingen Blu-Ray spelare alls...), men undrar hur det funkar praktiskt. Om jag spelar en Blu-Ray film i den, kan jag då se den i super-duper kvalité på TV:n eller blir det någon försämring där jämfört med en vanlig Blu-Ray spelare (typ PS3)? Är det möjligt att spela in det som går på TV:n till en skiva som sitter i spelaren i datorn?

Några andra tips?

Här är modellen jag tittade på: http://www.inet.se/artikel/7107225/lg-bh12ls30-blu-ray-branna...

Tack på förhand
Mvh/Elias


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem

Det blir ingen kvalitétsskillnad jämfört mot en vanlig blu-ray spelare. Har du HDMI-ut, så är det bara att köra. Vad jag vet så spelar det ingen roll vilken blu-rayspelare man har, klarar de av att läsa/spela blu-ray, så ska du få samma kvalitet på bilden, på alla läsarna. Det beror på ugången som sagt.

Hur man spelar in är jag lite mer osäker på.

Medlem

Jomen det låter ju bra. När jag ska spela upp en film blir det väl i Windows Media Player eller liknande, som sedan visas på TV:n via sladden.

För övrigt så är det väl inga problem med att koppla in TV:n och använda den som skärm och visa samma som min primära skärm visar?


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Jomen det låter ju bra. När jag ska spela upp en film blir det väl i Windows Media Player eller liknande, som sedan visas på TV:n via sladden.

För övrigt så är det väl inga problem med att koppla in TV:n och använda den som skärm och visa samma som min primära skärm visar?

Absolut inte, det ska vara som vilken extern skärm som helst

Medlem

Själv kör jag med TV och monitor till PC'n. HDMI till TV. Så det är inga problem. Men jag har valt att ha olika bild på TV och monitor.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

Själv kör jag med TV och monitor till PC'n. HDMI till TV. Så det är inga problem. Men jag har valt att ha olika bild på TV och monitor.

Jaha, vad har du för bild på TV:n då? Använder du bägge samtidigt?


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

1
Skriv svar