Så funkar striderna i Star Wars: The Old Republic*

Robot
Så funkar striderna i Star Wars: The Old Republic*

Lightsaber-striderna utlovas vara lika välkoreograferade som i filmerna.

#bioware, #star-wars-the-old-republic


Medlem
Så funkar striderna i Star Wars: The Old Republic*

Hade alla karaktärer i den där filmsnutten rigor mortis? Jesus Kristus och alla barnen vad stelt det där var.

Typ frankensteins monster som är animation director.

Notera också (t.ex. robotarna 1 minut in) att evig återanvändning av en och samma dödsanimation verkar vara på tapeten här. Nej, det ser inte flytande ut för att de spelas upp i osynk.

Medlem

Summering: Dåligt


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem

Ogillar att antalet dödsanimationer är väldigt begränsade.
Ser mer ut som att karaktärerna viftar hejvilt med armarna och lyckats ibland träffa rätt vilket gör att det ser lite sladdrigt ut..

Hoppas dock att spelet blir bra då combat inte är allt

Medlem

-Tillägg-
Och varför åker skotten igenom karaktären vid 5:15?!?!
Hatar när spel där karaktärer 'dodgar' eller 'missar' och skotten åker igenom eller verkligen träffar den mottagande karaktären men att de bara har gjort så att de ignorerar kollisionen....

Medlem

Jag brukar inte vara den som gnäller, men SW: TOR gräver lite sin egen grav med dom här spelfilmerna. Jag kan inte påminna mig att jag har sett en enda film som inte känts som att spelet körts på en 5 år gammal maskin. Vart är filmerna där spelet flyter snyggt och fint?

Karaktärernas rörelsemönster ser stelare ut än hoppanimationerna i Morrowind/Oblivion...

Jag kommer som så många andra i vilket fall som helst testa att lira spelet, men jag kan ändå inte förstå hur ett företag som Bioware som kan göra bra trailers (Mass Effect 3 någon?) kan spotta ur sig en massa låg-fps skräp som filmen ovan. Man blir INTE sugen på att spela.

Och sist men inte minst, vem har bestämt att flera spelare som slår på samma fiende inte kan blir "episkt" som han uttrycker sig. Är det mer episkt att döda 15 stormtroopers med en Force Lightning eller med 15 spelare som tillsammans dödar en rancor? Självklart upp till tycke och smak, men jag förstår inte meningen med att säga på det viset.

Medlem

Det som är kul med hela SW mmorpg vinkeln är att SW Galaxies var populärt, relativt unikt när det kom (i sin spelstil) och hade en ganska stor publik. Sony som ägde skiten tyckte dock inte att det dög, och försökte göra mainstream av det, varpå alla spelare stack fort som fan eftersom det bara blev knas.

Vilken tur att Bioware försöker skapa något unikt iaf, och inte bara efterapar alla andra mainstream mmorpg:s .. eller?

Allvarligt.. vad fan håller de på med? en wow klon i jymden som kommer få många att skrika..

Medlem

AH! Förstod precis varför alla jädrans combat-scener ser så himla stela ut men ändå känns så himla underbart när man spelar:
Problemet verkar vara i att de flesta filmer jag nu har analyserat visar på en låg ingame-FPS vilket får alla animationerna att se helt löjliga ut, vid närmare analys i Sony Vegas blev det en FPS på ~12 vilket förklarar det hela. Jag gick däremot och analyserade combat-delen i companions-filmen och där hade jag svårt att sätta någon undre gräns på FPSn, vilket verkar rätt vettigt då combat i den filmen ser precis ut som den gör i spelet, väldigt smooth.

Medlem

Kul att ni sitter och sågar gameplay som är över ett år gammalt, FZ NI BORDE KOLLA UPP ERA FACTA INNAN NI LÄGGER UPP SÅNT HÄR!!1

Medlem

Ber om ursäkt på förhand för mina versaler, men...

Denna film är ETT OCH ETT HALVT ÅR GAMMAL (släpptes officiellt den 23/4 2010):

http://www.swtor.com/media/trailers/video-documentary-4

Sebastian Lind (FZ) kanske kan förklara varför han behagat lägga upp en så pass gammal film under den klämkäcka rubriken: "SENASTE NYHETERNA"?

Krävs för övrigt inget raketforskardiplom för att inse att spelet ser betydligt annorlunda ut i dagsläget.

SE

Medlem

Visserligen håller man med ovanstående talare men FZ kommer man inte till för nyheternas skull, de läggs upp en vecka i förväg på andra ställen! =] FZ kommer man till för att mysa lite...

Medlem
Skrivet av Gordion:

FZ NI BORDE KOLLA UPP ERA FACTA INNAN NI LÄGGER UPP SÅNT HÄR!!1

QFT

Skärpning FZ!

SE

Lugna ner er, för jistanes! Det har helt uppenbart blivit något knas med filmuppladdningarna. Det är inte jag som ansvarar för vilka trailers som läggs upp på sajten, utan jag går helt enkelt efter vilket material som ska vara dagsfärskt just för dagen. Denna gång verkar det ha blivit ett misstag då någon råkat ladda upp en gammal film som ny, konstigare än så är det inte.

Klantigt? Ja, men vi är mänskliga vi med. Jag uppdaterar nyheten.

Medlem

Tack Sebastian, men ni måste faktiskt ta och skärpa er överlag.

I alla fall om ni vill anses vara en någorlunda professionell och seriös sajt.

SE

Skrivet av ShavedEwok:

Tack Sebastian, men ni måste faktiskt ta och skärpa er överlag.

I alla fall om ni vill anses vara en någorlunda professionell och seriös sajt.

SE

Du får gärna komma med feedback kring exakt vad vi behöver skärpa oss kring. Nog för att det var en blunder att vi råkade lägga upp en gammal Republic-rulle, men den typen av misstag händer som tur är extremt, extremt sällan.

Medlem
Skrivet av ShavedEwok:

Ber om ursäkt på förhand för mina versaler, men...

Denna film är ETT OCH ETT HALVT ÅR GAMMAL (släpptes officiellt den 23/4 2010):

http://www.swtor.com/media/trailers/video-documentary-4

Sebastian Lind (FZ) kanske kan förklara varför han behagat lägga upp en så pass gammal film under den klämkäcka rubriken: "SENASTE NYHETERNA"?

Krävs för övrigt inget raketforskardiplom för att inse att spelet ser betydligt annorlunda ut i dagsläget.

SE

Tyckte väl att jag kände igen filmen ^^

Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av ShavedEwok:

Tack Sebastian, men ni måste faktiskt ta och skärpa er överlag.

I alla fall om ni vill anses vara en någorlunda professionell och seriös sajt.

SE

Du får gärna komma med feedback kring exakt vad vi behöver skärpa oss kring. Nog för att det var en blunder att vi råkade lägga upp en gammal Republic-rulle, men den typen av misstag händer som tur är extremt, extremt sällan.

FZ will always have a big place in my heart

Misstag händer lätt, bara o se förbi dem och fortsätta med livet (Så länge de inte är för stora dock..).

Medlem

I stand corrected...

Någon som minns/kan länka en nyare film med bättre fps som också visar combat?

1
Skriv svar