Robot
Fifa 12

Någon månad efter att de stora ligorna ute i Europa sparkat igång, kommer nu Fifa 12 – som enligt utvecklarna ska vara än mer realistiskt än något fotbollsspel tidigare.

#ea-sports, #fifa-12, #fifa-11


Medlem
Fifa 12

Min uppfattning som jag har fått av att spela demot stämmer väldigt bra överrens med din. Ska bli kul att spela den färdiga produkten !

Medlem

Färdiga produkten på PC om två dagar, längtar!


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ett svårare FIFA? Låter skoj!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Tror jag ska få min preorder idag.. hoppas : //!!

Medlem

Inte varje dag som FZ hinner före GT

Medlem

Jag brukar tycka att Tomas Nilsson recenserar fotbolls-spel bra. Men den här var ingen höjdare, får ju inte ut något speciellt av den. Men det finns kanske inte så mycket att säga.

Oavsett vilket så vill jag veta är om man kan skapa ett lag och sen köra med det i en liga/become-a-gm...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det han skriver stämmer precis med det jag upplevt på demot än så länge, men 4/5 e lite snålt! Har sett spelet få fulla rosor av andra kritiker!

Medlem
Skrivet av FunnyBoy:

Det han skriver stämmer precis med det jag upplevt på demot än så länge, men 4/5 e lite snålt! Har sett spelet få fulla rosor av andra kritiker!

Så bara för att andra kritiker ger spelet 5/5 så måste vi på FZ göra det med?
4/5 är faktiskt "mycket bra" i betyg.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

PES från start till 2007- sen 2007 har jag lirat Fifa till 2010, jag blev besviken på denna Version av fifa, det duger inte helt enkelt, så nu blir det att gå över till PES för iår för där känner jag mera Pirr i magen när jag spelar PES. Hade nog för höga förväntningar på Fifa iår, kan vara därför :/

Medlem
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av FunnyBoy:

Det han skriver stämmer precis med det jag upplevt på demot än så länge, men 4/5 e lite snålt! Har sett spelet få fulla rosor av andra kritiker!

Så bara för att andra kritiker ger spelet 5/5 så måste vi på FZ göra det med?
4/5 är faktiskt "mycket bra" i betyg.

Smaken är som baken!

Men för mig kommer det säkert bli en 5

Medlem
Skrivet av makedonii:

PES från start till 2007- sen 2007 har jag lirat Fifa till 2010, jag blev besviken på denna Version av fifa, det duger inte helt enkelt, så nu blir det att gå över till PES för iår för där känner jag mera Pirr i magen när jag spelar PES. Hade nog för höga förväntningar på Fifa iår, kan vara därför :/

kört som du, men jag kan inte gå tillbaka till pes som det är nu. De spelen är sorgliga i jämförelse med t.ex pes5. 2010 var ju ett skämt, och det har inte blivit mycket bättre. 2009 är ju tom bättre än de senaste spelen.
nej, jag håller mig till fifa som bara blir bättre (än så länge) och hoppas på framtiden, gärna utan seabass som verkar hålla ttillbaka pes.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av FunnyBoy:

...4/5 e lite snålt! Har sett spelet få fulla rosor av andra kritiker!

Alla tycker samma!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

När jag spelar demot så upplever jag också att det är mycket bättre tempo/respons vid tacklingar, förmodligen tack vare den nya motorn för just dessa.
I föregångaren fick gubben en liten lätt knuff i en närkamp om bollen och då kändes det som att en animation startade där gubben stapplade omkring i 5 sekunder innan man återfick kontrollen och kunde börja försöka återta bollen, speciellt vid lösbollar, som om han fått sig en rejäl tryckare och dessutom haft ABSOLUT i dricksflaskan ist. för sportdryck. Så snart icke-bollförare kom in på kroppen så kunde man bara hoppas på att det skulle bli en frispark, annars blev man av med bollen 9/10 ggr.

I demot tar de knuffen och stapplar nått steg åt sidan och sen är de tillbaka under min kontroll igen direkt och ofta kan man ta tillbaka lösbollar om bollriktningen är något fördelaktig eller åtminstone jaga ifatt och hjälpa till och täcka upp bakom nästa man som går upp i press.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Rolig recension, jag antar att du är fotbollsintresserad?

Medlem

Hehe

Det är sorgligt att de implementerar en så trasig fysikmotor i ett fullprisspel. Sen skryter de med att den är revolutionerande och att de arbetat på den i 2 år. Det syns inte.

Medlem

FIFAn is the best:)
PES 5 är bättre än alla anda PES spel..


signatur

Easy - Medium - Hard - Experienced - Hardcore - Impossible - Chuck? Norris

Medlem

Blir helt klart att uppgradera nu då. Ut fifa 11 In fifa 12

förövrigt:

VI ÄR MÄSTARE! VI ÄR MÄSTARE! VI GÖR SOM VI VILL, TOG EN TITEL TILL! VI ÄR MÄSTARE!!

Medlem

haha några var ju klockrena.. målisen flyger i luften landar nästan i spagat innan han kliver upp..

Medlem

Köpte mig ett EA Pass och har haft spelet sedan earlyreleasen drog igång.
Klart bättre än de tidigare.
Gillar det nya sättet att "tampas" om bollen.
Tyvärr kan man ej spela Ultimate team i early-releasen,vilket är det som är bäst med FIFA.

Dock ens ak som jag klagat på sedan dem förde in Be A Pro: Om man nu kan köra head to head och be a pro rankad, varför i h-e kan man då välja att styra andra tillsammans med sin be a pro på rankad be a pro match.
Sedan borde de ändra om be a pro läget,gubben blir ju trött efter ett par matcher och måste vila.Trodde man var pro och hade kondition,,men icke i EAs fotbollsliv.

Inaktiv

Haha, gillar den när en bunt spelare bara ramlar över bollen och ribb-nick-bizzarro i slutet.

Som jag förstått används animationssystemet från FIFA i BF3.

Medlem

Gött att FIFA finns till PC, inte samma sak som PS3 men gött ändå. Synd att NHL och Madden inte kan släppa till PC...


signatur

Easy - Medium - Hard - Experienced - Hardcore - Impossible - Chuck? Norris

Inaktiv
Skrivet av D4NKE:

Synd att NHL och Madden inte kan släppa till PC...

Håller med, saknar verkligen NHL på PC.

Medlem

Grymt skönt att dom börjar göra spelet mer hardcore.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av D4NKE:

Synd att NHL och Madden inte kan släppa till PC...

Håller med, saknar verkligen NHL på PC.

NHL finns väll till PC :/

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av makedonii:

PES från start till 2007- sen 2007 har jag lirat Fifa till 2010, jag blev besviken på denna Version av fifa, det duger inte helt enkelt, så nu blir det att gå över till PES för iår för där känner jag mera Pirr i magen när jag spelar PES. Hade nog för höga förväntningar på Fifa iår, kan vara därför :/

kört som du, men jag kan inte gå tillbaka till pes som det är nu. De spelen är sorgliga i jämförelse med t.ex pes5. 2010 var ju ett skämt, och det har inte blivit mycket bättre. 2009 är ju tom bättre än de senaste spelen.
nej, jag håller mig till fifa som bara blir bättre (än så länge) och hoppas på framtiden, gärna utan seabass som verkar hålla ttillbaka pes.

för mig var PES 6 the best av de alla

Medlem

Spontant. vilken dynga.

Spelade först Pes2012-demot och tänkte, okej, bra att det är lite smidigare, lite kvickare men vafan konami, efter 2 minuters spelande kunde jag rablla upp 10 saker som jag observerade i förra årets version som det ännu inte fixat. Hur som, tänkte då att i år blir det kanske Fifa istället. Fifa har helt klart sina kvalitéer men fifas kvalitéer är sekundära, de är som vanligt fantastiska på inramningen men har fortfarande inte lärt sig vad fysik och vad tyngd är, saker som är väsentliga för att få till en skön spelkänsla. Vilken Dynga. Återgick då till pes2012-demot och även med sina brister är det så mycket härligare....

Medlem
Skrivet av gardis84:

Spontant. vilken dynga.

Spelade först Pes2012-demot och tänkte, okej, bra att det är lite smidigare, lite kvickare men vafan konami, efter 2 minuters spelande kunde jag rablla upp 10 saker som jag observerade i förra årets version som det ännu inte fixat. Hur som, tänkte då att i år blir det kanske Fifa istället. Fifa har helt klart sina kvalitéer men fifas kvalitéer är sekundära, de är som vanligt fantastiska på inramningen men har fortfarande inte lärt sig vad fysik och vad tyngd är, saker som är väsentliga för att få till en skön spelkänsla. Vilken Dynga. Återgick då till pes2012-demot och även med sina brister är det så mycket härligare....

Härligt att se ett omdöme om ett helt spel genom en demo.

Medlem
Skrivet av makedonii:
Skrivet av Propy:
Skrivet av makedonii:

PES från start till 2007- sen 2007 har jag lirat Fifa till 2010, jag blev besviken på denna Version av fifa, det duger inte helt enkelt, så nu blir det att gå över till PES för iår för där känner jag mera Pirr i magen när jag spelar PES. Hade nog för höga förväntningar på Fifa iår, kan vara därför :/

kört som du, men jag kan inte gå tillbaka till pes som det är nu. De spelen är sorgliga i jämförelse med t.ex pes5. 2010 var ju ett skämt, och det har inte blivit mycket bättre. 2009 är ju tom bättre än de senaste spelen.
nej, jag håller mig till fifa som bara blir bättre (än så länge) och hoppas på framtiden, gärna utan seabass som verkar hålla ttillbaka pes.

för mig var PES 6 the best av de alla

men du. det du pratar om är nostalgi. Pes 6 _är_ helt världelöst i förhållande till pes2012. bara en sådan sak som den otroliga skillnaden i variation nu som du kan ha i ditt spel på plan gör att 2012 års version är väsentligt bättre. aldrig förståt detta vurmande.

12
Skriv svar