Witcher 2-DLC till Xbox 360 ej gratis

Robot
Witcher 2-DLC till Xbox 360 ej gratis

Men du som satte morgonkaffet i halsstrupen av rädsla för att det även skulle kunna gälla Windows-utgåvan kan fortsätta vara lugn. CD Projekt tycker som tidigare inte om att ta betalt för DLC.

#the-witcher-2-assassins-of-kings


Medlem
Witcher 2-DLC till Xbox 360 ej gratis

älskar dessa gossar. de vet hur man gör spelarna glada.

om de släppte en stor expansion skulle jag såklart köpa den.

Medlem

God damn it micro$oft...


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

De ska ha fett me cred för sin attetyd. Det låter ju iaf som om de också ville släppe dlcna gratis till 360 men inte får för MS. Kul med ett spel där man inte måste köpa halva spelet i efterhand.

Har alltid antagit att någon måste pröjsa för konsoll-DLC, antingen utvecklaren eller konsumenterna.
Men, det är också en av anledningarna till att konsollspel vid release ofta är betydligt stabilare än PC-dito.
Microsoft och Sony testar och certifierar allt, vilket kräver en inte alls oansenlig arbetsstyrka. På PC så släpper man och håller tummarna, och patchar om det blev fel...

Inaktiv
Skrivet av Gurra300:

God damn it micro$oft...

Dom ser att spelarna betalar.. så varför göra det gratis?

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Har alltid antagit att någon måste pröjsa för konsoll-DLC, antingen utvecklaren eller konsumenterna.
Men, det är också en av anledningarna till att konsollspel vid release ofta är betydligt stabilare än PC-dito.
Microsoft och Sony testar och certifierar allt, vilket kräver en inte alls oansenlig arbetsstyrka. På PC så släpper man och håller tummarna, och patchar om det blev fel...

Ja så är det ju, har inget att göra med att PC är svårare eftersom det är så många som har så många olika setups och att de flesta spel dessa dagar görs först för konsol och sedan i andrahand för pc.

Den sista biten utav ditt meddelande luktar troll så hårt att jag ignorerar det.

Medlem
Skrivet av korosuu:

Den sista biten utav ditt meddelande luktar troll så hårt att jag ignorerar det.

Nja, så fel har han väl ändå inte? Titta på några av de stora släppen på PC senaste tiden, såsom Red Orchestra 2, Brink, Dead Island osv. Alla buggade utav bara helvete vid släpp. På konsol har man faktiskt mindre acceptans för fel, eftersom man inte lika lätt kan patcha.

Sen att MS tingar utvecklare att ta betalt för DLC, meh. MS förtjänar faktiskt en bit av kakan, då de faktiskt tar av deras bandbredd och servrar när man tankar via LIVE, plus nämna kvalitetskontroll.

Skrivet av korosuu:
Skrivet av slartibartfast:

Har alltid antagit att någon måste pröjsa för konsoll-DLC, antingen utvecklaren eller konsumenterna.
Men, det är också en av anledningarna till att konsollspel vid release ofta är betydligt stabilare än PC-dito.
Microsoft och Sony testar och certifierar allt, vilket kräver en inte alls oansenlig arbetsstyrka. På PC så släpper man och håller tummarna, och patchar om det blev fel...

Ja så är det ju, har inget att göra med att PC är svårare eftersom det är så många som har så många olika setups och att de flesta spel dessa dagar görs först för konsol och sedan i andrahand för pc.

Den sista biten utav ditt meddelande luktar troll så hårt att jag ignorerar det.

Jodå, fragmentation av PC-plattformen är också ett problem, det har jag inte sagt emot. Men APIer gör att detta problem egentligen är mycket mindre än vad folk verkar tro.

Nej, inget trollande, bara sju års erfarenhet av att göra konsoll och PC-spel. Ordentliga certifieringsprocesser till PC skulle defenitivt öka kvaliteten på halvdanna spel vid släpptilfället. Men även öka kostnaderna. Samt att en releasepolis verkar verkligen inte vara något som PC-ägarna är intresserade av att ha.

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Har alltid antagit att någon måste pröjsa för konsoll-DLC, antingen utvecklaren eller konsumenterna.
Men, det är också en av anledningarna till att konsollspel vid release ofta är betydligt stabilare än PC-dito.
Microsoft och Sony testar och certifierar allt, vilket kräver en inte alls oansenlig arbetsstyrka. På PC så släpper man och håller tummarna, och patchar om det blev fel...

Får man fråga vad herrn tycker om Bayonetta versionen som kom till PS3an då?
Bayonetta på PS3an hade från början väldigt många problem, en av dem när man plockade upp saker så kunde en del få fryslagg i ca 4min. Detta fixades iofs med en patch som kom en månad senare.

Medlem

Jag kommer då köpa spelet till 360'n, då jag både vill stödja denna utvecklare plus att jag inte har en dator som klarar spelet. Så dessa kostnader kommer då inte störa mig märkbart.

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Nja, så fel har han väl ändå inte? Titta på några av de stora släppen på PC senaste tiden, såsom Red Orchestra 2, Brink, Dead Island osv. Alla buggade utav bara helvete vid släpp. På konsol har man faktiskt mindre acceptans för fel, eftersom man inte lika lätt kan patcha..

Dead Island är bra mycket buggigare på konsol än på PC.

Medlem
Skrivet av palmtree:

Dead Island är bra mycket buggigare på konsol än på PC.

Ah, visste jag faktiskt inte. Trodde det var PC-exklusivt av nån anledning. Oh well, consider me corrected! Men jag vidhåller min poäng i övrigt

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Har alltid antagit att någon måste pröjsa för konsoll-DLC, antingen utvecklaren eller konsumenterna.
Men, det är också en av anledningarna till att konsollspel vid release ofta är betydligt stabilare än PC-dito.
Microsoft och Sony testar och certifierar allt, vilket kräver en inte alls oansenlig arbetsstyrka. På PC så släpper man och håller tummarna, och patchar om det blev fel...

Starcraft 2 var så vitt jag förstått det inte fyllt av buggar när det kom. Anledningen till att spel är stabila är att de har släppts när de är klara, har inget med att det skulle vara Sony eller Microsoft som har testat och certifierat, konsoler är inte en mer stabil plattform än vad pc är. Däremot är den lättare att utveckla till eftersom utvecklarna vet vilken hårdvara folk sitter på, när det gäller pc finns det säkerligen ett par tusen kombinationer.

Skrivet av PcGamer:

Starcraft 2 var så vitt jag förstått det inte fyllt av buggar när det kom. Anledningen till att spel är stabila är att de har släppts när de är klara, har inget med att det skulle vara Sony eller Microsoft som har testat och certifierat, konsoler är inte en mer stabil plattform än vad pc är.

Ja men självklart finns det bra spel till PC, och spel är bättre om dom släpps när dom är klara! (DUH!)
Hela poängen med konsolltilverkarnas testprocesser är att se till att spelen är klara innan de släpps!

Skrivet av PcGamer:

Däremot är den lättare att utveckla till eftersom utvecklarna vet vilken hårdvara folk sitter på, när det gäller pc finns det säkerligen ett par tusen kombinationer.

Tror du det är samma hårdvara i alla PS3or?

Sen är det inte rimligt att utveckla och testa ett spel mot tusen olika kombinationer. Man kodar mot ett API sen blir det förhoppningsvis rätt automagiskt.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Har alltid antagit att någon måste pröjsa för konsoll-DLC, antingen utvecklaren eller konsumenterna.
Men, det är också en av anledningarna till att konsollspel vid release ofta är betydligt stabilare än PC-dito.
Microsoft och Sony testar och certifierar allt, vilket kräver en inte alls oansenlig arbetsstyrka. På PC så släpper man och håller tummarna, och patchar om det blev fel...

Trolololol

Medlem

Nå varför inte? Konsol spelare köper ju allt skit som erbjuds åt dem utan att klaga det minsta.

Men det är väl microsoft som ligger bakom det här med att DLCn ska kosta.

Evul evul company

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av korosuu:

Den sista biten utav ditt meddelande luktar troll så hårt att jag ignorerar det.

Nja, så fel har han väl ändå inte? Titta på några av de stora släppen på PC senaste tiden, såsom Red Orchestra 2, Brink, Dead Island osv. Alla buggade utav bara helvete vid släpp. På konsol har man faktiskt mindre acceptans för fel, eftersom man inte lika lätt kan patcha.

Sen att MS tingar utvecklare att ta betalt för DLC, meh. MS förtjänar faktiskt en bit av kakan, då de faktiskt tar av deras bandbredd och servrar när man tankar via LIVE, plus nämna kvalitetskontroll.

Brink och Dead Island var fullt av buggar på alla plattformar vid release.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Tror du det är samma hårdvara i alla PS3or?

Sen är det inte rimligt att utveckla och testa ett spel mot tusen olika kombinationer. Man kodar mot ett API sen blir det förhoppningsvis rätt automagiskt.

Nej, det har jag heller inte påstått utan det jag menar är att det finns en hel del fler kombinationer när man utvecklar ett spel för pc kontra till konsol. Håller dock helt med dig om att idag chansar många utvecklare/utgivare när de släpper spel eftersom de senare kan patcha bort de problem som uppstår. Falcon 4 släpptes i ett väldigt ofärdigt skick och även första Red Orchestra släpptes rätt så ofärdigt (som jag förstått det då jag själv inte spelade det förrän ett bra tag senare). Jag säger inte att det är lätt att utveckla spel till konsol, det jag säger är att spel idag släpps för tidigt även om det finns undantag som sagt.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av slartibartfast:

Har alltid antagit att någon måste pröjsa för konsoll-DLC, antingen utvecklaren eller konsumenterna.
Men, det är också en av anledningarna till att konsollspel vid release ofta är betydligt stabilare än PC-dito.
Microsoft och Sony testar och certifierar allt, vilket kräver en inte alls oansenlig arbetsstyrka. På PC så släpper man och håller tummarna, och patchar om det blev fel...

Trolololol

Börjar gå lite inflation i det uttrycket, hans inlägg var väl inte provocerande direkt..? Bara hans åsikt anser jag..

Medlem
Skrivet av Tyzon:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av slartibartfast:

Har alltid antagit att någon måste pröjsa för konsoll-DLC, antingen utvecklaren eller konsumenterna.
Men, det är också en av anledningarna till att konsollspel vid release ofta är betydligt stabilare än PC-dito.
Microsoft och Sony testar och certifierar allt, vilket kräver en inte alls oansenlig arbetsstyrka. På PC så släpper man och håller tummarna, och patchar om det blev fel...

Trolololol

Börjar gå lite inflation i det uttrycket, hans inlägg var väl inte provocerande direkt..? Bara hans åsikt anser jag..

Det är inte så att man "bara släpper till PC och håller tummarna"..

Medlem

Microsoft ftw lol...


signatur

Dont force your weakness upon me!

1
Skriv svar