Syndicate släpps i februari

Robot
Syndicate släpps i februari

Starbreeze avslöjar exakt datum för sin nytolkning av 90-talsklassikern.

#starbreeze-studios, #syndicate, #electronic-arts


Medlem
Syndicate släpps i februari

Så pass tidigt? ja om man inte trodde det skulle floppa tidigare så lär man ju göra det nu
Hoppas det blir en super flopp som kör företaget i bottnen totalt

Skägg.
10 Chambers

Tidigt? Spelet har ändå varit under utveckling i bra många år. Det är snarare annonseringen/hype-arbetet som kommit igång senare är vanligt.


signatur
Medlem
Skrivet av Cane:

Hoppas det blir en super flopp som kör företaget i bottnen totalt

Som gamer, varför vill man det, speciellt med ett Svenskt spelföretag?
Ta tex Grin, jag kan säga att jag inte gillade alla deras spel men jag tyckte inte om att företaget gick i konkurs.
Jag har känt till detta spel i många år, har en kompis som jobbar där, så det är inte nått förhastade beslut att släppa spelet tidigt.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Gött på min födelsedag, ska bli episkt!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tidigt? Spelet har ändå varit under utveckling i bra många år. Det är snarare annonseringen/hype-arbetet som kommit igång senare är vanligt.

Herr expert, har du testat det? Är det, bra, superbra eller episkt?

Medlem

Who, what, when...!?

Det var snabba ryck så snart efter att de just annonserat det. Hoppas det går bra!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Syrfid:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tidigt? Spelet har ändå varit under utveckling i bra många år. Det är snarare annonseringen/hype-arbetet som kommit igång senare är vanligt.

Herr expert, har du testat det? Är det, bra, superbra eller episkt?

Nej, inte än, men inom några dagar serveras en artikel om det som är känt om spelet och framförallt ett besök på Starbreeze.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Cane:

Så pass tidigt? ja om man inte trodde det skulle floppa tidigare så lär man ju göra det nu
Hoppas det blir en super flopp som kör företaget i bottnen totalt

Kul inställning. Du kanske ska vänta med att såga spelet innan du provat det? Jag var också skeptisk till en början men efter att ha sett lite screenshots så måste jag säga att jag blivit lite mer intresserad. Hoppas de gör Syndicate rättvisa, ANNARS får de gärna konka för min del.


signatur

ASUS Maximus Gene-Z | Intel i5 2500 3.3GHZ (OC 4.3GHZ) | 16GB DDR3 1600MHZ | 1xEVGA GTX 670 2GB FTW | DELL U2412M | 2x1TB 7200rpm HD

Medlem
Skrivet av Cane:

Så pass tidigt? ja om man inte trodde det skulle floppa tidigare så lär man ju göra det nu
Hoppas det blir en super flopp som kör företaget i bottnen totalt

Jag håller med. Generellt i spelvärlden är det ett starkt orostecken när det går kort tid mellan utannonsering och release. Att det sedan finns en lång utvecklingstid bakom spelar mindre roll.

Välgjorda spel brukar helt enkelt ha en lång tid för hype medan crapspel knappt hinner annonseras förrän de släpps helt obemärkt.


signatur

Memento Mori

Inaktiv

Minns de goda gamla tiderna när man spelade Syndicate på sin 33MHz PC.

Medlem
Skrivet av anon_1418:

Minns de goda gamla tiderna när man spelade Syndicate på sin 33MHz PC.

Och själv sitter man här med Syndicate wars till playstation, inte ens repor på skivan.


signatur

The cake is a lie.

Inaktiv
Skrivet av seravok:
Skrivet av Berling:

Minns de goda gamla tiderna när man spelade Syndicate på sin 33MHz PC.

Och själv sitter man här med Syndicate wars till playstation, inte ens repor på skivan.

Push "Gilla knapp"

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

...Generellt i spelvärlden är det ett starkt orostecken när det går kort tid mellan utannonsering och release. Att det sedan finns en lång utvecklingstid bakom spelar mindre roll.

...crapspel knappt hinner annonseras förrän de släpps helt obemärkt.

Antar undantag för Duke Nukem Forever som utannonserades 97?

Om man ska ta det antagandet att en utannonsering kort innan release = en dålig produkt, så suger alltså ALLT vad Apple säljer?
Call of Duty som generellt sett har ett-två års utveckling mellan spelen?
Typiskt att döma boken efter omslaget.

Jag HOPPAS det blir ett underhållande, intressant och utmanande spel.

Medlem
Skrivet av Sillage:
Skrivet av Cane:

Hoppas det blir en super flopp som kör företaget i bottnen totalt

Som gamer, varför vill man det, speciellt med ett Svenskt spelföretag?
Ta tex Grin, jag kan säga att jag inte gillade alla deras spel men jag tyckte inte om att företaget gick i konkurs.
Jag har känt till detta spel i många år, har en kompis som jobbar där, så det är inte nått förhastade beslut att släppa spelet tidigt.

Kanske för att det släpps så jävla mycket skräpspel nu för tiden. Det är knappast en förlust om några företag skulle gå i konkurs däremot skulle det kanske motivera de andra att inte ta på sig en massa skitjobb och släppa spel som totalt slaktar original IP:t.

Och uppenbarligen är du ju biased eftersom du känner någon som jobbar där.

Medlem

Jag tycker det är skönt när utvecklare visar upp sina spel när det bara är ett halvår eller mindre kvar till release, blir så jobbigt att vänta längre. Minns att man bara gick och väntade över ett helt år på warhammer online och det var hemskt

Kommer testa Syndicate på en gång, Starbreeze är duktiga på fps och det här ser intressant ut!


signatur

Game long and prosper

Inaktiv

Varför ser detta ut som ett taskigt generiskt fps spel?

Ish
Medlem
Skrivet av anon_1418:

Minns de goda gamla tiderna när man spelade Syndicate på sin 33MHz PC.

You and me both! Fast jag hade en 66 Mhz ^^


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Slimebeast:
Skrivet av Cane:

Så pass tidigt? ja om man inte trodde det skulle floppa tidigare så lär man ju göra det nu
Hoppas det blir en super flopp som kör företaget i bottnen totalt

Jag håller med. Generellt i spelvärlden är det ett starkt orostecken när det går kort tid mellan utannonsering och release. Att det sedan finns en lång utvecklingstid bakom spelar mindre roll.

Välgjorda spel brukar helt enkelt ha en lång tid för hype medan crapspel knappt hinner annonseras förrän de släpps helt obemärkt.

Det finns ungefär noll korrelation mellan längd på hype och kvaltiet på spel. Men vill man se sådana mönster så gör man det.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Inaktiv
Skrivet av Ish:
Skrivet av Berling:

Minns de goda gamla tiderna när man spelade Syndicate på sin 33MHz PC.

You and me both! Fast jag hade en 66 Mhz ^^

Hade en turboknapp på fronten av chassit som förvisso satte igång "TURBO'n" och displayen visade plötsligt 44MHz istället. Faktum är att Syndicate flöt bättre då.. undrar varför.. haha.

Medlem
Skrivet av jonne_man:

Varför ser detta ut som ett taskigt generiskt fps spel?

För att det med största sannolikhet ÄR ett taskigt, generiskt fps. Även om det skulle visa sig vara hyfsat så är det rent ut sagt ett vidrigt beslut (dagens spelindustri i ett nötskal) att helt plötsligt byta genre på ett så efterlängtat spel.

Inaktiv

Har kvar min 486 Dx2 66 med turboknapp (386:an med...)
Föresten, den här frågan lär avslöja att jag är dum som en apa men är det Starbreezes egna grafikmotor som används eller är det unreal engine 3????


signatur

Jag vill ha page....

Medlem

Minns fortfarande syndicate wars.. särskilt den svenska versionen. Vem kan glömma vapenvalsrösten "Minigevär!" =P

Medlem

Neiije! De kan ju inte släppa det så nära inpå det mest efterlängtade släppet någonsin Mass Effect 3, nu blir det ju ingen uppmärksamhet över till Syndicate

Medlem

Spelets artstyle är då godkänd iaf, ser snyggt ut

Är det bara jag som tycker det ser skitbra ut? Det känns mest som ni vill att det ska vara dåligt då det går en annan väg än vad ni hade velat.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Ish
Medlem
Skrivet av anon_1418:
Skrivet av Ish:
Skrivet av anon_1418:

Minns de goda gamla tiderna när man spelade Syndicate på sin 33MHz PC.

You and me both! Fast jag hade en 66 Mhz ^^

Hade en turboknapp på fronten av chassit som förvisso satte igång "TURBO'n" och displayen visade plötsligt 44MHz istället. Faktum är att Syndicate flöt bättre då.. undrar varför.. haha.

Jag spelade det 94 när jag var 7 år. Fick med det till datorn. Minns att grafiken var awesome sauce. Sen slängde jag i Beneath a Steel Sky disketten och tappade hakan. Stört snyggt för den tiden hehe.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem
Skrivet av Syrfid:

Gött på min födelsedag, ska bli episkt!

Min med

Inaktiv
Skrivet av albertalbertsson:

Är det bara jag som tycker det ser skitbra ut? Det känns mest som ni vill att det ska vara dåligt då det går en annan väg än vad ni hade velat.

Syndicate är syndicate. Varför göra det till en fps shooter som av utseendet att döma nu är precis som alla andra fps shooters. Det kommer säkert finnas någon halv flottig feature som hyllar det gamla spelet. Men när någon säger att ett syndicate ska släppas tänker jag personligen inte fps...

Spelet ser dessutom ut som en korridorshooter. Inte alls futuristiska städer, lönnmord, massmord som syndicate var.

Nej förväntningarna är i botten men vem vet det kanske bli bra...

Medlem
Skrivet av albertalbertsson:

Är det bara jag som tycker det ser skitbra ut? Det känns mest som ni vill att det ska vara dåligt då det går en annan väg än vad ni hade velat.

Låt säga att Starcraft 2 hade varit ett generiskt fps istället. Kan du ens föreställa dig vilken reaktion det skulle få? Detta är precis samma sak med den enda skillnaden att det finns långt fler Starcraft-fans.

Vi har väntat i 15 år på ett nytt Syndicate, men istället så får vi ett jävla fps nedtryckt i halsen av pengakåta utgivare. Klart som fan att folk blir förbannade.

12
Skriv svar