Activision: Call of Duty: Elite visar vägen för framtiden

Robot
Activision: Call of Duty: Elite visar vägen för framtiden

Modern Warfare-utvecklarna hävdar att alla spel kommer ha något som liknar deras onlinetjänst Elite "inom tre till fem år".

#activision, #call-of-duty-modern-warfare-3


Medlem
Activision: Call of Duty: Elite visar vägen för framtiden

När slutade spel handla om att spela själva spelet och ha kul?

Medlem

In b4 Activision-haters.

Så länge den inte kopplas till facebook som allt annat nuförtiden...
Edit': För är det något som tagit skada av alla dessa olika platformar, såväl fysiska som digitala, för spel så är det i min mening det tävlingsinrikade communityt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv
Medlem

Isåfall fruktar jag för framtida spel.

Medlem
Skrivet av Kogster:

När slutade spel handla om att spela själva spelet och ha kul?

Varför tror du att det är ömsesidigt uteslutande att ha en social plattform och ett roligt spel samtidigt?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Skulle inte förvåna mig om fler spel inom en snar framtid tar detta steg, dock så tycker jag att det är bs hur dom presenterar att det är en nödvändighet.

Dollar dollar bills yo.

Medlem

Varför skulle "alla" spel ha det?

Medlem

Jag hoppas att den här skittrenden DÖR inom 3-5 år istället. Kalla mig gammalmodig om ni vill, men fps ska inte ha månadsavgifter.


signatur

Game long and prosper

Medlem

Gör inte battlelog allt Elite gör men gratis?

Medlem
Skrivet av Juel91:

Gör inte battlelog allt Elite gör men gratis?

Nej, båda är gratis, men Elite gör mer.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Tack Activision för att ni banar vägen för att försöka lösa ut så mkt pengar från konsumenterna som möjligt,

Medlem

Det var det mest giriga, självupptagna och självglorifierade uttalandet jag har hört på ett tag. Spyr galla över Activision nu mera. Hoppas innerligt att alla inser vilket oerhört girigt företag de har blivit. Usch.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Inaktiv
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Juel91:

Gör inte battlelog allt Elite gör men gratis?

Nej, båda är gratis, men Elite gör mer.

Nej elite gör inte mer, båda tjänsterna har olika fördelar, hittills har jag fastnat för Battlelog då Elite är mycket men mycket är onödigt. Men något Battlelog borde ta efter är systemet Elite ska få för att hitta andra klaner att möta. I Battlelog kan man bara skapa en klan och bjuda in folk och se stats för klanen. De borde alltså skapa ett matchmakingsystem för att köra klan vs klan.

Medlem

Ofta...det har gått utmärkt utan hittils!

Att hitta på en ursäkt för att även FPS spel ska kräva månads abonnemang suger bara rakt av!!
Jag har för mig att deras Elite tjänst kostade...annars är det väl ok.

Medlem

FZ strul dubbelpost

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Juel91:

Gör inte battlelog allt Elite gör men gratis?

Nej, båda är gratis, men Elite gör mer.

Är du säker?
Jag tyckte en intervju med Kotick antydde den nya tjänsten var betaltjänst men att de skulle ha online-spel gratis för de med enklare behov eller hur det var men gratisköret var inte Elite.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Juel91:

Gör inte battlelog allt Elite gör men gratis?

Nej, båda är gratis, men Elite gör mer.

Är du säker?
Jag tyckte en intervju med Kotick antydde den nya tjänsten var betaltjänst men att de skulle ha online-spel gratis för de med enklare behov eller hur det var men gratisköret var inte Elite.

Du har fått helt fel information. MW3 är ett nytt CoD-spel precis som de tidigare. När man köpt det kan man spela multiplayer precis som alltid, utan att betala extra. Till detta kan man också, högst frivilligt, använda CoD Elite för statistik, social plattform, analysera matcher, dela med sig klipp till vänner osv osv, detta är också helt gratis.

Men om man vill ha ÄNNU mer av CoD Elite så kan man köpa premiumtjänsten, genom en årskostnad på ca 500-lappen. Då ingår bland annat alla DLC (20 stycken) till spelet, man kan spela för riktiga priser, man kan levla upp sin klan osv.

Vill du veta mer kan du läsa här: http://www.callofduty.com/elite/whats-included.html


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Hmm.. Vad var det för ord nu igen...? Just ja... NEJ.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Du har fått helt fel information. MW3 är ett nytt CoD-spel precis som de tidigare. När man köpt det kan man spela multiplayer precis som alltid, utan att betala. Till detta kan man också, högst frivilligt, använda CoD Elite för statistik, social plattform, analysera matcher, dela med sig klipp till vänner osv osv, detta är också helt gratis.

Men om man vill ha ÄNNU mer av CoD Elite så kan man köpa premiumtjänsten, genom en årskostnad på ca 500-lappen. Då ingår bland annat alla DLC (20 stycken) till spelet, man kan spela för riktiga priser, man kan levla upp sin klan osv.

Vill du veta mer kan du läsa här: http://www.callofduty.com/elite/whats-included.html

Tack.

Kotick svarade bara på en fråga om att BF3 skulle vara gratis ännu och han drog väl inte alla detaljer. Det finns länk på FZ.

Elite är väl som Social Club för Rockstar då eller liknande - sedan betalköret på det.

Förmodligen stämmer det att folk hellre är med i community där man delar ett speciellt intresse än t.ex facebook och generell kontakt bara. Det dalar väl rätt snabbt Facebook vad jag förstår - folk orkar inte engagera sig.

Medlem

Snälla Elite dö och dö snabbt för ingen kommer sakna dig!

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Kogster:

När slutade spel handla om att spela själva spelet och ha kul?

Varför tror du att det är ömsesidigt uteslutande att ha en social plattform och ett roligt spel samtidigt?

Vad jag förstått är det bra mycket mer än en social tjänst. Vad gäller socialt skulle jag hellre se fokus på in game voicechat då jag tycker det bidrar mer till spelupplevelsen

Medlem
Skrivet av henks:

Tack Activision för att ni banar vägen för att försöka lösa ut så mkt pengar från konsumenterna som möjligt,

OM några år kommer du att tacka EA för att göra samma sak med Battlefield serien med.

ALLA stora titlar i framtiden kommer att följa denna affärsmodell. Oavsett om vi konsumenter gillar det eller ej...

Medlem
Skrivet av FUtech:

Ofta...det har gått utmärkt utan hittils!

Att hitta på en ursäkt för att även FPS spel ska kräva månads abonnemang suger bara rakt av!!
Jag har för mig att deras Elite tjänst kostade...annars är det väl ok.

Den är gratis overall, men för att kunna använda alla funktioner behöver du betala.

Jag bryr mig absolut noll om features som denna i spel. Jag vill bara spela.

Medlem

Elite är CoD-facebook fast om man vill ha tillgång till allt så måste man betala. De flesta CoD spelarna lägger pengar på vadsomhelst (De skulle till och med betala en förmögenhet för Koticks avföring), så förmodligen kommer majoriteten av dem att skaffa detta , men det är väll bra för er som har Facebook för nu slipper ni dem jävlarna?! Gillar inte den communityn, så jag är nöjd eftersom nu kommer jag veta vart jag har dem och förmodligen slippa dem på Youtube och många andra platser. Jag önskar att en hacker tar sig in där och gasar ihjäl dem allihopa! DÖÖÖÖÖÖÖ CoD svin!
Själv så spelar jag inte CoD (spelade tidigare CoD spel och slutade efter CoD5 World at War) men jag vill bara kasta lite skit på er CoD spelare för att jag HATAR er =D!

1
Skriv svar