Konsolmiljoner i Battlefield 3-tävling

Robot
Konsolmiljoner i Battlefield 3-tävling

Var med och tävla om närmare elva miljoner kronor när Battlefield 3 Worldwide Conquest Tournament drar igång tidigt nästa år, men endast om du spelar på Xbox 360 eller Playstation 3.

#ea, #battlefield-3


Medlem
Konsolmiljoner i Battlefield 3-tävling

Okej då, jag börjar väl med klagandet lite

*host* *host* Bara konsoll??! Det ska vara på PC damnit! Hur kan man anordna sådan pass stor tävling där bara konsollerna får tävla?! Got dämnit ap paj.. *host*


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Skrivet av Sniper_Nr1:

Okej då, jag börjar väl med klagandet lite

*host* *host* Bara konsoll??! Det ska vara på PC damnit! Hur kan man anordna sådan pass stor tävling där bara konsollerna får tävla?! Got dämnit ap paj.. *host*

Förmodligen för att EA har någon deal med Sony och MS där dom får en massa pengar, och förmodligen är det där vinstpengarna kommer från. Det var väl DLCs som skulle släppas 1 vecka före till PS3, bara där ser man ju att massor av pengar är inblandad.

Medlem

Är väl fint att det för en gångs skull finns prispengar på konsoll, PC är väl något överrepresenterat där?

Medlem

@pjkw Njae om du tittar på MLG (Major League Gaming) så ser du en hel del konsolspelande inom e-sport. Men visst är väl PCn störst, vilket inte är så konstigt. Men varför ska man inte hålla sig till formatet som är bäst anpassat för e-sport tycker du?

Inaktiv
Skrivet av pjkw:

Är väl fint att det för en gångs skull finns prispengar på konsoll, PC är väl något överrepresenterat där?

Inte när det gäller 11 miljoner kronor..

Medlem

"Battlefield-serien har alltid varit en väldigt social upplevelse med sitt bästa-i-klassen flerspelar-gameplay och vi är ärade och stolta över att ha så passionerade och lojala fans. Vi vill ge dem den bästa Battlefield-upplevelsen vi någonsin skapat med Battlefield 3. Den här världsomvälvande turneringen med Virgin Gaming är ett jättebra sätt att fira det nya gameplayet och samtidigt belöna våra fans, säger Karl Magnus Troedsson på DICE."

- Mm, för dessa fans spelar ju på konsol också, eller hur var det nu EA? BF1942- och BF2fansen är de äkta fansen. BC2 är ju bara ett halvkasst sidospår.

Hur kör man ens turnering i ett spel som BF3? Det verkar ju vara helt inriktat på casual-play enligt mig.

Inaktiv
Skrivet av pjkw:

Är väl fint att det för en gångs skull finns prispengar på konsoll, PC är väl något överrepresenterat där?

Skojar du? Aldrig hört talas om MLG? Bara deras Halo-turneringar har haft större prissummor än WCG, CPL etc tillsammans. Sen att dom kör flera andra spel gör ju att dom vida överstiger allt som har med PC att göra. Inom MLG finns också Halo-spelare som har miljondollarkontrakt med sponsorer osv.

Nu har dom förvisso tagit upp SC2 sen en tid tillbaka som har blivit otroligt stort, så det är ju kul.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Tråkigt att de ignorerar pc spelarna, var ju ps3 versionen av bc2 som hade sämst försäljningsiffror, pc och 360 versionen sålde ju bäst.

Medlem

Börjar bli jävligt trött på att se allt gnäll från pc spelare här, kallar oss konsolspelare utvecklingsstörda, noobs osv. Jag spelade pc långt före många utav er här. Jag har valt att spela på PS3 för enkelhetens skull. Men nu blir jag jävligt trött på att se det här gnällandet från er PC spelare. Är ni så bittra för att konsollerna har tagit över spelindustrin att ni konstant måste gnälla, kasta skit och glåpord etc på oss som valt konsol framför pc.. då borde ni koppla ned er från internet några veckor och gå ut och göra något vettigt.


signatur

"High life on low budget"

Redaktör

Nog med plattformspajkastning nu, tack.


signatur
Medlem
Skrivet av mangler:

Tråkigt att de ignorerar pc spelarna, var ju ps3 versionen av bc2 som hade sämst försäljningsiffror, pc och 360 versionen sålde ju bäst.

PC-versionen sålde sämst.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Börjar bli jävligt trött på att se allt gnäll från pc spelare här, kallar oss konsolspelare utvecklingsstörda, noobs osv. Jag spelade pc långt före många utav er här. Jag har valt att spela på PS3 för enkelhetens skull. Men nu blir jag jävligt trött på att se det här gnällandet från er PC spelare. Är ni så bittra för att konsollerna har tagit över spelindustrin att ni konstant måste gnälla, kasta skit och glåpord etc på oss som valt konsol framför pc.. då borde ni koppla ned er från internet några veckor och gå ut och göra något vettigt.

Eller så går du ut och gör något vettigt och när du kommer tillbaka så gör du om gör rätt.....
OT: Jag hatar fördumningen inom spelvärlden, men vad kan man förvänta sig.... Majoriteten i denna värld består utav idioter.....

Medlem
Skrivet av bent toe:

Börjar bli jävligt trött på att se allt gnäll från pc spelare här, kallar oss konsolspelare utvecklingsstörda, noobs osv. Jag spelade pc långt före många utav er här. Jag har valt att spela på PS3 för enkelhetens skull. Men nu blir jag jävligt trött på att se det här gnällandet från er PC spelare. Är ni så bittra för att konsollerna har tagit över spelindustrin att ni konstant måste gnälla, kasta skit och glåpord etc på oss som valt konsol framför pc.. då borde ni koppla ned er från internet några veckor och gå ut och göra något vettigt.

bra sagt mannen.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av bent toe:

Börjar bli jävligt trött på att se allt gnäll från pc spelare här, kallar oss konsolspelare utvecklingsstörda, noobs osv. Jag spelade pc långt före många utav er här. Jag har valt att spela på PS3 för enkelhetens skull. Men nu blir jag jävligt trött på att se det här gnällandet från er PC spelare. Är ni så bittra för att konsollerna har tagit över spelindustrin att ni konstant måste gnälla, kasta skit och glåpord etc på oss som valt konsol framför pc.. då borde ni koppla ned er från internet några veckor och gå ut och göra något vettigt.

bra sagt mannen.

+1

Medlem

Antagligen är det inte på PC för att folk ska fuska eftersom tävlingen antagligen ska spelas hemifrån.

Medlem
Skrivet av Dreako:
Skrivet av bent toe:

Börjar bli jävligt trött på att se allt gnäll från pc spelare här, kallar oss konsolspelare utvecklingsstörda, noobs osv. Jag spelade pc långt före många utav er här. Jag har valt att spela på PS3 för enkelhetens skull. Men nu blir jag jävligt trött på att se det här gnällandet från er PC spelare. Är ni så bittra för att konsollerna har tagit över spelindustrin att ni konstant måste gnälla, kasta skit och glåpord etc på oss som valt konsol framför pc.. då borde ni koppla ned er från internet några veckor och gå ut och göra något vettigt.

Eller så går du ut och gör något vettigt och när du kommer tillbaka så gör du om gör rätt.....
OT: Jag hatar fördumningen inom spelvärlden, men vad kan man förvänta sig.... Majoriteten i denna värld består utav idioter.....

Så sant. Denna turnering är enbart för reklam. Publisherna har äntligen fattat hur mycket publicitet man får från att hålla en turnering. Bara pumpa in nån miljon dollar. Hur mycket TV reklam får man för det under prime time på TV i USA? 30 sekunder? Så jävla synd att dom ska ha turneringar i spel som inte ens är gjorda för esport. Och på konsol till och med. Men antar att det är för kontrakt med Sony/MS, även lättare att sälja DLC och skit till konsoller.


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Medlem
Skrivet av Juel91:

Antagligen är det inte på PC för att folk ska fuska eftersom tävlingen antagligen ska spelas hemifrån.

Till skillnad från konsoller så finns det faktiskt ordentliga anti fusk program på PC som alla seriösa turneringar använder.


signatur

Yeah well, you know, thats just like your opinion, man

Skägg.
10 Chambers

Sådär, tråd städad från idiotinlägg.


signatur
Medlem
Skrivet av henchman:
Skrivet av Dreako:
Skrivet av bent toe:

Börjar bli jävligt trött på att se allt gnäll från pc spelare här, kallar oss konsolspelare utvecklingsstörda, noobs osv. Jag spelade pc långt före många utav er här. Jag har valt att spela på PS3 för enkelhetens skull. Men nu blir jag jävligt trött på att se det här gnällandet från er PC spelare. Är ni så bittra för att konsollerna har tagit över spelindustrin att ni konstant måste gnälla, kasta skit och glåpord etc på oss som valt konsol framför pc.. då borde ni koppla ned er från internet några veckor och gå ut och göra något vettigt.

Eller så går du ut och gör något vettigt och när du kommer tillbaka så gör du om gör rätt.....
OT: Jag hatar fördumningen inom spelvärlden, men vad kan man förvänta sig.... Majoriteten i denna värld består utav idioter.....

Så sant. Denna turnering är enbart för reklam. Publisherna har äntligen fattat hur mycket publicitet man får från att hålla en turnering. Bara pumpa in nån miljon dollar. Hur mycket TV reklam får man för det under prime time på TV i USA? 30 sekunder? Så jävla synd att dom ska ha turneringar i spel som inte ens är gjorda för esport. Och på konsol till och med. Men antar att det är för kontrakt med Sony/MS, även lättare att sälja DLC och skit till konsoller.

Så sant. Denna turnering är enbart för reklam. Publisherna har äntligen fattat hur mycket publicitet man får från att hålla en turnering. Bara pumpa in nån miljon dollar. Hur mycket TV reklam får man för det under prime time på TV i USA? 30 sekunder? Så jävla synd att dom ska ha turneringar i spel som inte ens är gjorda för esport. Och på konsol till och med. Men antar att det är för kontrakt med Sony/MS, även lättare att sälja DLC och skit till konsoller.[/quote]

Tycker det är skitsamma varför de gör det, sålänge de gör det!


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar