Jag gav upp redan efter 30 min...

Medlem
Jag gav upp redan efter 30 min...

för hur orkar man dö gång på gång på gång och ändå tycka det är roligt att spela Dark Souls? Inte jag ialla fall, så nu har jag förvisat spelet till hyllan längst bak.

Istället spelar jag inte heller vidare på töntiga "Spajsmarines" som drönarna ropar ut hela tiden i spelet. Tråkigt.

Inte heller spelar jag Alpha Protcol som jag köpte billigt pga en tramsig boss. Orka nöta bossar.

Inte heller spelar jag Deus Ex. eftersom det är klart, trots tramsiga bossar...

Inte spelar jag något i väntan på Skyrim, Batman, Assassins Creed mfl.

Kanske lite Dead Islands när priset sjunker.

#blogg

Medlem
Jag gav upp redan efter 30 min...

Jag gav också upp rätt snabbt på Dark Souls... Resulterade i att jag sålde de istället för förvaring på hyllan... Det må vara kul med svåra spel, men då tycker jag att det är roligare med spel som man måste tänka till på (t.ex. Portal eller Zelda-spelen).

Medlem
Skrivet av Zane86:

Jag gav också upp rätt snabbt på Dark Souls... Resulterade i att jag sålde de istället för förvaring på hyllan... Det må vara kul med svåra spel, men då tycker jag att det är roligare med spel som man måste tänka till på (t.ex. Portal eller Zelda-spelen).

Meh. Tycker ändå det är mer tänk i Dark Souls än i Portal (iaf Portal 2). Portal är ju kul och finurligt och så, men man behöver inte direkt vara ett geni för att klara det. I Dark Souls krävs ju ändå ett mkt djupt taktiskt tänk för att överhuvudtaget kunna komma vidare.


signatur

Imperator

Medlem

Imponerande att ni redan lirar Dark Souls när det kommer ut 7oktober Ni kanske menar Demon's Souls? Demon's Souls är bästa spelet till PS3! Dog faktiskt inte särskilt mycket men jag var försiktig och taktisk och inte buttonmasha i striderna. Så ett tips e att ta er tid och lär er fiendernas mönster..

...eller så har de gjort ett "dåligt" spel som inte är för alla?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

...eller så har de gjort ett "dåligt" spel som inte är för alla?

Hehe, bara för att spelet inte tilltalar alla betyder det inte att det är dåligt. Vet inte om det var så du menade men..

Medlem
Skrivet av Frgr:

Imponerande att ni redan lirar Dark Souls när det kommer ut 7oktober Ni kanske menar Demon's Souls? Demon's Souls är bästa spelet till PS3! Dog faktiskt inte särskilt mycket men jag var försiktig och taktisk och inte buttonmasha i striderna. Så ett tips e att ta er tid och lär er fiendernas mönster..

Nej jag menar Dark Souls.... har en Promo.

Och spelet är nog riktigt bra, men min personlighet passar inte för spelet, tyvärr.

Medlem

Jag älskar Demon's souls så kommer nog älska Dark Souls
VIsst frustrationen är grym när man dör gång på gång, men när man väl klura ut allt hur det funkar så går det på automatik. Men hela nöjet är väll att man blir skickligare och till slut övervinner sin motståndare. Det är väl charmen de erbjuder en svårighetsgrad och taktisk tänkande som inte andra spel kan erbjuda.

De går ju tydligen ut och skriver: "Prepare to day over and over again", så den taunten vill nog locka en och annan som ger sig f-n på att klara det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Precis Hator, spelet är nästan lätt när du blivit bättre. Walter, spot on

Tydligen en mycket lyckad marknadsföring Jag gillar inte sådana spel själv, men "go get them boys!"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja, det finns ju en anledning att spel som I Wanna Be The Guy är så populära. Jag vill bli utmanad när jag spelar, annars kan jag lika gärna titta på en film.

Skrivet av Stephan:

Ja, det finns ju en anledning att spel som I Wanna Be The Guy är så populära. Jag vill bli utmanad när jag spelar, annars kan jag lika gärna titta på en film.

Testa "Damnation"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Som Sebastian Lind säger, Black phantoms lvl 145 kanske?

Medlem

Ja kanske det var en stor jäkel som fick mig att dö med en attack... Å andra sidan recenesionsex. borde ju inte vara drabbade av sådant. :/

Medlem
Skrivet av Takachimaya:
Skrivet av Frgr:

Imponerande att ni redan lirar Dark Souls när det kommer ut 7oktober Ni kanske menar Demon's Souls? Demon's Souls är bästa spelet till PS3! Dog faktiskt inte särskilt mycket men jag var försiktig och taktisk och inte buttonmasha i striderna. Så ett tips e att ta er tid och lär er fiendernas mönster..

Nej jag menar Dark Souls.... har en Promo.

Och spelet är nog riktigt bra, men min personlighet passar inte för spelet, tyvärr.

Jag menade givetvis Demons Souls

1
Skriv svar