Dice tipsar: så överlever du i Battlefield 3

Robot
Dice tipsar: så överlever du i Battlefield 3

10 konkreta sätt att öka livslängden i den busfärska betan.

#battlefield-3, #dice


Medlem
Dice tipsar: så överlever du i Battlefield 3

nice bice dice

Medlem

Har använt defilbraton på ett 20 tal personer. Ingen har använt den på mig när jag har dött. Folk kan behöva läsa dessa tips.

Inaktiv
Skrivet av Thane:

Har använt defilbraton på ett 20 tal personer. Ingen har använt den på mig när jag har dött. Folk kan behöva läsa dessa tips.

Glöm inte att COD spelarna också vill testa betan...

Medlem

Det är verkligen inget teamwork i B3-betan. Det kändes som en lite mer realistisk variant av Modern Warfare. :/ Får ge det en ny chans så småningom.

Medlem

signatur

"En dåres bifall gör mera ont än hans kritik."
- Nicolas Boileau-Despréaux

Medlem

Såvida man inte är ett gäng kompisar som spelar och sitter över någon slags voicecom är möjligheterna till teamplay begränsade. Finns inga kommandon a la BF2, så det är svårt att be om medics eller ammo. Kartan är väldigt knapphändig och är knappt till hjälp, tycker jag. Dom måste lägga mer krut på teamplay helt enkelt


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Blir det inte överlag svårt att starta med online-köret innan alla vant sig vid SP-stuket?
Vem vill kompanjera med någon som är helt ny och bara sabbar hela tiden?

Om det nu är något nytt med spelet menar jag - annars om det är samma som tidigare utgåvor finns ju ingen orsak ens att köpa BF3.

Skrivet av saru:

Såvida man inte är ett gäng kompisar som spelar och sitter över någon slags voicecom är möjligheterna till teamplay begränsade. Finns inga kommandon a la BF2, så det är svårt att be om medics eller ammo. Kartan är väldigt knapphändig och är knappt till hjälp, tycker jag. Dom måste lägga mer krut på teamplay helt enkelt

Teamplay funkade så dåligt i BF2 ändå, så dom har väl gett upp och satsat helhjärtat på "LOL JAG FICK EN HELIKOPTER" istället.

Medlem

Caspian Border = Epic

Medlem

Personligen saknar jag burst-fire läget från Alfan... :/

Medlem

Tyvärr så faller allt teamwork ihop i och med att folk tävlar i att få flest antal kills.
Flest kills = Bäst. Sen verkar det inte spela någon roll i om laget förlorar eller inte.

K/D-ratio > Lagspel.
Tyvärr.

Medlem

HAhahahahah Klockren kommentar för filmen! Jag och en kompis satt och diskuterade just att han dog väldigt mycket. Men såg på hans B-Log att han fått rätt mycket poäng ändå ^^

Skrivet av Securion:

Tyvärr så faller allt teamwork ihop i och med att folk tävlar i att få flest antal kills.
Flest kills = Bäst. Sen verkar det inte spela någon roll i om laget förlorar eller inte.

K/D-ratio > Lagspel.
Tyvärr.

Fast det där stämmer inte.. Jag körde som en superb lagkamrat och var assault/medic vilket gjorde att jag fick bäst K/D (iaf om man räknar mer än 5 kills, jag hade 44/26) samt att jag fick mest poäng (6000+ och närmsta låg på ~4500). Om du kör bra lagarbete så kommer du bra på listan, räknas som bättre och det är större chans att ditt lag vinner

Inaktiv

jag är skitsur över web-browser baserad serverbrowser. Detta är något som mycket väl kan få mig att avboka.

Medlem

Ni som snackar om att man inte kan göra "calls" efter ammo, medic osv som i BF2, det kommer till release, Commorose kommer finnas i bf3!

Medlem

Osar Aftonbladet av rubriken...

Medlem

Lika att skriva " Avoid being shot "


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Bort med K/D ratio och ge extra mycket poäng när man hjälper laget!


signatur
Medlem

Kan fortfarande inte ladda ner betan, hela origin hemsidan och klienten är nere.

Medlem

punkt 1 är dagens sanning iaf, i Battlefield finns inte mycket utrymmer för ensamvargar, så som det ska vara

Medlem

Tycker inte att spelet känns som battlefield mera som en korsning av Modern Warfare och Arma eller något, kommer att sakna bf1942 ännu mera när man spelar detta.

Medlem

är så jävla sur att det kommer bara upp synchrognice sak och ibland matchmaking i ett par sekunder sen stängs den rutan ner och så kommer man inte med i något rum

Medlem

Läste första tipset, skrattade lite och gick ner för kommentera...
Eftersom att ca 90-95% som spelar spel oftast är väldigt dåliga och av några 100 timmars spelande i BC2 kan jag säga att det inte en bra ide att spawna på någon i sin egen grupp.
Har han gömt sig på ett väldigt litet gömställe avslöjas ni väldigt lätt t.ex
Den man spawnar på kan mycket väl vara i strid vilket gör att du spawnar och dör och har vi sedan en helidiotisk medic i gruppen som återupplivar en utan att säkra området blir det genast mycket roligare!

Undra om DICE har lärt sig något, med tanke på hur usel support de har för sina spel är jag tveksam


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Läste första tipset, skrattade lite och gick ner för kommentera...
Eftersom att ca 90-95% som spelar spel oftast är väldigt dåliga och av några 100 timmars spelande i BC2 kan jag säga att det inte en bra ide att spawna på någon i sin egen grupp.
Har han gömt sig på ett väldigt litet gömställe avslöjas ni väldigt lätt t.ex
Den man spawnar på kan mycket väl vara i strid vilket gör att du spawnar och dör och har vi sedan en helidiotisk medic i gruppen som återupplivar en utan att säkra området blir det genast mycket roligare!

Undra om DICE har lärt sig något, med tanke på hur usel support de har för sina spel är jag tveksam

I... åtminstone alfan så kunde man acceptera återupplivningen eller inte. Så det är inte som du sa, som i BC2 i BF3 iaf.

Medlem

Use your kit specific abilities to help your team mates. Assault can hand out med kits, Engineers can repair vehicles, and Support can hand out ammo. <- varför nämner dom inte som alla missar? Snipers can slänga ut spawnpoints >.<

"I... åtminstone alfan så kunde man acceptera återupplivningen eller inte. Så det är inte som du sa, som i BC2 i BF3 iaf." <- ja den biten saknar jag med. Det funkade klockrent i Alphan, blev man revivad hamnade på rygg med sin pistol och kunde välja att ställa sig upp eller respawna.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Så länge dom inte fixar squad manager, så att man kan spela med polare, är ju spelets samarbetsmöjligheter helt värdelösa.

Man hamnar ju altid i squads med noobs som spenderar hela spelet vid landningsbanan eller helikopter-plattan.

Hoppas verkligen dom fixar till en in game Squad manager snart...

Medlem

För er som er oroliga att kunna köra BF3, var inte det ^^
Jag har en i7a, 8GB DDR3, och GTX 460 och jag klarar av högsta graffe på 1920*1080 och AA x16 med stadig 50 FPS, det är graffekortet jag försöker snacka om nu, ett GTX 460 kostar typ 1200 spänn och dice sa att man behövde 2st 580GTX för att kunna maxxa, mitt är litet överklockat dock

Medlem

Uppenbara saker som alla borde veta!

Medlem
Skrivet av DonneR93:

För er som er oroliga att kunna köra BF3, var inte det ^^
Jag har en i7a, 8GB DDR3, och GTX 460 och jag klarar av högsta graffe på 1920*1080 och AA x16 med stadig 50 FPS, det är graffekortet jag försöker snacka om nu, ett GTX 460 kostar typ 1200 spänn och dice sa att man behövde 2st 580GTX för att kunna maxxa, mitt är litet överklockat dock

Även om man väljer Ultra så finns väl inte Ultra med i betan, vad jag har hört iallafall, så "max" kommer inte förrän release,

Medlem

Mötte en grabb idag som skrev "How do I steer the jets?!?!!" frågade honom om han spelar mycket COD och självklara svaret var JA, garvade lite för mig själv

123
Skriv svar