Studion bakom Syndicate

Robot
Studion bakom Syndicate

Starbreeze är på sluttampen i utvecklingen av ett nytt Syndicate. Vi besökte dem i Uppsala, läs om deras hat mot hissar, hur de tar kritiken mot den nya inriktningen och hur de lurar spelarna.

#syndicate, #starbreeze-studios, #the-chronicles-of-riddick-escape-from-butcher-bay, #the-darkness, #ea, #crysis, #mass-effect, #03-games, #machine-games, #zenimax, #bethesda-softworks, #id-software, #duke-nukem-3d, #shadow-warrior


Studion bakom Syndicate
Citat:

Jag läser ingenting, säger Nermark. Det har jag aldrig gjort. Det blir Metacritic-betyget som spelar någon roll i slutändan, det är ju den måttstocken vi har i dagsläget.

För all del, fokusera på siffrorna. För att en spelupplevelse går ju så bra att koka ner till ett sifferbetyg. En site som tar bort all matnyttig text och bara presenterar ett genomsnitt av siffrorna är verkligen det bästa sättet att få feedback på ett verk man gjort.

Medlem

Ser hisnande bra ut. Verklig organisk känsla i alla miljöer.

Jämfört med skräp som Rage och annat som bara har målade kulisser och nästan inget modellerat.

Vill ha....

Medlem

Ser riktigt bra ut. Jag tror Starbreeze kommer leverera.
Cyberpunk ftw!

Medlem
Skrivet av windowmaker:

Cyberpunk ftw!

Jupp, är något av en cyberpunk junkie. Har varit dött med cyberpunkspel det senaste årtiondet och detta år har vi plötsligt flera stycken så som Gemini Rue, Deus Ex, EYE och Hard Reset. Och snart Syndicate också, trevligt

Medlem

Inte särskillt intressant läsning tyvärr och deras sätt att totalt avfärda alla kritik är enbart patetiskt. Men visst stirra ni er blinda på metacritic där åtminstone hälften av alla reviews ändå är köpta och där de helt och hållet avfärdar alla legitima user reviews som på riktigt vågar kritisera spel

Medlem

Haha, är de seriösa eller med metacritics?

Och Josef fares kan gärna hålla sig borta från spelindustrin, aldrig gillat den gubben och han kommer inte tillföra något nytt precis.

Medlem

hahah Miles Kilo låter som någon som jobbar på Viktväktarna

Medlem

Starbreeze är stenhårda!!

TCoR och The Darkness är underbara spel som har spelats om ett flertal gånger och jag tror Syndicate kommer bli minst lika bra.

KUTGJ


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

"Det beskrivs redan som en korsning mellan Crysis och Mass Effect."

Det har jag aldrig någonsin hört. Vad jag däremot hört i var och varannan artikel är att det i princip är en kopia av Deus Ex.

Medlem

Grym utvecklare men inget jag sett får mig att direkt tänka Syndicate. Namnet är än så länge den enda gemensamma nämnaren för det är som sagt var inte mycket annat de delar. Kommer säkert bli ett bra spel det tvivlar jag inte på men något Syndicate är det inte. Däremot tänkte jag med en gång Deus Ex : HR när jag såg trailern, de spelen har i så fall mer gemensamt.

Medlem

Tittar på metacritic själv, samt fz om dom gör en recension.

Roligt att vissa tror att det är ett superkorrupt system där alla recensions poäng, samt respektive artikel tillhörande poängen postas upp, så istället ska man lita på en eller två personer från här och där.

Föredrar att få en average poäng och sedan bestämma om det är värt ett köp, värt att söka upp mer information eller om det blir att ignorera/vänta på patches/rea etc.

Bara de inte levererar ett segt och långsamt spel som "The Darkness", så blir jag glad.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan nog bli bra det här. Starbreeze har ju lyckats förr.

Kollar själv ofta på metacritic. Tycker att det ofta blir ett bra och rättvisande betyg där. Dessutom kan man lätt hitta många olika recensioner och åsikter där och efter att ha läst ett antal av dem så får man i regel en hyfsat representativ bild av ett spels olika styrkor och svagheter.

Inaktiv

Det är fan julafton att de använder sin egen motor. Då kan det inte bli annat än
bra. Lite frågetecken om storyn (likheter med gamla syndicate). De tar på sig rätt
stora brallor. Förövrigt jävligt korkat att börsnotera ett såpass litet företag som det ändå
är. Blir som en jävla studsboll.


signatur

Jag vill ha page....

Medlem

har jag läst 3 sidor svammel för att se hur dom "bemöter kritiken" och får detta serverat.... slöseri med liv ab...

förstör en gammal klassiker för att göra en Deus Ex kopia...


signatur

spriten räddade mig från sporten

Ish
Medlem

Ja, Metacritic som inte alls har några problem..


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

1
Skriv svar